Web Analytics Made Easy - Statcounter

 ارسلان زارع عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار استان در رشت ، مهمترین هدف برگزاری نمایشگاه دستاوردهای فن بازار را کاربردی کردن ایده ها و خلاقیت های جوانان و نخبگان عنوان کرد.

وی  با بیان اینکه  در این نمایشگاه نمونه های پژوهشی بسیار خوبی توسط دانش آموزان وجود دارد، اظهار داشت:  این تولیدات بیانگر توانمندی آنان در عرصه های علمی، آموزشی و پژوهشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سطح تولیدات دانشگاه ها نیز برخی تولیدات منجر به قراردادهایی با تعدادی از واحدهای تولیدی شده است  که این اقدامات در رونق تولید داخلی نقش موثری دارد.

زارع  توجه به دستاوردهای پژوهشی نوجوانان و جوانان را زمینه ساز پیشرفت و توسعه عنوان و تصریح کرد: توجه و حمایت از  فعالیت های پژوهشی در رونق و توسعه استان موثر است.

وی بیان کرد: برگزاری چنین نمایشگاههایی فرصتی را برای صنعتی کردن پژوهش ها فراهم می کند.

زارع با تاکید براینکه در جهت توسعه، تجاری‌سازی و عملیاتی کردن فعالیت‌ و طرح‌های پژوهشی باید از محققان و پژوهشگران حمایت کرد، گفت : تحقیق و پژوهش نقش موثری در تولید سهم ناخالص ملی دارد و خوشبختانه دستاوردهایی که در زمینه فناوری اطلاعات طی سال های اخیر کسب شده، نشانگر پیشرفت و گسترش مرزهای علمی است.

زارع گفت: تا کنون پیشرفت های خوبی داشتیم، اما هنوز با توجه به ظرفیت ها و استعدادها راه زیادی در پیش داریم و باید در عرصه علم و فناوری تا افق ۱۴۰۴ بتوانیم در بازارهای جهانی نقش موثری ایفا کنیم.

بیستمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان از روز سه شنبه  با بیش از ۳۰ غرفه و افزون بر ۳۰۰ طرح فناوری ثبت شده با هدف ارائه و معرفی دستاورهای پژوهشی در سالن سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گشایش یافت و تا بیست و یکم ماه جاری برای بازدید علاقمندان دایر است.

در این نمایشگاه استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپای موفق گیلانی حضور دارند و طرح های منتخب اجرا شده دانش آموزی نیز به نمایش گذاشته شده است.

برچسب‌ها رشت استانداری گیلان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت استانداری گیلان گیلان رشت استانداری گیلان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آخرین اعلام اتحادیه بین‌المللی مخابرات در حوزه توسعه ارتباطات در بین ۱۷۰ کشور از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ دست یافتیم و ۶ پله ارتقا یافته‌ایم.

وی ادامه داد: شاخص‌هایی که مورد بررسی قرار می‌گیرد شامل فراگیری ارتباطات، کیفیت و میزان استفاده مردم از زیر ساخت‌ها است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآورشد: در دو سال گذشته بیش از ۷ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت متصل شده و بیش از ۹۵ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به اینترنت دست یافته اند و این روند ادامه دارد.

زارع پور عنوان کرد: لایحه امنیت کاربران در کمیسیون حقوقی - قضایی دولت بررسی می‌شود و مراحل پایانی خود را طی می‌کند و قسمت‌هایی از لایحه به علت بخش‌های قضایی نیازمند تایید قوه قضائیه بود که نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه ارسال شد تا نظر آنها برای این بخش‌ها کسب شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از برنامه‌هایی که وزارت ارتباطات برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته این است که حضور بخش خصوصی در صنعت فضایی تسهیل شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: سال ۱۴۰۲ بزرگترین قرارداد تاریخ صنعت فضایی را برای ساخت منظومه شهید سلیمانی منعقد کردیم. 

زارع پور خاطرنشان کرد: ۲ ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است و به زودی کار آنها انجام می‌شود. تصاویر و داده‌های این دو ماهواره را پیش خرید کردیم و کل کار توسط شرکت‌های دانش بنیان انجام شده است. بنا داریم حداکثر استفاده را از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم.

زارع پور در باره افزایش سرعت اینترنت گفت: بارها گفتم که در شهرهایی که فیبر نوری راه اندازی می شود، مشترکینی که فیبر نوری دریافت کنند، سرعت اینترنت شان تا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه یعنی صدبرابر سرعت موجود افزایش پیدا می کند، پس به هیچ وجه وعده افزایش صد برابری سرعت اینترنت در سال ۱۴۰۳ را ندادیم.

وی افزود: این آروزی ماست و برای آن تلاش می کنیم و ان شاءالله طبق قانون برنامه هفتم توسعه تا پایان برنامه باید همه ساختمان های کشور از طریق فیبر نوری متصل شوند و ان شاء الله آن روز روزی است که همه افزایش صد برابری سرعت را احساس خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ۱۰ توصیه رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس برای جهش تولید
  • پژوهشی جدید: مغز انسان درحال بزرگ‌ترشدن است
  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • شبکه‌سازی کارآفرینان برای ایجاد خطوط تولید فناورانه در تحقق جهش تولید
  • ۲۰۰ طرح تحقیقاتی حوزه علوم شناختی به نتیجه رسید
  • در حوزه توسعه ارتباطات از رتبه ۸۱ به رتبه ۷۵ رسیده‌ایم
  • ایده‌ها و طرح‌های فناورانه صنعت غذا حمایت می‌شوند
  • حمایت از پایان‌نامه‌های فناورانه حوزه صنایع غذایی
  • ۱۰ روند فناورانه برتر لُجستیکی/ فناوری‌هایی که زنجیره تامین را کارآمد می‌کنند