Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز چهارشنبه به مناسبت هفته پژوهش در دیدار رییسان دانشگاه های آذربایجان شرقی اظهار کرد: تبدیل رویکرد مصرف کنندگی علم به رویکرد تولید علم ضرورت دارد و دانشگاه ها باید تحقیقات خود را برای برطرف کردن نیازهای کشور هدف گذاری کنند.

تولیدات علمی دانشگاه ها باید رویکرد کاربردی داشته باشد تا با تولید علم و انتقال دستاوردهای علمی به جامعه برای رفع مشکلات مردم پیش قدم باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان نقش دانشجو در توسعه و کیفیت بخشی دانشگاه ها، اضافه کرد: دانشگاه ها باید دانشجویان را برای ورود به جامعه آماده کنند و دستاوردهای علمی آنان منطبق بر نیازهای جامعه باشد.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: غربت نیروهای مذهبی و جریان ارزشی در گذشته خیلی ناراحت کننده بود اما امروز چنین نیست چون توانمندترین مجموعه های دانشگاه ها را نیروهای ارزشی تشکیل می دهند بر این اساس نباید اجازه دهیم که احساس ناامیدی در این جریان به وجود آید.

امام جمعه تبریز افزود : دانشگاه ها باید برای تربیت اخلاقی دانشجویان برنامه داشته باشند تا جوانان با ایمان، اهل عمل، حق طلب و تلاشگر به جامعه اسلامی تحویل دهند.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین گفت: حل مشکلات اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، فضای مجازی، همچنین مشکلات اقتصادی با انتقال دستاوردهای علمی به بخش تولید به واسطه دانشگاه ها رفع شدنی است و باید در این زمینه بسترسازی شود.

 

برچسب‌ها تولید علم دانشگاه نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تولید علم دانشگاه نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی تولید علم دانشگاه نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی ویکی از مهمترین موضوعاتی است که موجب استحکام خانواده و جامعه می‌ شود و از نظر شرعی و قانونی واجبی است که رعایت آن لازم و تضعیف آن تبعات سنگین برای فرد بی حجاب و جامعه اسلامی به بار می‌آورد، از این رو نظام و امت اسلامی نمی‌تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد.

امام جمعه کیش گفت: دشمنان دین و نظام اسلامی که نتوانستند از راه‌های مختلف به این نظام مقدس ضربه بزنند با جنگ شناختی و ترکیبی بدنبال تضعیف اعتقادات دینی، ترویج هنجار شکنی و بی حرمتی به موازین شرعی در جامعه اسلامی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز خاطرنشان کرد: بر همگان لازم است در مقابل این فتنه دشمنان نیز با هوشیاری و بصیرت بایستند و یکبار دیگر نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند و برای عزت و سرافرازی نظام اسلامی و مردم عزیز و شریف ایران اسلامی تلاش کنند.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌ها، مردان و زنان مومن و قانونمند کشور عزیزمان نسبت به این امر مسئولیت دارند، از این رو لازم است با تعامل منطقی، معتدل و حساب شده برنامه ریزی و اقدام کنند و با اهتمام وافر و قاطعیت کامل در جلوگیری از هرگونه بی قانونی و هنجار شکنی بر اساس قوانین کشور و ضوابط شرعی، از ایجاد دو قطبی‌ها، تفرقه و تقابل در جامعه پرهیز کنند.

امام جمعه کیش افزود: از جامعه نخبگان انتظار می‌رود برای بصیرت افزایی، حفظ اخوت و مودت اسلامی و جذب حداکثری با عنایت کامل منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضوری موثر در عرصه جهاد تبیین داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز گفت: از زحمات و تلاش همه مردم و دستگاه‌ها به ویژه فراجا برای تثبیت هویت فرهنگی حفظ و ترویج ارزش‌ها در جامعه اسلامی و صیانت از آرمان‌های امام بزرگوار (ره) و شهدای گرانقدرمان، صمیمیانه تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند متعال مزید توفیقات این عزیران را خواستاریم و خدا قوت عرض می‌نمایم.

وی افزود: بدیهی است در کنار این اقدامات، جهاد تبیین و دفاع منطقی و مستدل از ارزش‌ها و بصیرت افزایی و آگاه سازی آحاد مردم نسبت به فتنه‌های دشمنان و نیز اهتمام به رویکرد اصلاحی و جذب حداکثری و اخوت و مودت اسلامی و اقدامات معتدل و منطقی و توجه کامل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید است.

۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

علیرضا بی نیاز
امام جمعه جزیره کیش

دیگر خبرها

  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه