Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل الف، از حومه منطقه مهم و راهبردی « تل التمر» در شمال غرب استان حسکه خبر می رسد، درگیری نیروهای ارتش سوریه و نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه با عناصر گروهک های تروریستی و نیروهای ارتش ترکیه همچنان ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، در روزهای اخیر بیشترین درگیری ها در حومه روستاهای « لیلان، ام الخیر و الکوزلیه» در حومه غربی منطقه « تل التمر» جریان داشته اما تغییر میدانی قابل توجهی در این محورها ایجاد نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی تلاش می کنند این مناطق را از کنترل نیروهای سوری و دموکراتیک سوریه خارج کنند تا  فشار را بر منطقه « تل التمر» از محور غربی افزایش دهند و از سویی دیگر خود را به بزرگراه مهم و راهبردی « M4» برسانند.

پیشتر نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها در تلاش بودند منطقه « تل التمر» را به اشغال دربیاورند و ارتباط نیروهای سوری را از شمال به شمال شرق سوریه ( شمال شرق ستان حلب و مرکز استان رقه به شمال شرق استان حسکه) قطع کنند که ناکام ماندند.

به گفته منابع میدانی، گروهک های تروریستی و ارتش ترکیه همچنان توافق آتش بس را در شمال سوریه نقض می کنند و دوباره چندین خمپاره را به سمت مناطق مسکونی « تل الورد و الربیعات» در شمال استان حسکه شلیک کردند.

به گزارش گروه بین الملل الف، همزمان با درگیری ها در محور غربی منطقه « تل التمر»، بزرگراه راهبردی « M4» که استان حلب را به استان حسکه در شمال سوریه متصل می کند توسط نیروهای سوری به طور کامل بازگشایی شد.

خبرها حاکیست، نیروهای ارتش سوریه در روزهای گذشته به طور کامل در طول این بزرگراه مستقر شدند و کنترل این مسیر مهم را به دست گرفتند تا یک پیروزی مهم دیگر در شمال سوریه به ثبت برسد.

با تسلط کامل نیروهای سوری بر بزرگراه «M4»، حدود 90 تن از عناصر تروریستی و نیروهای ارتش ترکیه از سمت سیلوهای شرقی شهر « عین عیسی» به سمت شمال استان رقه عقب نشینی کردند.

با بازگشایی این بزرگراه، راه نفوذ نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی به مناطق جنوبی مسدود شد و آنان دیگر قادر به پیشروی پبیشتر در این محور نیستند مگر این که باز هم توافق آتش بس را نقض کنند.

با سیطره نیروهای ارتش سوریه بر بزرگراه « M4»، مسیر تردد از گذرگاه مرزی الیعربه - جنوب قامشلی - تل بیدر - تل تمر - عین عیسی - شمال صرین- منبج - العریمه - جنوب الباب - حلب به طور کامل باز می شود.

باز شدن این بزرگراه همچنین باعث می شود نیروهای ارتش سوریه به راحتی از مناطق مرکزی این کشور و جنوب استان رقه به سمت مناطق مهم استان حسکه از جمله « قامشلی - الدرباسیه - تل حمیس و...» اعزام شوند.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای ارتش سوریه با افزایش دامنه نفوذ خود در استان حسکه نیز موفق شدند به طور کامل در مناطق مرزی مشترک شمال شرق این استان با ترکیه ( گذرگاه عین دیوار) مستقر شوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح کشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ سیروس امان الهی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری گرامیداشت روز ارتش با اشاره به اقدامات دفاع مشروع نیروهای مسلح در مقابله با جنایت رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این اقدامات تنها گوشه کوچکی از اقدامات بازدارندگی نیروهای مسلح توسط ستاد کل و همه نیروهای نظامی و انتظامی کشوری بود که برای حراست از مرزها با کسی تعارف نداریم.

وی اظهار کرد: در ٢٩ فروردین ماه امسال برنامه‌های مختلفی انجام می‌شود و یگان‌های تحت کنترل در استان‌های تحت پوشش شمال غرب رژه نیروهای مسلح برگزار می‌کنند.

امیر امان الهی گفت: غبارروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با خانواده شهدا و دهها عنوان برنامه دیگر در این ایام انجام می‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش عنوان کرد: نیروهای مسلح بخصوص ارتش سلحشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارد.

وی در خصوص اقدامات زیرساختی و احداث مساکن مسکونی به تعداد ٢٣ هزار واحد در کل کشور هم گفت: اخیراً اقدامات خوبی برای واگذاری مسکن برای کارکنان انجام شده و در همین راستا منازل ١٠۶ واحد قوشچی در دهه ارتش امسال تحویل کارکنان خواهد شد.

امیر امان اللهی ادامه داد: عملیات احداث ۵۶٠ واحد مسکن ملی در ارومیه نیز در حال اجراست و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تحویل متقاضیان و فاز دوم احداث ٧٢٠ واحدی طرزیلو نیز بزودی آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: ٢ بیمارستان ارومیه و تبریز مشغول خدمات بهداشتی و درمانی هستند و الحاقیه‌های نیز برای توسعه بخش‌های مختلف انجام شده است.

امیر امان الهی گفت: از طرح‌های ٣١ گانه لبیک ١٧ طرح مشمول نیروی انسانی و رفع مشکلات معیشتی و بهبود وضعیت پرسنل در حال اجراست.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش همچنین گفت: منتظر اجرای کلیه توافقات موافقتنامه با شورای عالی و مسؤولان استانی و شهرستانی در خصوص نحوه واگذاری زمین‌های ارتش ارومیه هستیم.

کد خبر 6080253

دیگر خبرها

  • فوری| انفجار در مناطق مرکزی ایران | ادعای حمله سرائیل به ایران، عراق و سوریه
  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد
  • عملیات« وعده صادق» بازدارندگی بسیار قوی در منطقه بود
  • انسداد ارتباط بیش از۴۵ محور روستایی و ۱۲ جاده فرعی جنوب سیستان وبلوچستان
  • آمادگی نیروهای مسلح برای برقراری امنیت در مرزهای ایران
  • ارتباط بیش از ۴۵ محور روستایی و ۱۲ جاده فرعی مسدود شده است
  • نیروهای مسلح کشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارند
  • برنامه های روز ارتش جمهوری اسلامی در شمال غرب کشور