Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@06:25:29 GMT

اولین هواپیمای تجاری برقی جهان به پرواز درآمد+عکس

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۴۰۵۷

اولین هواپیمای تجاری برقی جهان به پرواز درآمد+عکس

آفتاب‌‌نیوز :

پیشبرد چنین طرحی می‌تواند به کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی در بخش بسیار آلاینده صنعت هوانوردی یاری رساند. شرکت‌های هاربور ایر و مگ‌نیکس در بیانیه مشترکی از "آغاز دوران سوم هوانوردی" و "عصر هواپیماهای برقی" خبر داده‌اند.

از این هواپیما پیش‌تر در نمایشگاه هوایی پاریس رونمایی شده بود. شرکت استرالیایی مگ‌نیکس گفته هدف از طراحی سیستم محرکه این هواپیما، دستیابی به "شیوه‌ای پاک و موثر" برای نیروی هواپیماهاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاربور ایر، شرکت کانادایی مجری طرح ساخت این هواپیمای برقی ابراز امیدواری کرده که تا سال ۲۰۲۲ میلادی تمام ناوگان خود را برقی کند.

رویکرد تولید موتورهای برقی هواپیما به عنوان شیوه‌ای برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در صنعت هوانوردی در نظر گرفته شده است. این اتفاق همزمان با افزایش نگرانی مسافران درباره آلودگی زیست محیطی ناشی از سفر با هواپیما است.

برآورد‌ها حاکی است که برای نمونه تا سال ۲۰۵۰ میلادی، صنعت هوانوردی بزرگترین منبع تولید گازهای گلخانه‌ای در بریتانیا است.

یک نظرسنجی که به تازگی از سوی بانک سوئیسی یو بی اس انجام گرفته نشان می‌دهد که "نگرانی درباره محیط زیست" سبب شده تا سفرهای هوایی کاهش یابد. با این همه، همچنان ساخت‌ هواپیماهای برقی که بتوانند در مسافت طولانی به پرواز درآید چالش بزرگی در صنعت هوانوردی است.

منبع: بی بی سی

منبع: آفتاب

کلیدواژه: هواپیمای برقی هواپیمای تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیان خالص پرسپولیس کاهش یافت

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه پرسپولیس در حالی صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای خود منتهی به 29 اسفند 1402 را منتشر کرده که بر این اساس همچنان قرمزها جزء شرکت‌های زیان‌ده بازار فرابورس محسوب می‌شوند.

با این حال آنطور که بورس 24 گزارش داده، شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس در ۹ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ زیان خالصی معادل ۱۳۰ میلیارد تومان محقق نمود. شرکت در دوره مشابه قبل نیز زیان خالصی معادل ۱۴۵ میلیارد تومان داشته است. بررسی گزارش این شرکت حاکی از کاهش ۱۰ درصدی زیان خالص در دوره مذکور نسبت به دوره مشابه قبل می‌باشد. پرسپولیس به ازای هر سهم نیز ۱۲۴ ریال زیان شناسایی کرد.

درآمد عملیاتی ۹ ماهه %۱۱۱ رشد داشت و با افزایش کمتر و معادل ۲۲% در بهای تمام شده، زیان عملیاتی با کاهش ۲۴ درصدی به ۱۲۹ میلیارد تومان رسید. شرکت ۲۳ میلیارد تومان نیز درآمد غیر عملیاتی به ثبت رساند. درآمد عملیاتی به معنای درآمدی است که از فعالیت اصلی و مستمر شرکت پدید می‌آید و در اینجا حاصل از درآمد اسپانسری سرخپوشان است و اساسا اهمیت بیشتری دارد.

پرسپولیس در سال جاری با شش اسپانسر مختلف کار خود را پیش برده که البته همگی روی هم چیزی کمتر از 200 میلیارد تومان عایدی برای این باشگاه داشتند که البته قرمزها امیدوارند تا پایان فصل این رقم را بیشتر کنند.

نکته مهم اینکه با واگذاری پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی، حالا آنها امیدوارند که از حال زیان‌ده خارج شوند.

دیگر خبرها

  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • زیان خالص پرسپولیس کاهش یافت
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟
  • واسطه‌های فروش بلیت هواپیما در شرکت هواپیمایی ایران حذف شده‌اند