Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، کمیته حافظت از خبرنگاران موسوم به (CPJ) که به دیدبانی وضعیت رسانه‌ها در کشورهای مختلف جهان می‌پردازد، در گزارش جدید خود اعلام کرد که «برای چهارمین سال پیاپی، دست‌کم ۲۵۰ خبرنگار در سراسر جهان به دلیل فعالیت‌های حرفه‌ای خود زندانی هستند.

در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی همچنان ۲۶ خبرنگار در عربستان زندانی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این کشور حتی شماری از خبرنگارانی که فعالیت حرفه‌ای خود را متوقف کرده‌اند نیز توسط مقامات هدف قرار گرفته‌اند.

کمیته حفاظت از خبرنگاران می‌نویسد: «مقامات سعودی حتی تظاهر به طی مراحل قانونی نمی‌کنند. در ۱۸ پروندۀ جاری در این کشور، اتهامات افراد افشا نشده و افرادی که محاکمه شده‌اند، حکمشان در خفا و شتاب‌زده صادر شده است. گزارش‌های گسترده‌ای نیز از شکنجه در زندان‌های عربستان وجود دارد. برخی پرونده‌های پزشکی‌ که در بهار به نشریه گاردین رسیده نیز شامل شواهد دقیقی در مورد ضرب و شتم، سوزاندن و گرسنگی دادن به زندانیان سیاسی عربستان، از جمله چهار روزنامه‌نگار بوده است. بازداشت‌ها و موارد مستند خشونت نشان می‌دهد ولیعهد عربستان که از دید سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و تحقیق مستقل گزارشگر ویژۀ سازمان ملل مسئول قتل «جمال خاشقچی» خبرنگار واشنگتن پست است، چگونه به سرکوب بی‌رحمانۀ مخالفان ادامه می‌دهد. ۹۰۴۱

برچسب‌ها سعودی خبرنگاران عربستان آزادی زندانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سعودی خبرنگاران عربستان آزادی زندانی سعودی خبرنگاران عربستان آزادی زندانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۴۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان

به گزارش «تابناک» به نقل از سازمان حج و زیارت، سهمیه حج تمتع ایران در سال ۱۴۰۳ پیش‌تر از سوی رئیس سازمان حج و زیارت بیش از ۸۷ هزار نفر اعلام شده بود، که به گفته سیدعباس حسینی، از این سهمیه حدود ۸۳ هزار نفر، زائر هستند و مابقی عوامل خدماتی حج به شمار می‌آیند. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز به تازگی اعلام کرده که سرانه روحانیون و خادمان حج کاهش یافته است.

رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۲ هزار و ۷۰۰ زائر حج ۱۴۰۳ قطعی ثبت‌نام کرده‌اند و انتظار می‌رود ظرفیت باقی‌مانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

حسینی همچنین گفت: اقدامات لازم برای صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است و امیدواریم روند دریافت ویزای زائران در بازه زمانی مورد نظر تکمیل شود.

سیدعلی مرعشی ـ رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت ـ نیز در این شورا از روند معاینات زائران حج پیش ‌رو گزارش داد و گفت: استطاعت (جسمی) ۸۲ هزار و ۱۶۴ زائر تاکنون تأیید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع و تنها ۱۴۳ نفر رد شده‌اند.

اعزام کاروان‌های حج تمتع طبق اعلام سازمان هواپیمایی قرار است از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شود. اعزام این کاروان‌ها تا ۱۸ خردادماه ادامه دارد و پس از آن عملیات برگشت زائران به کشور آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • ابراز تمایل ستاره سیتی برای حضور در عربستان
  • اعلام تعداد زائران حج و پیگیری‌ برای ویزای عربستان
  • استقبال از این گروه از ایرانی‌ها در عربستان بعد از ۹ سال/ عکس