Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@16:29:56 GMT

تعطیلی یک کافی شاپ در فسا

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۴۰۲۴

تعطیلی یک کافی شاپ در فسا

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جلال کریمی گفت: در راستای اجرای مقررات اصلاح ماده ۱۳ قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و همچنین کنترل و نظارت بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، بازرسان بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت فسا در بازدید از یک کافی شاپ این مرکز را به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی و بی توجهی به توصیه‌های کارشناسان پلمپ کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، تامین سلامت مردم را از اهداف مهم توسعه سلامت برشمرد و گفت: بازرسان از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و کافی شاپ‌ها به صورت مستمر بازدید می‌کنند و با دریافت شکایت‌های مردمی با حساسیت بیشتری اماکن متخلف را مورد بررسی قرار می‌دهند.

کریمی اظهار داشت: تمامی متصدیان ملزم به رعایت قوانین و مقررات بهداشتی در اماکن تهیه و توزیع مواد خوراکی هستند و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در بازرسی‌ها، کارشناسان بهداشت محیط به شدت با اماکن مورد نظر برخورد قانونی و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌کنند، همچنین پرونده متخلفین جهت پیگیری و برخورد قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی

به گزارش خبرگزاری مهر، شیما حلاج گفت: اگر چه سازمان غذا و دارو برحسب وظیفه قانونی موظف است بر تولید، واردات و ارزیابی‌های ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید، اما برخی از خانم‌ها به دلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها، افزود: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فرآورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند.

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است.

حلاج گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

کد خبر 6087339 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • اجرای ۸۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۵ اصفهان
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • تعطیلی یک رستوران در شادگان
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • معدوم سازی بیش از ۳۱ تن موادغذایی تاریخ گذشته در خوزستان