Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-23@20:11:38 GMT

رشد ۳۰ درصدی میزان بارش‌های کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۳۴۳۱

رشد ۳۰ درصدی میزان بارش‌های کشور

میزان بارش‌های کل کشور تا نوزدهمین روز سومین ماه سال آبی جدید (مهرماه ۹۸ تا پایان شهریور۹۹) به رقم ۶۳.۶ میلیمتر رسید و به این ترتیب در مقایسه با دوره دراز مدت ۵۱ ساله (با بارش ۴۹ میلیمتر) از رشدی ۳۰ درصدی برخودار شد.

این میزان بارش در ۶ حوضه آبریز اصلی کشور شامل حوضه آبریز دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، مرزی شرق و قره‌قوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین میزان بارش در حوضه آبریز دریای خرز با بارش ۱۲۹.۱ میلیمتر به ثبت رسیده‌ است و این در حالی است‌ که در مقایسه با بارش‌های سال گذشته این حوضه با بارش ۱۴۸.۵ میلیمتر رشد منفی را نشان می‌دهد.

بارش‌های حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان تا نوزدهمین روز آذرماه با بارش ۱۰۳.۵ میلیمتر درجایگاه دوم ایستاده اما در مقایسه با بارش‌های پارسال (۱۶۵.۱ میلیمتر) این حوضه رشد منفی دارد.

کمترین میزان بارش تا نوزدهمین روز آذرماه در حوضه آبریزمرزی شرق با بارش ۲۱.۳ میلیمتر به ثبت رسیده که در مقایسه با بارش‌های پارسال آن که رقم ۹.۴ میلیمتر بوده از رشد ۱۲۷ درصدی برخودار شده‌است .

میزان بارش‌های حوضه مرزی شرق درمقایسه با دوره بلند مدت ۵۱ ساله با بارش ۱۱.۳ میلیمتر دارای رشد ۹۰ درصد شده‌است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور

عادل دریس مدیرکل بندری سازمان بنادر و دریا نوردی با بیان اینکه فرایند بارگیری و تخلیه کالا ، یکی از اقداماتی است که باید در راستای انتقال کالاهای تجاری وارداتی از کشور مبداء به مقصد مورد نظر انجام می شود گفت: انجام این فرایند به داخل و خارج از وسایل حمل و نقل به نوع روشی که برای نقل و انتقال انتخاب می شود، بستگی دارد.

وی افزود: بارگیری و تخلیه با توجه به تنوع بالای محموله های تجاری و حساسیت بسیار بالای هر کدام از آن ها امری حساس بوده  چرا که ذره ای بی احتیاطی از سوی اشخاصی که انجام این فرآبند را به عهده دارند باعث می شود که محموله ی تجاری دچار آسیب شود.

دریس با اشاره به اینکه تخلیه و بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز طی فروردین‌ماه امسال، معادل ۱۹۹ هزار و ۹۶۲ TEU بود گفت: این میزان از حمل و تخلیه کالاهای کانتینری طی مدت مشابه سال گذشته که معادل ۱۸۴ هزار و ۱۰۰ TEU بود، رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: میزان تخلیه کالا‌های نفتی طی ماه نخست ۱۴۰۳ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۲ میلیون و ۱۱۲ هزار و ۳۳۱ تن، میزان تخلیه کالا‌های غیرنفتی معادل ۴ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۲۹۰ تن و مجموع تخلیه کالا‌های نفتی و غیرنفتی معادل ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۶۲۱ تن بوده است.

دریس اظهار کرد: میزان بارگیری کالا‌های نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی فروردین‌ماه امسال، معادل ۵ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۶۹۶ تن، میزان بارگیری کالا‌های غیرنفتی ۵ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۴۸۱ تن و مجموع بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی معادل ۱۱ میلیون و ۲۴ هزار و ۱۷۷ تن بوده است.

او اظهار کرد: مجموع تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی طی ماه نخست سال ۱۴۰۳، معادل ۷ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۶ تن و جمع تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی ۹ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۷۷۲ تن بوده؛ همچنین مجموع تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۱۷ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۷۹۸ تن بوده است.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالیانه خارج شد
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • حوضه آبریز «مرزی شرق» از کم بارشی سالانه خارج شد
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری
  • ۱۱ استان کشور همچنان درگیر کاهش بارش