Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@21:57:47 GMT

سالانه ۱۰۰هزار عنوان کتاب در کشور چاپ می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۳۳۱۷

سالانه ۱۰۰هزار عنوان کتاب در کشور چاپ می شود

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر عامل خانه کتاب ایران گفت: از آغاز انقلاب تاکنون بیش از ۳۰۰۰ عنوان کتاب در آذربایجان غربی چاپ شده است.

نیکنام حسینی‌پور امروز ۲۰آذرماه در دومین دوره جایزه کتاب سال آذربایجان غربی که در سالن جلسات خانه مطبوعات استان برگزار شد، افزود: از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون ۳۰۰۰ عنوان کتاب در آذربایجان غربی چاپ شده که بیشتر این کتب در حوزه تالیف بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بااشاره به اینکه سالانه در کشور ۱۰۰هزار عنوان کتاب در رشته ها و موضوعات مختلف چاپ می شود، تصریح کرد: از آغاز سال جاری تاکنون با وجود مشکل کاغذ و کمبود مواد اولیه بیش از ۶۴هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شده است.

نیکنام حسینی پور بااشاره به اینکه برگزاری چنین مراسم‌هایییک چشم انداز خوب برای نویسندگان و ناشران استان ها برای خلق آثار خوب دارد، خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی چهارراه تمدن ومذهب بوده واین گوناگونی مذاهب یک ظرفیت غنی برا نشر آثار ارزشمند است.

به گزارش ایسنا، مدیر عامل خانه کتاب ایران یاد آورشد: هم مرزی آذربایجان غربی با ۳کشور و اروپا یک ظرفیت برای ارتباط فرهنگی و فروش محصولات فرهنگی به کشورهای همسایه است.

مدیر عامل خانه کتاب ایران ادامه داد: بیشتر کتب چاپ شده در سال های اخیر در ایران در حوزه ادبیات، کودک وعلوم کاربردی است.

نیکنام حسینی‌پور افزود: با تبلیغ کتاب های مفید باید میراث دار سرمایه معنوی کشور باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جایزه کتاب سال چاپ کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۶۰۰ هزار تن بذر گواهی شده در کشور مصرف می‌شود

مبصر در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سالانه ۲ میلیون تن بذر برای ۱۶ میلیون هکتار اراضی زراعی کشور مورد استفاده قرار می گیزد که به طور متوسط ۶۰۰ هزارتن از این میزان بذر گواهی شده است.

به گفته او، با توجه به آنکه گسترده ترین محصول کشاورزی گندم است، بذرهای گواهی شده عمدتا مربوط به گندم است.

مبصر با بیان اینکه از مجموع ۶۰۰ هزارتن بذرگواهی شده ۳۰ گروه محصول اعم از غلات، گیاهان صنعتی و محصولات سبزی و صیفی را شامل می شود، افزود: حجم بذرهای گواهی شده وارداتی ۵ تا ۷ هزارتن است که براین اساس یک درصد بذر وارداتی و ۹۹ درصد تولید داخل است.

معاون تحقیقات موسسه ثبت و گواهی بذر ادامه داد: بذر گواهی شده به تنهایی می تواند ۲۰ تا ۲۵ درصد منجر به افزایش عملکرد شود که در صورت استفاده از ارقام ژنتیک ۲۰ تا ۲۵ درصد منجر به افزایش تولید می شود که در صورت استفاده اط ارقام اصلاح شده جدید از نظر کیفی وضعیت بهتری خواهیم داشت به طوریکه تا ۵۰ درصد می توان شاهد افزایش عملکرد در اراضی بود.

او از رشد ۳ برابری عملکرد بذر گندم با بذرگواهی شده تولید خبر داد و گفت: با استفاده از بذر گواهی شده رکورد تولید در هکتار ۱۲ تن و ۸۰۰ کیلوست، درحالیکه متوسط کشور ۴ تن است که بخشی از این اختلاف بدلیل استفاده از بذرگواهی شده و بخشی مربوط به بحث تغدیه و خاک ورزی است.

مبصر گفت: با توجه به اقلیم کشور و کمبود منابع آب های زیرزمینی، استفاده از ارقام بذر اصلاح شده مبنای افزایش بهره وری است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حضور آذربایجان غربی با ۵ زنجیره ارزش در نمایشگاه ایران اکسپو
  • پاسخ گمرک به انتقاد رانندگان از توقف طولانی در مرز سِرُو
  • امداد رسانی به گرفتاران کولاک در آذربایجان‌غربی (فیلم)
  • بیش از ۵۰۰ نفر در تصادفات سفر‌های نوروزی جان باختند
  • بازار شکلات تلخ شد
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • سالانه ۶۰۰ هزار تن بذر گواهی شده در کشور مصرف می‌شود
  • لزوم اجرای کامل برنامه های ابلاغی دادستانی کل کشور
  • «نامه‌ای از جنوب» در کتابفروشی‌ها عرضه شد
  • صدور ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی