Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دولت آمریکا در امور ایران با بیان اینکه تبادل زندانیان میان دو کشور نشان داد تهران و واشنگتن می‌توانند به توافق دست یابند، گفت: من خواهان گفت‌وگوهای کنسولی با ایران هستم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برایان هوک نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو رادیو ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) در پاسخ به سوالی درباره آزادی ژیو وانگ شهروند چینی- آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران زندانی بود همزمان با آزادی دانشمند ایرانی بازداشت شده در آمریکا با بیان اینکه با وانگ پس از آزدی در زوریخ آلمان ملاقات کرد، گفت: این تبادل زندانیان نشان داد که ما می‌توانیم با یکدیگر به توافق دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق ترجمه ایسنا از پایگاه اینترنتی ان‌پی‌آر، هوک افزود: گفت‌وگوها در این زمینه و پشتیبانی‌ها به خوبی انجام گرفت و ما امیدواریم که این نشان دهنده اولین گام برای مذاکرات میان ایران و ایالات متحده باشد که به آزادی سایر آمریکایی‌های زندانی در ایران بینجامد.

وی در ادامه با تکرار این ادعا که این زندانیان بی‌گناه هستند و باید هرچه فوری آزاد شوند، گفت: آنچه در این مورد توانستیم انجام دهیم این بود که بدون دادن پول، رفع تحریم یا تغییر در سیاست‌مان یک آمریکایی را آزاد کردیم. من قصد داردم خواهان رایزنی‌های کنسولی با ایران شوم تا ما بتوانیم سایر آمریکایی‌ها را (از ایران) خارج کنیم. این یک موضوع مرتبط با ایرانی‌هاست اما ما آمادگی داریم و امیدوار هستیم.

این مقام آمریکایی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای کشورمان به تکرار ادعاهای بی‌اساس خود مبنی بر سرکوب اعتراضات پرداخت و بدون ارائه هیچ‌گونه سند و مدرکی مدعی شد که افراد زیادی نیز در جریان این اعتراضات کشته شدند./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد سامانه فهما مجلس قرآن کریم قرآن بودجه انتخابات برایان هوک جمهوری اسلامی ایران ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل زندان‌های فارس رهاورد برگزاری ۱۶ جشن گلریزان در این استان را کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد اعلام کرد.

اسحاق ابراهیمی امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت: در ماه مبارک رمضان ۱۶ جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد که در این جشن‌ها، خیران کمک‌های خود را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد ارائه داشتند.

رئیس ستاد دیه استان فارس افزود: در نتیجه این جشن‌ها که با حضور و استقبال ارزشمند جامعه خیران و مسئولان محلی و استانی همراه بود، بیش از ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیران و نیک‌اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت شد.

ابراهیمی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۵۰ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده‌اند، گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵۰ زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک خیران هستند.

وی دومین مرحله از پویش سهم من ۴۰ را نیز مورد استقبال مردم توصیف و اظهار کرد: بیش از ۶ هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به ۷ میلیون تومان در این حوزه جمع‌آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم‌استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر ۴۰ هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوست و فرهنگ‌ساز استان خواهد بود.

رئیس ستاد دیه فارس یادآور شد: شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۰۳۰۹۶۱ به نام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم شریف براغی آزرادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدای شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است. افرادی که از سر اتفاق و بدون انگیزه مجرمانه به زندان افتاده‌اند خود و خانواده‌هایشان از تبعات آن در رنج هستند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • حمایت نهاد آمریکایی از پاسخ دفاعی ایران به اسرائیل
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا