Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش آخرین نیوز از رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که باید به اندازه ای قوی و غنی باشیم که هیچ بیگانه ای طمع نکند، گفت: قرآن می فرماید کفار حتما باید از مسلمانان بترسند.

وی افزود: اسلام هراسی دو معنا دارد، یک معنای اسلام هراسی بد است که مردم، نظام و اسلام هیچگاه آن را ندارند که بخواهند به این و آن حمله کنند اما دشمن باید از قدرت اسلام در هراس باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: ما شعرهای آیینی و اشک و گریه برای شهدا داریم اما یک فردوسی نداریم که عظمت این شهدا، مبارزه و پیروزی را روایت و بازگو کند، یک فردوسی می خواهد که عظمت و بزرگی کاری که ایرانی ها، مسلمانان و حوزویان و دانشگاهیان کشور بعد از عملیات مرصاد کردند را روشن کند.

وی ادامه داد: ما ایرانی های مسلمان خیلی بزرگ هستیم و در کره زمین کسی مانند ما نیست، چرا که ما در کشور خود کاری به کسی نداشتیم و صدام به کشور حمله کرد و 10 سال در کشور شهید دادیم که 2 سال آن جنگ داخلی و ترور منافقان بود و بعد جنگ 8 ساله آغاز شد.

حضرت آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: بسیاری اصرار کردند که امام قطعنامه را قبول کند اما ایشان نمی پذیرفت تا این که مصلحت ایجاب کرد و ایشان پذیرفتند، وقتی قطعنامه پذیرفته شد، عزیزان سپاهی، ارتشی و بسیجی به منازل رفتند و جبهه خالی شد، صدام که جبهه ها را خالی دید با منافقان عملیات مرصاد را راه انداخت و با همه توان حمله کردند و حتی بخشی از ایران را هم گرفتند.

وی عنوان کرد: در عملیات مرصاد بدترین بی عهدی را کردند و عده زیادی را شهید کردند اما شخصیت هایی مانند شهید صیادشیرازی و دیگران عزیزان سریع به جبهه ها رفتند و دشمن را سر جای خود نشاندند، عملیات مرصاد با فداکاری عزیزان به پایان رسید، بعد از آن صدام به کویت حمله و آنجا را غارت کرد، امیر کویت دست به سوی غربی ها دراز و درخواست کمک کرد و غرب هم به طمع نفت قرار شد از کویت حمایت کند.

مفسر برجسته قرآن کریم خاطرنشان کرد: در این زمان همه کسانی که اتحادیه تشکیل دادند به امام و مسؤولان گفتند که شما چند تیر در شرق عراق بزنید که ما با سرمایه کمتر صدام را خاموش کنیم اما امام راحل نپذیرفت و فرمود ما پای عهد و امضای خود ایستاده ایم، اینجا جای گریه نیست، جای مردانگی است و فردوسی می خواهد چرا که حتی یک تیر از ایران خارج نشد.

وی اضافه کرد: یک اسلام هراسی خوب و مقدس داریم که به اندازه ای قوی و نیرومند باشید تا کسی طمع بی ادبی به شما را نداشته باشد، قرآن می فرماید به قدری دارای موشک و پهپاد باشید که بیگانه طمع نکند، به لطف الهی ایران در همین مسیر حرکت می کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که هیچ آدم عاقلی با بیل و کلنگ به جنگ قله دماوند نمی رود، گفت: فرمود مانند قله دماوند باشید که کسی نتواند به شما آسیب برساند، این یعنی از نظر نظامی، فرهنگی و اقتصادی قوی و غنی باشید تا بیگانه طمع نکند و نتواند آشوب، فقر و تحریم را به شما تحمیل کند، این دستور قرآن است.

وی تصریح کرد که با ندانم کاری، مسامحه کاری، سستی و فساد نمی توان کشور را اداره و مشکلات را حل کرد.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوکار: عملیات «وعده صادق» قدرت موشکی جهان اسلام را نشان داد

به گزارش «نماینده»، محمد صالح جوکار با اشاره به عملیات «وعده صادق» تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا مخل امنیت برای همه کشورها است منتها کشورهای اسلامی و عربی به این موضوع توجه نمی‌کنند؛ اگر روزی اسرائیل توان داشته باشد به همه این کشورها مسلط می‌شود چه این‌که این موضوع از اهداف و پروتکل‌های صهیونیست‌ها است.

وی اضافه کرد: در این شرایط برخی از کشورهای اسلامی و عربی به اسرائیل اعتماد کرده و به دنبال عادی سازی هستند حتی آنها اقتصاد رژیم صهیونیستی را تامین می‌کنند انرژی که رژیم برای بمباران مردم غزه نیاز دارند از ذخائر این کشورهای اسلامی است. این اتفاق ناشی از نادانی آنها و یا سرسپردگی یا وابستگی به آمریکا است.

نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این شرایط ایران در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق عملیات «وعده صادق» را انجام داد این عملیات قدرت موشکی جهان اسلام را نشان داد چون موشک‌های ما تنها برای نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و موشک‌ها برای حمایت از کشورهای اسلامی است. پس می‌توان گفت که این عملیات قدرت ما را نشان داد.

جوکار ادامه داد: ما پیش از این موشک‌ها را آزمایش می‌کردیم و توان خود را به دنیا نشان می‌دادیم اما با این عملیات دنیا و دشمنان ما قدرت‌مان را در میدان عمل دیدند البته که سپر دفاعی برای اسرائیل ایجاد کردند تا موشک‌هایمان نرسد اما موشک‌های ما با موفقیت به اهداف از قبل پیش‌بینی شده اصابت کرد. دنیا شاهد بود که هدف ما بمباران مراکز اقتصادی و جمعیتی نبود بلکه تنها به سمت مرکز نظامی شلیک کردیم که از آنجا به سمت کنسولگری ما در دمشق شلیک شده بود. این دفاع مشروع ما است.

رئیس کمیسیون شوراها با تاکید بر این‌که باید جهان اسلام بیدار شود، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی پوشالی است باید در مقابل این رژیم پوشالی وحدت داشت این رژیم کودک‌کش در طی هفت ماه گذشته نتوانست در مقابل حماس و مردم غزه کاری پیش ببرد، پس چه‌طور می‌خواهد با جهان اسلام مقابله کند؛ می‌توان با اتحاد و وحدت رژیم صهیونیستی را به طور کامل نابود کرد.

دیگر خبرها

  • با تسلیحات حداقلی به سرزمین های اشغالی حمله شد/ در این مرحله از ۵ نوع موشک استفاده نشد
  • نمایشی حیرت انگیز از قدرت بدون زدن ضربه کامل
  • جوکار: عملیات «وعده صادق» قدرت موشکی جهان اسلام را نشان داد
  • آیت‌الله نوری همدانی: در مقابل دشمن متحد و همراه رهبر باشید
  • روزنامه اطلاعات : عشق که یکطرفه نمی شود؛ مسئولین هم مردم را دوست بدارند
  • بعد از حمله سپاه معترضان سال ۱۴۰۱ و ۸۸ هم شادی کردند | ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به هدف خورد
  • انتقاد یک روزنامه از حضور صدیقی در نماز جمعه و راه اندازی دوباره گشت ارشاد
  • آیت‌الله جوادی آملی:‌ عملیات علیه اسرائیل طلیعه فتح است
  • ناصر هادیان: اسرائیل در حمله به کنسولگری ما کنوانسیون‌های بین‌المللی را نقض کرد/ با فرستادن پهپاد و موشک نشان دادیم هم توان و هم اراده پاسخگویی داریم/ این عملیات به لحاظ استراتژیک موفقیت‌آمیز بوده است
  • درباره ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌ها؛ در صورت حمله اسرائیل چه اتفاقی خواهد افتاد؟