Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از خبرگزاری رویترز، میچ مک کانل، رئیس حزب اکثریت در مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه گفت سنای آمریکا که در کنترل حزب جمهوری خواه است ممکن است ماه آینده میلادی به بررسی استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور بپردازد.

مک کانل گفت اگر مجلس نمایندگان آمریکا که در کنترل حزب دموکرات این کشور است مفاد استیضاح را که روز سه شنبه معرفی شد، تصویب کند بررسی استیضاح در صدر دستورکار سنای آمریکا در ماه ژانویه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ اکنون با دو اتهام سوء استفاده از قدرت و کارشکنی در کار کنگره روبروست که اگر اتهامات او در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تایید شود، کیفرخواست برای تصویب به مجلس نمایندگان آمریکا ارسال می‌شود. پس از آن محاکمه پارلمانی ترامپ به سنا منتقل می‌شود و اعضای سنا نقش هیئت منصفه را خواهند داشت. رئیس دادگاه عالی آمریکا نیز بر روند این محاکمه نظارت خواهد داشت. اگر ترامپ با دو سوم آرای اعضای سنا محکوم شود از ریاست جمهوری برکنار خواهد شد که این امر به دلیل حضور اکثریت جمهوریخواهان در سنا تا حدودی بعید است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد

مجلس نمایندگان آمریکا کمک امنیتی و بسته کمکی آمریکا به اسرائیل و اوکراین را تصویب کرد و آن را به دست سنا رساند.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، پس از کش‌وقوس‌های فراوان میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و اختلافات بر سر کمک‌های خارجی برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان، مجلس نمایندگان آمریکا بالاخره کمک امنیتی و بسته کمکی آمریکا به رژیم صهیونیستی و اوکراین را تصویب کرد و آن را به دست سنا رساند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بعد از تایید این بسته گفت به محض رسیدن آن به میز کارش فورا آن را تایید می‌کند تا رسما اجرایی شود.

این لایحه کمک امنیتی از جمله شامل کمک ۲۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی و بسته کمکی ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین است. این بسته که مجموع ارزش آن ۹۵ میلیارد دلار است، با رای ۷۹ به ۱۸ به تایید سناتور‌های آمریکایی رسید.

دیگر خبرها

  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • محدودیت «تیک‌تاک» در آمریکا احتمالاً هفته آینده به تصویب سنا می‌رسد.
  • قالیباف: گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود