Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:55:38 GMT

کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه چندوجهی است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۴۳۴۶

کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه چندوجهی است

محمد علی نبی پور  عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گناباد افزود: برای جلوگیری از هر نوع بحران در زمینه آسیب‌های اجتماعی باید به صورت چندوجهی به همه مسایل موثر در کاهش تبعات آنها اعم از فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی به صورت کامل توجه شود.

وی ادامه داد: باید با اجرای طرح‌های رصد مسایل فرهنگی و اجتماعی به صورت ریشه ای از تبعات این معضلات جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تهیه و اجرای طرح رصد مسایل اجتماعی و فرهنگی گناباد طی چهار سال گذشته گفت: باید با بهره گیری از نقطه نظرات صاحبنظران از نتابج آن برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان بهره گرفت.

نبی‌پور همچنین استفاده از نتایج طرح ملی نجات در حاشیه شهر مشهد را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این استان و شهرستان گناباد ضروری دانست.

وی افزود: طرح ملی نجات در حاشیه شهر مشهد تهیه شده و در آینده نزدیک اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این طرح به عنوان یک طرح چند وجهی به همه مسائل موثر در کاهش آسیبها در زمینه های مختلف اعم از فرهنگی و اجتماعی  و عمرانی توجه شده است.

نبی پور همچنین در زمینه پرداخت اعتبارات از حوزه سیاسی استانداری خراسان رضوی برای اجرای طرح‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی در گناباد قول مساعد داد. 

فرماندار گناباد نیز گفت: برای کاهش تبعات آسیب‌های اجتماعی باید به معضلات مهمی مانند بیکاری و کمبود فرصت‌های شغلی و اعتیاد که گریبانگیر قشر جوان است، توجه بیشتر شود.

حامد قربانی افزود: طرح رصد مسایل فرهنگی که چند سال گذشته در گناباد تهیه شده، باید متناسب با شرایط کنونی جامعه به روز شده و اساس کار کاهش این آسیب‌ها قرار گیرد.

طلاق، بیکاری و اعتیاد مهمترین آسیب‌های اجتماعی در گناباد به شمار می‌روند.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها کاهش آسیب های اجتماعی گناباد خراسان رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاهش آسیب های اجتماعی گناباد خراسان رضوی کاهش آسیب های اجتماعی گناباد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۴۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پیشگیری اثر بخش از آسیب‌های اجتماعی نیازمند ترویج فرهنگ و معارف قرآنی است و با گسترش فرهنگ و معارف قرآنی و انس آحاد مردم با قرآن و پیاده سازی معارف این کتاب انسان ساز در زندگی اجتماعی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد و نزاع‌های خانوادگی کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی روز دوشنبه در آیین اختتامیه مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی "مسطورا" شهرستان خواف افزود:پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی از بیت المال و بخش‌های مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده‌ها با قرآن می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر از این آسیب‌ها پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم از سال گذشته در سطح کشور و تبع آن خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: طرح "مسطورا" یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

در پایان مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که توسط اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت یک شرکت صنعتی - معدنی برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: فرو نشست اصفهان جدی است؛ ابنیه تاریخی مورد آسیب قرار گرفته
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • کارکنان سازمان فرهنگی سربازان مقابله با هجمه فرهنگی هستند
  • مشاوره به جای مجادله، گام مهم انتظامی استان کرمانشاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • رئیسی: موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است/ از همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضائی کشور عمل به وظایف محوله را مورد توجه قرار دهند/ انتظار متدینین و قانونمداران هم توجه به قانون و کرامت انسانی آحاد جامعه است
  • تکمیل بیمارستان بهلول گناباد نیازمند هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • ازدواج، آسیب‌ها و راه‌حل‌ها در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد