Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@14:32:54 GMT

سبک پذیرش در دانشگاه ها نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۴۰۳۸

سبک پذیرش در دانشگاه ها نگران کننده است

علی اوسط ‌هاشمی شامگاه چهارشنیه در دیدار با بنگاه‌های اقتصادی استان کرمان با اشاره به اینکه در اوایل گرایش دانش به طور جدی در جامعه عمومیت نداشت گفت: بعد از انقلاب مسیر دانش ایجاد شد اما با جابجایی ارزش‌ها نیز روبرو شدیم و تمامی ارزش‌ها را به بودن در حوزه علم و مدرک معطوف کردیم‌.
وی با اشاره به اینکه آمار امروز فارغ التحصیلان دانشگاهی و سبک پذیرش در دانشگاه‌ها نگران‌کننده است ، گفت: ۴۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی به سمت مهارت‌آموزی مراکز فنی‌و حرفه‌ای می‌آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: ارزش‌ها با عنوان‌های افراد نیست بلکه به صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها و توانمندی‌ها و ابتکار و ابداع است.
اوسط ‌هاشمی با اشاره به اثر اجتماعی یک ورزشکار و سلیبریتی‌ها در جامعه گفت: تا چه اندازه رسانه‌ها، مطبوعات، اصناف و سمن‌ها به ارزش‌های اجتماعی مهارت‌آموزان و نخبگان جامعه توجه کرده اند.
وی تصریح کرد. مراکز پیش‌دانشگاهی و آموزشگاه‌های کنکور چه برداشتی از سرمایه دارد و استرس زیادی را به جامعه تزریق می‌کنند تا کی باید این امر باطل ادامه داشته باشد و هیچ موضعی نگیریم.
رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه صنعت دارای زیرمجموعه‌های زیادی است که‌ تنها ۸۳۰ استاندارد آموزشی در حوزه کشاورزی تدوین شده گفت: طی ۵۰ سال پنجهزار و ۴۰۰ استاندارد آموزشی در سطح کشور ایجاد شده و استاندارد آموزشی ۲هزار رشته تا پایان سال ۹۹ تدوین می‌شود.
اوسط هاشمی با بیان اینکه گواهینامه مهارت را باید ارزش‌گذاری کرد بیان داشت: امروز کسی که دارای گواهینامه مهارت باشد در خارج از مرزها این گواهینامه اعتبار دارد ‌.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای گفت: برای نخستین بار در همه استان‌های کشور شورای مهارت در حال برگزاری است زیرا به دنبال نگاه ویژه و تخصصی براساس ضرورت‌ها هستیم.
وی افزود: سالیانه در استان کرمان پنج هزار میلیارد تومان در حوزه تولید و صنعت سرمایه‌گذاری می شود که در این راستا می‌توان آموزشگاه‌های جوار کارگاه‌ها و مراکز صنعتی در راستای توانمندی افراد، استفاده درست از منابع و محقق کردن امر بهره‌وری ایجاد کرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: با نظرخواهی از شرکای اجتماعی و اقتصادی سند مهارت استان کرمان تدوین و به سازمان ارائه شود تا استانی عاری از بیکاری داشته باشیم.

برچسب‌ها کرمان ایرنا مهارت اموزی دانشگاه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا مهارت اموزی دانشگاه ها کرمان ایرنا مهارت اموزی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان

جام جم آنلاین - خوزستان، شهرام ملایی هزاروندی با اعلام این خبر اظهار کرد: در سال1402مجموعا تعداد 147 هزارو513 نفر موردسنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای شدند که از این تعداد 90 هزار و 385 نفر موفق به اخذ گواهینامه بین المللی مهارتی شدند.

مدیر كل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان اضافه کرد: آزمون تعیین صلاحیت حرفه ای در بیش از 350 حرفه مهارتی از زیر مجموعه رشته‌هاي صنایع غذایی،صنایع کشاورزی، فناوري اطلاعات، صنايع جوش، عمران، امور مالي و بازرگاني، تاسيسات، اتومكانيك، برق، صنايع دستي وصنعت ساختمان ودرقالب11 مرحله اجراشد.

وی عنوان کرد: با راه اندازی 24 مرکزآزمون آنلاین استان در سال گذشته 62 درصد نسبت به سال1401 رشد نشان می دهد.

مدیر كل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: سنجش مهارت وتعیین صلاحیت حرفه ای شامل آزمون هماهنگ پایان دوره كارآموزان بخش هاي دولتي، آموزشگاه های آزاد، تفاهم نامه ، صنعت ساختمان و آنلاین می باشد .

گفتنی است در خوزستان 55 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و یک هزار و 550 آموزشگاه آزاد در بخش خصوصی برای ارایه آموزش های مهارتی در استان فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • وحشت از حذف دوباره؛ هواداران استقلال همچنان نگران هستند!
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • حجم ۸۰۰۰ میلیارد تومانی معاملات در بازار سرمایه توسط کرمانشاهیان