Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان گفت: کردستان ظرفیت‌های فراوانی برای حضور سرمایه‌گذاران اتریشی دارد که راه‌آهن همدان - سنندج و سنندج - باشماق - سلیمانیه فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا شامگاه امروز در  دیدار با سفیر اتریش، ظرفیت‌های کار در کردستان را بسیار فراوان عنوان کرد و اظهار داشت: از حضور شرکت‌های اتریشی برای سرمایه‌گذاری در کردستان استقبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی عنوان کرد: کردستان ظرفیت و پتانسیل‌های فراوانی برای حضور سرمایه‌گذاران اتریشی دارد. 

استاندار کردستان گفت: مهار ۳ میلیارد مترمکعب آب استان فرصت خوبی برای توسعه کشاورزی است و از سوی دیگر بسیاری از محصولات کشاورزی استان ارگانیک است که قطعا برای اروپایی‌ها جالب توجه است. 

مرادنیا با اشاره به اینکه دولت مصمم است کردستان را از حیث توسعه و کارهای بزرگ کمک کند، افزود: به احتمال زیاد راه‌آهن همدان - سنندج، سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: راه آهن سنندج - باشماق - سلیمانیه فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری است، این پروژه بسیار تاثیرگذار خواهد بود چرا که مبادلات مرزی از مرز باشماق در سال گذشته ۶.۸ میلیارد دلار بود که این پروژه می‌تواند این رقم را به ۱۵ میلیارد دلار برساند و در حوزه گردشگری نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود. 

مرادنیا همچنین به وجود معادن فراوان در استان اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه‌های پتروشیمی و فولاد نیز پروژه‌هایی در سقز، بیجار و قروه در دست اقدام داریم که همگی فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد، این دیدارها ادامه داشته باشد و کردستان بتواند همکاری‌های فراوانی با دولت اتریش داشته باشد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان اتریش همدان سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۴۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم

به نظر می‌رسد عربستان با برگزاری یک تور برای پروژه نئوم قصد دارد پیشرفت‌های انجام‌شده پروژه The Line را به نمایش بگذارد.

به گزارش دیجیاتو، عربستان احتمالاً میزبان سرمایه‌گذاران مختلف خواهد بود. هدف این گردهمایی و بازدید از نئوم، علاقه‌مندکردن بانکداران و سرمایه‌گذاران به این شهر بیابانی است. پیش‌ازاین عربستان با برگزاری نمایشگاه در شهر‌های مختلف مانند نیویورک و لندن و با نشان‌دادن ویدیو‌های واقعیت مجازی از این شهر، قصد داشت تا سرمایه‌گذاران را به این پروژه جاه‌طلبانه ترغیب کند.

جذب سرمایه‌گذاران برای پروژه نئوم عربستان

نئوم دارای قسمت‌های مختلفی است و یکی از عجیب‌ترین آن‌ها، پروژه The Line است که به‌صورت یک شهر افقی ساخته می‌شود و قرار است تا سال ۲۰۳۰ تکمیل گردد. البته به‌نظر می‌رسد عربستان اخیراً خیال‌پردازی خود را برای این پروژه کاهش داده است. درحالی که دولت این کشور در مقطعی امیدوار بود تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱.۵ میلیون نفر در The Line زندگی کنند، اکنون انتظار دارد که تا آن زمان کمتر از ۳۰۰ هزار نفر را در این شهر جای دهد.

به گفته برخی از منابع آگاه، تاکنون برخی از بانک‌های خارجی در ارائه وام‌های کلان به نئوم مردد بوده‌اند، زیرا عربستان هنوز به این پروژه ضمانت دولتی نداده است. بیشتر بودجه نئوم تاکنون به صورت تزریق سهام از سوی صاحب آن یعنی صندوق ثروت دولتی عربستان سعودی که توسط ولیعهد، «محمد بن سلمان» مدیریت می‌شود، فراهم شده است.

عربستان قصد دارد برنامه‌های چشم‌انداز ۲۰۳۰ تا حدودی از طریق سرمایه‌های خارجی تأمین شود و امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ سالانه به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی برسد که تقریباً سه برابر بیشتر از آنچه تاکنون به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • آمار خوب «کنت» در فولاد/ چشم پوشی ویسی از دروازه بان اتریشی
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • اطلس سرمایه‌گذاری زمینه جذب سرمایه گذاران در ایلام را تسهیل می‌کند