Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کاوری درباره جدیدترین کار خود سریال «وارش» گفت: این سریال قصه پرفراز و نشیبی را به نمایش می‎گذارد که از دهه ۳۰ آغاز می‌شود و به دهه حاضر می‎رسد. در فاز اول سریال بخش‌های مربوط به دهه‌های سی و چهل تصویربرداری شد. در فاز دوم بخش‌های مربوط به دهه ۵۰ که منتهی به رویداد‌های انقلاب و تاثیرات آن بر فضای داستان و سرنوشت شخصیت‌ها می‌شود جلوی دوربین می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاوری با بیان اینکه میزان استقبال بینندگان شبکه سه تاکنون از این سریال خوب بوده، افزود: با آنکه تنها ۳ قسمت از این مجموعه پخش شده است، اما علاقمندان مجموعه‌های سریال‌های تلویزیونی رسانه ملی، درباره ماجرا‌های پیش روی این سریال، حدس و گمان‌هایی زده اند.

کارگردان سریال وارش خاطرنشان کرد: در قسمت‌های آتی بینندگان با اتفاقات غیرقابل پیش بینی روبه رو خواهند شد. به عنوان مثال در قسمت‌های آتی کفه سنگین این اتفاقات به نفع تراب و همراهانش پیش خواهد رفت تا تمام مزاحمت‌ها را از سر راه بردارند و خودشان را به عنوان یک قدرت در جغرافیای داستان تثبیت کنند. شخصیت تراب در ادامه قصه به فردی با سمبل گذشت و فداکاری بدل می‌شود و قصه از حالت یکسونگری خارج شده و از اقوام میر، ولی، افرادی وارد داستان خواهند شد که به تقسیم و دسته بندی آدم‌های مثبت و منفی خط بطلان می‌کشد.

وی افزود: با توجه به بازخورد‌هایی که در این مدت درخصوص سریال دریافت کردیم مردم کنجکاوند بدانند قهرمان داستان چه کسی است و ضد قهرمان این مجموعه کیست که با پیش رفتن داستان، بینندگان متوجه می‌شوند «وارش» شخصیت اصلی داستان، زنی سلحشور از خطه قهرمان پرور گیلان است که تا آخرین لحظه پای شرافت و اعتقادش می‌ماند و غیورانه محیطی پر از کینه، بدبینی و نفرت را با عشق مادرانه به بهشتی واقعی و ماندگار تبدیل می‌کند و به عنوان مادرى قهرمان از خطه گیلان نقشى به یادماندنى را به نمایش مى گذارد.

کاوری همچنین درباره شخصیت دیگر داستان با نام «ملنگ» با بازی برزو ارجمند گفت: وی که از همشهری هاى جنوبی یارمحمد است با ورودش به داستان و نمایش رفتارهاى منفى، این نکته براى بیننده روشن مى شود که در هر قوم و قبیله و شهر و دیارى آدم هاى مثبت، منفى و خاکسترى در کنار هم زندگى مى کنند و نگاه متعصبانه به افراد و قومیت‌ها غلط است.

کارگردان سریال «وارش» با اشاره به اینکه شاید برای برخی شائبه‌های درباره برخی دیالوگ‌های فیلم پیش آید، گفت: تراب به عنوان نقش منفى سریال که خودش هم شمالى است براى تحریک همشهری هایش در حالى به عمد از واژگانی نامناسب استفاده مى کند که سریال پر است از شمالى هاى غیوری همچون پیله آقا، وارش، صادق، گیلان جان، جاوید و.

کاوری خاطرنشان کرد: این سریال سعی کرده است اتحاد و پیوند قومیت‌های ایران اسلامی را به تصویر بکشد و در این سریال خواهیم دید اقوام مختلف چنان در هم می‌آمیزند و ممزوج می‌شوند که به دستی یگانه تبدیل شده و مهاجران با ورود به خطه فرهنگ خیز شمال بالاخص گیلان، در فرهنگ و تمدن آن سرزمین چنان حل می‌شوند که با حفظ هویت ایرانی، رنگی از آن سرزمین را به خود گرفته و فرزندانشان در هویت ملی شمال کشور حل خواهند شد.

کارگردان سریال وارش تاکید کرد: ساخت آثار تلویزیونی با رویکرد نشان دادن فرهنگ و آداب اقوام و طوایف ایرانی کار ارزنده و ابزار بسیار مهم رسانه در حفظ پیوند، وحدت، انسجام و همدلی بیشتر اقوام و طوایف ایرانی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.
«وارش» که در بندر کیاشهر، ساحل چمخاله، ارتفاعات سیاهکل و مناطقی دیگر در شمال کشورمان تصویربرداری شده است قصه پرفراز و نشیبی را به نمایش می‎گذارد که از دهه ۳۰ آغاز می‌شود و به دهه حاضر می‎رسد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تلویزیون شبکه سه سریال تلویزیونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، الهام زارع زاده در نشست خبری جایزه ملی داستان و بازآفرینی با تشریح بخش‌های مختلف این رویداد گفت: بخش رقابتی در پنج قسمت رمان و داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، جستارنویسی و طرح داستان انجام می‌شود و بخش ترویجی این جشنواره نیز کارگاه‌های هنری و داستانی است که در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی افزود: این کارگاه ها، هنرمندان، نویسندگان و داستان نویسان را با روش بازآفرینی آشنا می‌کند و شامل موضوعات علمی است.

دبیر اجرایی جایزه ملی داستان و بازآفرینی درباره شرایط شرکت کنندگان تاکید کرد: به علت اهمیت و تازگی موضوع بازآفرینی هیچ گونه محدودیتی برای شرکت کنندگان نداریم و همه علاقمندان به نویسندگی در رده‌های سنی مختلف می‌توانند، در این جایزه ملی شرکت کنند.

زارع زاده افزود: نویسندگان و داستان نویسان می‌توانند، آثار متعددی در بخش‌های مختلف برای دبیرخانه ارسال کنند که هرکدام به طور جداگانه داوری و ارزیابی می‌شود.

وی درباره داوری آثار گفت: پس از دریافت آثار، داوران در بخش‌های مختلف ارزیابی‌های جداگانه‌ای خواهند داشت و از هر بخش ۱۰ اثر به عنوان برتر انتخاب می‌شود.

دبیر اجرایی جایزه ملی داستان و بازآفرینی افزود: امکان تمدید مهلت برای دریافت آثار وجود دارد و مراسم اختتامیه این جایزه نیز پاییز امسال با معرفی نفرات برتر در حوزه هنری اصفهان برگزار خواهد شد.

اعلام جوایزه برترین آثار

همچنین در این نشست احمد نوری رئیس جایزه ملی داستان و بازآفرینی در خصوص جوایز نفرات برگزیده گفت: در بخش رمان جوایز صد، ۵۰ و ۳۰ میلیون تومانی به نفرات اول تا سوم اهدا می‌شود و در بخش داستان کوتاه ۱۰ جایزه ۱۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در بخش داستان کوتاه کوتاه ۲ جایزه، پنج میلیون تومانی و در بخش جستارنویسی ۲ جایزه ۱۰ میلیون تومانی به بهترین آثار اهدا می‌شود و در بخش طرح داستان از ۱۰ اثر برتر به ارزش ۳۰ میلیون تومان برای تولید حمایت خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند، آثار خود را تا تیر امسال به دبیرخانه جشنواره به نشانی dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • نمایش ۲ فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی
  • ۴۰۰برنامه هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود
  • شبکه سه؛ پربازدیدترین شبکه تلویزیون
  • 10 سریال گانگستری تماشایی که بر اساس داستان واقعی ساخته شدند(+عکس)
  • ۶۹/۲ درصد ایرانیان، تلویزیون می‌بینند | شبکه 3، آی فیلم و شبکه یک؛ به ترتیب پربازدیدترین شبکه‌های تلویزیونی
  • جایزه داستان و بازآفرینی در ۲ بخش رقابتی و ترویجی برگزار می‌شود
  • جزئیات 2 سریال جدید تلویزیون ؛ معمایی و کمدی (+عکس)
  • سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید
  • شوخی همسفران «نون خ» با مسعود فراستی +فیلم
  • کینه صهیونیستی به روایت مصری