Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ساخت موشک ۶۵ متری که فضانوردان را در ۲۰۲۴ میلادی به ماه می‌برد، تکمیل شد. این موشک در ژوئن ۲۰۲۰ به طور بی سرنشین آزمایش می‌شود.

بالاخره ساخت موشک بزرگ ناسا که قرار است فضانوردان آمریکایی را به ماه ببرد، تکمیل شد.

جیم بریدنستاین مدیر ناسا با اعلام این مطلب گفت: سیستم SLS در ۲۰۲۴ میلادی و در ماموریت آرتمیس۳، نخستین زن فضانورد و فضانوردان مرد دیگر را به ماه می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما قبل از انجام این ماموریت، موشک مذکور چند پرواز بدون سرنشین انجام می‌دهد. نخستین پرواز بدون سرنشین مذکور قرار است در ژوئن ۲۰۲۰ میلادی انجام شود.

SLS بزرگترین موشک ساخته شده تا به امروز است و ارتفاع آن به ۶۵ متر یا یک ساختمان ۲۰طبقه می‌رسد. همچنین این قدرتمندترین موشک طراحی شده است که سرعت آن قبل از جدا شدن قسمت اول موشک و کپسول اوریون، به ۲۳ ماخ (۱۷ هزار و۶۴۷.۲ مایل برساعت) می‌رسد.

 

بریدنستاین به نیواورلئانز رفت تا از نخستین قسمت مرکزی موشک SLS را در تاسیسات Michoud Assembly Center بازدید کند.

در قسمت مرکزی موشک سوخت هیدروژن مایع، اکسیژن مایع و همچنین رایانه‌های پرواز و تجهیزات اصلی برای کنترل پرواز موشک قرار می‌گیرند.

این موشک که با هزینه ۸ میلیارد دلار ساخته می‌شود از سال ۲۰۱۱ میلادی در حال توسعه است.

منبع : مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر /قلهکی: این ادعاها پیوست گزارش آژانس علیه ایران خواهد شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته، جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس یازدهم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد

بلافاصله پس از انتشار این توئیت، فعالان سیاسی و رسانه‌ای از این نماینده مجلس انتقاد کردند اما، او بازهم در توئیت با هشتگ اقتدار ایران نوشت: « در صورت اذن تا انجام اولین آزمایش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر یک هفته فاصله می‌باشد.»

در همین راستا، علی قلهکی هم در پاسخ به این نماینده مجلس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «موشک قاره پیما با برد ۱۲ هزار کیلومتر، فقط برای حمل کلاهک هسته‌ای است، اینکه دانش ساخت آن را داریم یا نه به کنار، ولی تمامی مواضع اخیر شما پیوست گزارش آژانس انرژی اتمی علیه کشور می‌شود! چه اذنی بیاید چه اذنی نیاید...

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898669

دیگر خبرها

  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر /قلهکی: این ادعاها پیوست گزارش آژانس علیه ایران خواهد شد
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • ببینید | نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ
  • (ویدئو) نقشه ۷۲ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ
  • گارد ساحلی ژاپن : موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد