Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@09:09:59 GMT

قطعه «دریاب مرا» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۳۲۴۳

قطعه «دریاب مرا» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قطعه «دریاب مرا» با تلفیق موسیقی مشرقی، نغمه‌های ایرانی و موسیقی روز جهان منتشر شد. خواننده این قطعه، حسام احدی است و آهنگسازی آن را احسان آنالویی برعهده دارد.

سازندگان اثر اعتقاد دارند در چند سال اخیر آهنگسازانی که مشغول به فعالیت بوده‌اند، به دلیل نداشتن بودجه کافی و گاهی به‌دلیل ناآشنایی با ارکستراسیون و نگارش پارتیتور، مخاطبان موسیقی را از شنیدن سازهای زنده و فضای ارکسترال محروم کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته آنان در روند آماده‌سازی قطعه «دریاب مرا»، تلاش شده تا با توجه به این خلا، قطعه‌ای فاخر تولید شود. از این رو خواننده و آهنگساز تلاش کرده‌اند در کنار مخاطبان عمومی، رضایت علاقه‌مندانی را که دنبال‌کننده موسیقی به صورت حرفه‌ای هستند، جلب کنند. 

احسان آنالویی، آهنگساز اعتقاد دارد: «این قطعه دارای گردش‌های مدال بسیار از نگاه  خط ملودی است. هارمونی‌های زیبا به همراه ارکستر متنوع از دیگر نکاتی است که در اجرای این اثر مورد توجه قرار گرفته است.»

او در توضیح تفکر حاکم بر قطعه «دریاب مرا» می‎‌گوید: «در هنگام نوشتن این قطعه تلاش کردم علاوه بر اشاراتی به نغمات موسیقی ایرانی، رگه‌هایی از موسیقی غربی هم وجود داشته باشد.»

این آهنگساز ادامه می‌دهد: «از نگاه هارمونی، قطعه «دریاب مرا»، علاوه بر دارا بودن هارمونی مدرن و به‌روز موسیقی جهانی، به هارمونی در حوزه موسیقی مشرق زمین نیز توجه شده است.»

 او ابراز امیدواری می‌کند ارکستر بزرگ به‌کار گرفته شده در اجرای این قطعه بتواند جانی تازه به فضای موسیقی کشور به‌خصوص در عرصه موسیقی ایرانی بدهد.

 در تولید این اثر، در بخش سازهای زهی، نوازندگانی چون همایون رحیمیان،کریم قربانی، میثم مروستی، امین غفاری، علی جعفری‌پویان، سهراب برهمندی، داود منادی و پورنگ پورشیرازی، آهنگساز را همراهی کرده‌اند. همچنین در بخش سازهای بادی، ناصر رحیمی، فرشاد شیخی، فرشید حفظی‌فرد حضور دارند.

نواختن سازهای کوبه‌ای نیز بر عهده روزبه زرعی بوده و پیانو در قطعه «دریاب مرا» توسط آهنگساز نواخته شده است. همچنین نوازنده ساز کمانچه، مسلم علیپور است.

این اثر در استویو شهر صدای پارسیان با صدابرداری ارد انزابی‌پور و حامی حقیقی ضبط شده است و میکس و مسترینگ کار نیز بر عهده حامی حقیقی بوده است. شاعر این قطعه، نیلوفر رهبری است. علاوه برانتشار فایل صوتی این قطعه، کلیپی نیز تهیه شده که شب یلدا منتشر خواهدشد.

آهنگساز ضمن ابراز امیدواری برای انتشار اولین آلبوم حسام احدی می‌گوید، پس از انتشار اولین قطعه، دو قطعه دیگر به صورت تک آهنگ پخش و بلافاصله از آلبوم مورد نظر رونمایی خواهد شد.

۵۷۵۷

کد خبر 1330222

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: موسیقی آلبوم موسیقی خواننده نوازنده و آهنگساز باشگاه استقلال آندره استراماچونی باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا ایران و آمریکا انتخابات مجلس یازدهم سهمیه بندی بنزین دلار گابریل کالدرون بازار طلا و ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، جشنواره «مروارید اقیانوس» یادمان استاد شاه‌میرزا مرادی و استاد رحم‌خدا نوری‌شاد امروز سوم اردیبهشت ماه در روستای بیشه لرستان برگزارشد.

سُرنا نمادی از فرهنگ و هنر غنی مردمان دیار لرستان است و این جشنواره با هدف توجه هر چه بیشتر به موسیقی محلی استان برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در این مراسم با اشاره به پیشینه موسیقی و سرنانوازی در لرستان گفت: اولین اثری که در موسیقی لرستان ثبت شد، مقام‌های سازی بود و این نشان دهنده پیشینه و جایگاه موسیقی لرستان است.

وی افزود: اولین تصویر از سرنانوازی لرستان مربوط به سال ۱۹۶۱ میلادی است که فیلم آن پنج سال پیش یمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در پاسخ به اینکه چرا روستای بیشه برای جشنواره سرنانوازی انتخاب شده است، گفت: بر اساس مستندات سرزمین سیلاخور و دورود محل رشد بزرگان موسیقی همچون زنده یاد شاه میرزا مرادی و علی اکبر شکارچی است.

حسن‌پور بیان کرد: از طرفی پرونده ثبت جهانی روستای بیشه تا کمتر از دو هفته دیگر به سازمان جهانی جهانگردی ارسال می‌شود و اینکه در یک استان دو اثر شانس طبیعی و تاریخی را با هم برای ثبت جهانی کسب کنند یک اقدام و اتفاق بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه زنده یاد شاه میرزا مرادی یک وجهه معنوی و یک گنجینه ارزشمند است، گفت: اما یادگار مادی استاد شاه میرزا مرادی سرنای ایشان است که تحویل شاه رضا مرادی است، این سرنا متعلق به فرهنگ لرستان و جایگاه آن در موزه مردم شناسی قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد است.

دوسالانه سرنانوازی از سری برنامه‌های طرح شهید آوینی است که امروز با اجرای برنامه‌های متنوع از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با همکاری انجمن موسیقی استان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه استان برگزارشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  • سرنانوازی جزء جداناپذیر موسیقی لرستان است
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • نویز کنسلینگ چیست و چه کاربردی دارد ؟
  • حق با حسن شماعی زاده است
  • پیوند سعدی با موسیقی
  • رسانه در اختیار موسیقی پاپ است/کنسرت «هوران» با ۱۴ قطعه به صحنه تالار وحدت می‌رود
  • بوکان میزبان همایش موسیقی نواحی و اقوام ایرانی
  • معرفی دستگاه‌های موسیقی در برنامه «کوک آوا»