Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:42:56 GMT

ارتباط صنعت و دانشگاه به توسعه کشور کمک می کند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۴۰۰۹

ارتباط صنعت و دانشگاه به توسعه کشور کمک می کند

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت الله جمالی پور روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برگزیده استان قزوین که در دانشگاه بین المللی قزوین برگزار شد اظهارداشت: پژوهش در توسعه کشورها نقش مهمی دارد و هیچ کشوری بدون اتکا به تحقیق و پژوهش نمی‌ تواند به رفاه پایدار برسد.

وی بیان کرد: تحقیق و پژوهش، موتور محرک توسعه و زیرساخت همه امور است و خوشبختانه ایران اسلامی نیز در دهه های گذشته توانسته به تحولات خوبی در این عرصه برسد هر چند هنوز در همه بخش ها از این ظرفیت استفاده نکرده ایم به همین دلیل چالش های ما باقیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گفت: برخی واحدهای صنعتی ما در خودروسازی و لوازم خانگی همزمان با تولیدات مشابه کشور کره جنوبی که امروز برند شده اند فعال شدند اما به نظر می رسد به دلیل استفاده نکردن از تحقیق و پژوهش نتوانستیم به موفقیت های بیشتری برسیم و در جا زده ایم.

وی یادآورشد: شاید چون صنعت را از تحقیق و پژوهش دانشگاه بی نیاز دانستیم و نتوانستیم ارتباط میان زنجیره دانشگاه و صنعت را برقرار کنیم دچار مشکل هستیم.

جمالی پور افزود: طرح های متعددی داریم که می تواند با کمک شرکت های دانش بنیان و دانشگاهها عملیاتی شود 

استاندار قزوین تصریح کرد: بسیاری از پایان نامه ها در آرشیو کتابخانه ها باقی می ماند و کاربردی نیست در حالی که باید خروجی دانشگاهها به تولید و ثروت و اشتغال منجر شود.

در این مراسم از ۲۴ پژوهشگر برگزیده استان قزوین تجلیل شد.

کد خبر 4795628

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قزوین هفته پژوهش انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین تعطیلی مدارس بارش برف ثبت نام کاندیداها یاسوج بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ، باتوجه‌به گسترش روزافزون فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، شناخت، تجزیه‌وتحلیل و در کل پژوهش در حوزه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده است. در این راستا و به دلیل فقدان پژوهش متمرکز بر روی وب در کشور، ایده‌ای با نام «وب پژوهی» از سال ۹۴ در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت.

خوشبختانه موضوع «وب پژوهی» مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته است و مقالات و پژوهش‌های متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌های معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است.

کد خبر 6087272

دیگر خبرها

  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • توسعه علمی، سکوی جهش تولید