Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@00:36:14 GMT

مصرف گاز در زنجان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۳۹۴۹

مصرف گاز در زنجان افزایش یافت

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان از افزایش مصرف گاز به 9 میلیون و 300 هزار متر مکعب در استان خبر داد.

نادر رابطی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به کاهش دمای هوای استان زنجان، مصرف گاز افزایش یافته و به 9 میلیون و 300 هزار متر مکعب  رسیده است که نسبت به 24 ساعت قبل از آن افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه از ماه گذشته در نتیجه افزایش مصرف گاز در استان گاز نیروگاه قطع شده است، از شهروندان خواست با تنظیم دمای منزل گاز را معقولانه داشته باشند.

وی ضمن تأکید بر استفاده از بخاری‌های استاندارد برای گرم کردن منازل و محل کار گفت: مشترکین باید هنگام نصب وسایل گاز سوز به خصوص بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهک H در پشت بام مطمئن شوند.

رابطی با اشاره به اینکه نخستین نکته مهمی که باید به آن توجه داشت مطمئن بودن از درست کارکردن وسایل گازسوز است، افزود: آبی نبودن شعله بخاری، رطوبت زیاد اتاق و نامطبوع بودن فضای منزل نشانه خطر است و باید در این گونه مواقع ارتفاع دودکش و مسیر آن را کنترل کرده و یا از افراد مطلع و کارشناس و یا تماس با ۱۹۴ در این خصوص درخواست راهنمایی گرفته شود.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان همچنین از ارائه آموزش‌های مربوط در این حوزه خبر داد و گفت: سالانه 15 هزار دانش‌آموز در حوزه استفاده ایمنی از گاز آموزش می‌بینند.

وی تعداد مشترکین شرکت گاز استان را 339 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این آمار شامل 440 هزار نفر است که در شهرها و روستاهای استان از خدمات شرکت گاز استفاده می‌کنند.

رابطی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان بهره‌مندی روستاییان از گاز طبیعی 85 درصد است، تصریح کرد: همچنین به 100 درصد شهرهای استان گازرسانی انجام شده است.

انتهای پیام/73005/ق20

منبع: فارس

کلیدواژه: گاز زنجان مصرف استاندارد رابطی افزایش 100 درصد شرکت آموزش وسایل گازسوز خدمات روستاییان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۳۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟

ایتنا - اولین دارویی که روند آلزایمر را کند می‌کند، بیش از یک سال است که در ایالات متحده به بازار آمده، اما فروش آن کم بوده است. همچنین ماه‌ها طول کشید تا سیستم‌‌های بیمارستانی بزرگ استفاده از این دارو را آغاز کنند و برخی شرکت‌های بیمه هم آن را تحت پوشش قرار ندادند.
پزشکان می‌گویند برخی بیماران احتمالا به دلیل تاثیر محدود و عوارض جانبی احتمالی داروی لکمبی (Leqembi) در مصرف این دارو تردید دارند زیرا سال‌ها طول می‌کشد تا بهترین شکل مصرف این دارو و عوارض آن مشخص شود و برای بهبود روش‌های تشخیص آلزایمر نیز باید پیشرفت‌هایی صورت بگیرد و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

بیش از شش میلیون نفر در آمریکا و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند که شایع‌ترین نوع زوال عقل است. برای این بیماری هیچ درمانی وجود ندارد اما لکمبی می‌تواند پروتئین چسبنده مغز به نام آمیلوئید را که عامل اصلی بیماری آلزایمر است، از بین می‌برد.

تحقیقات نشان می‌دهد افراد دارای علائم خفیف این بیماری با مصرف این دارو می‌توانند پیشرفت بیماری‌ را تا چند ماه به تاخیر بیندازند. هرچند برخی کارشناسان می‌گویند این تاخیر ممکن است آنقدر نامحسوس باشد که بیماران متوجه نشوند.

 
سازمان غذا و داروی ایالات متحده تابستان ۲۰۲۳ مصرف داروی لکمبی را برای بیماران در مراحل اولیه به طور کامل تایید کرد. شرکت ژاپنی ایزای (Eisai)، سازنده این دارو، هم ابتدا انتظار داشت که تا پایان ماه مارس، ۱۰ هزار بیمار از این دارو به شکل تزریق با سرم استفاده کنند اما مدیران این شرکت کمی بعد این پیش‌بینی را کاهش دادند؛ البته می‌گویند فروش رو به رشد است.

دکتر علی‌رضا عطری، متخصص مغز و اعصاب که مشاور حقوقی شرکت ایزای است، می‌گوید: «این رویکرد بسیار مرحله‌ای و گام به گام است. هرچه بیشتر درباره آن یاد بگیریم‌، آن را بیشتر گسترش و بسط خواهیم داد.»

به گفته پزشکان، برای شناسایی سریع بیماران و شروع درمان قبل از پیشرفت بیماری، باید اقدام‌های بیشتری انجام شود که روندی مبهم است. از طرفی ممکن است برخی بیماران واجد شرایط استفاده از داروی لکمبی نباشند، زیرا با داروهایی که برای جلوگیری از سکته مصرف می‌شود، تداخل دارویی دارد. وقت گرفتن از متخصص مغز و اعصابی هم که این دارو را تجویز می‌کند، احتمال دارد چند ماه‌ طول بکشد.

دیگر خبرها

  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا