Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@14:08:55 GMT

مسعود سلیمانی: عدالت آمریکا هالیوودی است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۳۳۷۹

مسعود سلیمانی: عدالت آمریکا هالیوودی است

مسعود سلیمانی استاد و پژوهشگر ایرانی پس از حدود یک سال بازداشت غیرقانونی در آمریکا، آزاد و در سوئیس تحویل مقامات ایرانی شد.

عباس رضایی، استاندار اصفهان امروز در دیدار این استاد برجسته و دانشمند توانمند اصفهانی، اقدامات ظالمانه آمریکا در خصوص استادان و جویندگان علم و دانش را محکوم کرد و از دکتر سلیمانی بابت شجاعت، ذکاوت و صبوری او در مدت بازداشت غیرقانونی در آمریکا دلجویی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اصفهان اظهار داشت: دکتر سلیمانی از نزدیک اقدامات ظالمانه آمریکایی‌ها را درک کرده‌اند و می‌توانند چهره واقعی استکبار جهانی را برای جهانیان، تشریح کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا با بازداشت و زندانی کردن دانشمندان ایرانی، گوشه‌ای دیگر از جنایت‌های خود را نشان داد و دشمنی خصمانه خود را با ایرانیان بار دیگر ثابت کرد.

مسعود سلیمانی نیز در این دیدار اظهار داشت: آمریکایی‌ها به دلیل واهی دور زدن تحریم‌ها، بنده را ۱۴ ماه در زندان نگه داشتند و دولت امریکا اجازه تشکیل هیچ دادگاهی را نمی‌داد؛ خودشان هم می‌دانستند هیچ دلیلی ندارند.
این استاد برجسته ایرانی ادامه داد: هدف اصلی آمریکایی‌ها اذیت کردن ایرانیان است؛ آن‌ها در شرایط سختی، بنده را با یک نفر دیگر در یک سلول نگه داشتند و می‌توان گفت: عدالت امریکا هالیوودی و دروغ است.

با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزارت امور خارجه و همکاری نهاد‌های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران و در یک فرایند دیپلماتیک با همکاری دولت سوئیس، دکتر مسعود سلیمانی استاد دانشگاه‌های ایران که به اتهام واهی دور زدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بازداشت و بیش از یک سال در آمریکا زندانی بود آزاد شد و به مهین بازگشت.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مسعود سلیمانی استاد ایرانی ایران و آمریکا مناقشه ایران و آمریکا تبادل زندانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی را درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده «آمیا» به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضایی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

کنعانی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد که از طرح اتهامات بی‌پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران! کد خبر 847048 برچسب‌ها ایران و اسرائیل آرژانتین خبر ویژه ایران و آرژانتین

دیگر خبرها

  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • طارمی خوش به حالش شد! | ستاره ایرانی زیر نظر استاد احیا
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت/ مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • آهنگ امت اسلامی، آهنگ عدالت‌خواهی و دین‌مداری است