Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر مرادی روز چهارشنبه در گردهمایی تجلیل و تکریم مسوولان محورها و موکبداران ستاد هماهنگی اربعین خراسان رضوی در مشهد افزود: پیش از این نیز شناسایی آسیب‌ها در مراسم اربعین سال گذشته که ۱.۸ میلیون زائر در آن حضور داشت انجام شد و نتیجه آن رفع آسیب‌ها و برگزاری باشکوه مراسم اربعین امسال با حضور ۳.۷ میلیون زائر گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به رفع آسیب‌های راهپیمایی اربعین سال جاری تاکید کرد و ادامه داد: امیدواریم سال آینده با رفع کمبودهای کنونی به رقمی بیش از پنج میلیون زائر در این مراسم دست یابیم.   

مسوول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی نیز با استناد به منابع دینی گفت: ثواب خادمان زائران پیاده اربعین نسبت به خود زائران پیاده مضاعف است و امیداریم  بتوانیم اربعین سال آینده مراسم پرشکوهتری داشته باشیم.

حجت الاسلام حسین احمری افزود: امسال هزار و ۵۰۰ روحانی به مراسم اربعین اعزام شدند که بخشی با شبه کاروان‌ها شامل گروه‌های ۲۰ تا ۳۰ نفره و زائران مجموعه‌های مسجدی یا روستایی بودند.

وی ادامه داد: برخی روحانیون نیز در مرزهای شرقی مانند دوغارون مستقر بودند و اتباع کشورهای افغانستان و پاکستان را در این سفر معنوی همراهی نمودند، جمعی دیگر از روحانیون نیز در اماکن پرجمعیت مانند حرم های ائمه در شهرهای عراق یا مساجد سهله و کوفه مستقر شدند اما عمده روحانیون در بین جمعیت از نجف به کربلا در قالب حرکت‌های پیاده مردم حضور داشتند.

اقدامات فرهنگی مهمتر از خدمت‌رسانی است

حجت‌الاسلام احمری گفت: اقدامات خادمان برای تغذیه و اسکان زائران ارزشمند است اما حرکت فرهنگی در این راه بسیار مهم است، اگر حرکت فرهنگی در این مراسم نباشد و معنویت ایجاد نشود تحولی در اخلاق و زندگی زائران روی نخواهد داد و این تحول با حضور روحانیون ایجاد می‌شود.

وی افزود: پیش از این در بخش تامین روحانی برای موکب‌ها مشکل داشتیم اما اکنون برای تامین روحانیون موکب‌ها آمادگی کامل داریم و در این راستا  درخواست می‌شود در هر موکب یک روحانی مستقر باشد اما شایسته است در محل اسکان نیز روحانی مستقر گردد.

مسوول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان رضوی ادامه داد: برای سال آینده انتطار می‌رود برای هر مجموعه محل اسکان ۲ یا سه روحانی اختصاص یابد.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی نیز به خدمات ۸۷ موکب این استان در اربعین سال جاری اشاره کرد و گفت: این ستاد استانی امسال ۹۰۰ هزار نفرشب اسکان در مجموعه ها و موکب‌های خود در عراق فراهم نمود و حدود ۲.۴ میلیون تغذیه نیز به زائران کشور ارائه کرد.

احمد پارسا از ورود ۷۶۹ کامیون تجهیزات و امکانات این ستاد به کشور عراق طی اربعین امسال خبر داد و افزود: امیدواریم با گسترش فعالیت‌ها، میزان اسکان ستاد اربعین استان در مراسم پیاده‌روی اربعین سال آینده از مرز یک میلیون نفرشب اسکان نیز فراتر رود.

وی همچنین خواستار رفع برخی مشکلات پیش آمده برای برخی موکب‌های استان در کشور عراق شد و ادامه داد: امید است بیمه کامیون‌های ایرانی در عراق که امسال مشکلاتی را برای خدمتگزاران اربعین ایجاد کرده بود در سال آینده رفع شود.

در این مراسم که ۱۵۰ نفر از مسوولان و دست اندرکاران ۸۷ موکب خراسان رضوی در اربعین امسال حضور داشتند از ۶ موکبدار برگزیده قدردانی شد.

ستاد مرکزی اربعین کشور در اربعین سال جاری حدود ۲ هزار و ۶۰۰ موکب برای پذیرایی از زوار اربعین برپا نمود که به بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار زائر پذیرایی، اسکان و خدمات حمل و نقل ارائه کرد.

برچسب‌ها امير مرادي خراسان رضوی کربلا عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امير مرادي خراسان رضوی کربلا عراق امير مرادي خراسان رضوی کربلا عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد مومنی: واگذاری سرخابی‌ها به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی می‌کند

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس می‌تواند به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی بکند. این اتفاق خوش یمنی بود و باعث مسرت و شادابی هواداران سرخابی شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، محمد مومنی پیشکسوت تیم فوتبال استقلال  درباره واگذاری سرخابی‌ها و پیامد‌های این اتفاق اظهار کرد: اتفاق خوش یمنی بود و باعث مسرت و شادابی هواداران سرخابی شد و این را به فال نیک می‌گیریم. امیدوارم مشکلات مالی و جاری باشگاه‌ها برطرف شود و ساختار باشگاه‌ها در حالت مناسبی قرار بگیرد. این اتفاق می‌تواند به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی بکند.

او ادامه داد: کار به نحوی پیش خواهد رفت که با برنامه‌ریزی، از اتلاف هزینه‌ها جلوگیری خواهد شد. امیدوارم سرخابی‌ها بتوانند به دو باشگاه تبدیل شوند و رشته‌های ورزشی مختلفی را بتوانند پوشش دهند و در ورزش بانوان و رشته‌های دیگر دستی بر آتش داشته باشیم و نسبت به الان شرایط فراگیرتری را شکل دهیم و یک باشگاه به تمام معنا و حرفه‌ای را رقم بزنیم تا مردم از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

مومنی در پاسخ به این سوال که باتوجه واگذاری استقلال و پرسپولیس آینده سرخابی‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: آینده دو باشگاه منوط به این است که در برنامه‌ریزی‌ها بتوانیم خوب عمل کنیم و اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای مسائل فرهنگی، زیربربنایی و اجتماعی طرح و عملیاتی کنیم.

این پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پایان گفت: ما می‌توانیم از ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم و این در ابعاد مختلف می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند و توسعه ورزش را در همه ابعاد شکل دهد. برنامه‌ریزی و کار‌های فرهنگی که وزارت ورزش و جوانان انجام می‌دهد، توانسته شرایط موفقیت‌آمیزی را صورت دهد و تلاش شده است افراد مختلفی را دور هم جمع کنند و این باعث می‌شود ورزش ما سود ببرد و در آینده اتفاقات خوبی را رقم بزند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • محمد مومنی: واگذاری سرخابی‌ها به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی می‌کند
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • استطاعت بیش از ۸۲ هزار زائر برای حج آینده تایید شد
  • سوزان ساراندون در جمع حامیان فلسطین در نیویورک
  • جشن عبادت ۱۳۰۰ دانش آموز شهرستان همدان
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد