Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه انتخاب هیئت اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، جلسه انتخاب هیئت اجرایی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور اعضای هیئت نظارت مرکزی و اعضای اداری و تعداد 24 نفر از معتمدین شهرستان شیراز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد رضا امیری» در این جلسه، ضمن اشاره به اهمیت انتخابات گفت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات با اتکاء به آرای عمومی است.

فرماندار شیراز ادامه داد: تا کنون شاهد برگزاری انتخابات های مختلف بودیم اما انتخابات پیش رو از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که اولین انتخابات در گام دوم و آغاز دهه پنجم انقلاب است از حیث دیگر در معرض تهدیدات دشمنان و معاندین قرار داریم  و همبستگی ملی ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: انتخابات این دوره با مجلس خبرگان رهبری همزمان است و بر اساس تبصره ذیل ماده 31 قانون انتخابات مجلس در چنین مواردی یک هیئت اجرایی تشکیل می شود که همان هیئت اجرایی خبرگان خواهد بود بر همین مبنا بر اساس آئین‌نامه اجرایی قانون خبرگان این هیئت شکل خواهد گرفت و باید هشت نفر اصلی و پنج نفر علی البدل تعیین شود.

در ادامه این جلسه نیز انتخابات برگزار شد و هشت نفر اصلی، «لطف الله شیبانی»، «سید ابوالحسن ذوالانواری»، «محمد مهدی جاوید»، «سید معصومه دستغیب»، «علیرضا سیاهپور»، «محمد وحید ذاکری نیا»،   «اکبر نجیب زاده»، «ساسان مبینی دهکردی» انتخاب شدند.

گفتنی است «محمد خلیل ترابی»، «ابراهیم کشاورز»، «علی بوستانی»، « لیلا نورافشان» و «محمد حسین گلریز خاتمی» نیز به عنوان علی البدل انتخاب شدند.

لازم به ذکر است از وظایف هیئت اجرایی در این دوره اقدام جهت تعیین تعداد و محل شعب اخذ رای و همچنین بررسی اولیه صلاحیت داوطلبین است.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد مجلس قرآن قرآن کریم انتخابات سامانه فهما مجلس شورای اسلامی بودجه هیئت اجرایی انتخابات انتخابات خبرگان رهبری و مجلس انتخابات مجلس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است

«قدرتعلی حشمتیان» رییس دوره‌ای خانه احزاب ایران درگفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر اینکه انتظار ما در دور اول انتخابات مجلس بابت مشارکت مردم برآورده نشد اظهار کرد: ما می‌خواستیم مانند مجلس پنجم، فراکسیون‌های مختلفی از هر کدام از جریانات سیاسی اعم از اصول‌گرا، اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرا و مستقل شکل بگیرد و مجلس از حالت یک‌دستی خارج شود اما این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: امیدواریم در دور دوم انتخابات، مشارکت خوبی رقم بخورد و افراد با رأی بالا وارد مجلس بشوند.

حشمتیان اضافه کرد: ان‌شاءالله مردم برای پیشرفت امور کشور و تقویت نظام، با پشتیبانی از غیورمردان سپاه و ارتش پای صندوق رأی بیایند و این تعداد نماینده باقی‌مانده را با رأی بیشتر به مجلس بفرستند؛ این مشارکت به نفع کشور و نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران همچنین با تاکید بر توجه و حمایت از سپاه و حمایت از نیروهای مسلح گفت: در حال حاضر توجه‌ها عمدتاً به عملیات نیروهای مسلح است و فضای کشور متوجه انتخابات پیش‌رو نیست.

وی افزود: از این رو، رسانه‌ها خصوصاً سازمان صداوسیما با برگزاری مناظره و گفت‌وگو و با دعوت از هر چهار گروه اصولگرا، اصلاح‌طلب، مستقل و اعتدالگرا می‌تواند این فضاسازی را انجام بدهد تا مردم با آگاهی بیشتر، کاندیدای مورد نظر خود را به مجلس بفرستند.

حشمتیان با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی و تورم مساله اصلی مردم است اظهار کرد: علاوه بر کاهش تورم و گرانی‌ها باید حقوق برخی اقشار جامعه افزایش یابد تا از زیر خط قرمز خارج شوند و تحقق این امر، مستلزم تلاش است؛ متأسفانه با وجود اینکه نیروهای مسلخ خوب عمل می‌کنند، مسؤولین در بدنه دولت و مجلس عملکرد خوبی نداشته‌اند.

رئیس دوره‌ای خانه احزاب ایران اضافه کرد: مجلس آینده باید بتواند دولت را به تحرک بیشتر وادار کند و نافرمانی‌ها در بدنه دولت را از بین ببرد؛ همچنین رئیس‌جمهور محترم باید از وزرا بخواهد اولویت اول خود را توجه به معیشت مردم و اقتصاد قرار بدهند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه سراسر کشور برگزار شد که انتخابات ۲۱ حوزه به مرحله دوم کشیده شد. قرار است دور دوم انتخابات مجلس روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود.

کد خبر 6080138

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین دوره رقابت‌های طناب‌زنی نابینایان به مناسبت روز شیراز
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در پردیس برگزار می‌شود
  • برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس
  • پیام تسلیت منتخب مردم استان در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مناسبت عروج محمد کیانی
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • اسامی منتخبان زن مجلس دوازدهم/ رقابت ۷ خانم در دور دوم
  • از دستگاه‌های اجرایی ونظارتی در دور دوم انتخابات پشتیبانی می‌کنیم
  • تدارک ۲۲۳ حوزه اجرایی برای برگزاری امتحانات نهایی در قزوین
  • جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی