Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل گمرک ایران با انتقاد از زیاد بودن سازمان‌های تصمیم‌گیر، گفت: در ایران ۲۵ سازمان در حوزه تجارت، تصمیم‌گیر هستند که این موضوع سبب پیچیدگی و بروز مشکلاتی برای فعالان اقتصادی می‌شود.

به گزارش گمرک ایران، «مهدی میراشرفی» روز چهارشنبه در دیدار با نمایندگان بخش خصوصی گفت: اجرای مدیریت هماهنگ مرزی و یکپارچه، یکی از راه‌حل‌های مؤثر برای جلوگیری از پراکندگی و چندگانگی در بخش تجارت است و باید در بحث بازرگانی خارجی به سمت تک ایستگاهی پیش برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به فعالان بخش خصوصی  بیان کرد: برخی از مشکلات اقتصادی و تجاری در کشور ما بنیادین است و تا زمانی که این مشکلات رفع نشود، نمی‌توان انتظار زیادی برای رفع معضلات تجارت و اقتصاد داشت.

میراشرفی با اشاره به آخرین آمار تجارت خارجی کشور افزود: با وجود تحریم‌های هوشمند و ظالمانه آمریکا علیه ایران، میزان تجارت خارجی کشور در هشت ماهه سال‌جاری بالغ بر ۵۵ میلیارد دلار بوده است که کاری بزرگ و ستودنی است و جز با تلاش و پایمردی فعالان تجاری امکان‌پذیر نبود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۲/۱ میلیون تن کالا وارد کشور شده که ۱۴.۶ میلیون تن آن را کالاهای اساسی تشکیل می‌دهد و ۹۰ درصد بقیه کالاهای واسطه‌ای مورد نیاز بخش‌های تولید بوده است.

میراشرفی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای تسهیل قوانین و مقررات تجاری و گمرکی افزود: البته این اقدامات کافی نیست و باید هماهنگی بیشتری بین بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری بوجود آید تا بتوانیم آثار تحریم‌ها را هر چه بیشتر کاهش دهیم.

رییس گمرک ایران خاطرنشان کرد: آمریکا با وضع تحریم‌های اقتصادی در واقع ۸۰ میلیون نفر از مردم ایران را تحریم کرده است و دولت آمریکا باید جوابگوی این اقدام غیرانسانی خود باشد.

میراشرفی با تشریح اقدامات انجام شده توسط گمرک برای ارزش‌گذاری کالاهای وارداتی و صادراتی، درباره برخی گلایه ها مبنی بر بالا بودن هزینه‌های تخلیه و بارگیری، انبارداری و... گفت: تخلیه و بارگیری بیش از ۹۰ درصد از کالاهای وارداتی از طریق مناطق ویژه اقتصادی و آزاد انجام می‌شود که خارج از قلمرو گمرکی است و ما نمی‌توانیم در آن ورود کنیم، اما اگر این کار یعنی تخلیه و بارگیری و انبارداری در اماکن گمرکی صورت گیرد، مشمول تسهیلات و معافیت‌های گمرکی خواهد بود.

رییس کل گمرک ایران از تفویض اختیار کامل به گمرکات اجرایی در موارد قابل تفویض ازجمله ایجاد انبار یا گمرک اختصاصی خبر داد و درخصوص قطعی های سامانه جامع امور گمرکی، اظهارداشت: چنانچه هر یک از زیر سامانه‌های مرتبط با امر تجارت دچار اخلال شود، این اخلال سامانه جامع گمرکی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث نارضایتی ذی‌نفعان می‌شود.

میراشرفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه‌اندازی نرم‌افزار گمرک موبایل گفت: در سیستم گمرک موبایل، فعالان تجاری می توانند اظهار کالا به گمرک را از هر نقطه و هر جا از طریق این سیستم انجام دهند.

وی راه‌اندازی شبکه فعالان مجاز اقتصادی (AEO) را از دیگر تسهیلات گمرک برای توسعه و تسهیل تجارت عنوان کرد و گفت: تاکنون ۲۰۰ شرکت در شمار فعالان مجاز اقتصادی گمرک قرار گرفته‌اند و تسهیلات خاصی به آنها اعطا می‌شود و ما تلاش می‌کنیم که در آینده همه فعالان اقتصادی تحت این شبکه قرار گیرند.

رییس کل گمرک همچنین به راه‌اندازی پلمپ هوشمند مجهز به سیستم RFID اشاره و ابراز امیدواری کردکه اقدامات صورت گرفته و همچنین طرح‌ها و برنامه‌های آینده گمرک بتوانند آثار تحریم‌های آزاردهنده را برای مردم و فعالان اقتصادی کم کند./ خبرآنلاین 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون

تهران-ایرنا-سخنگوی دولت گفت: معاون محترم اول رئیس‌جمهور در روزهای اخیر برای سومین‌بار از ابتدای سال با اعضای اتاق بازرگانی و نمایندگان بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن و کشاورزی جلسات مشترکی برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در نشست خبری خود با حضور خبرنگاران اظهار کرد: معاون محترم اول رئیس‌جمهور در روزهای اخیر برای سومین‌بار از ابتدای سال با اعضای اتاق بازرگانی و نمایندگان بخش خصوصی در حوزه صنعت و معدن و کشاورزی جلسات مشترکی برگزار کرده است. در این جلسات برای تحقق شعار سال و رفع چالش‌های فعالان اقتصادی بحث، بررسی و تصمیم‌گیری شد.

تکمیل می‌شود..


کد خبر 747169

دیگر خبرها

  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد