Web Analytics Made Easy - Statcounter

مارک اسپر روز چهارشنبه در کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شد تا درباره راهبرد این کشور در قبال سوریه به سوالات نمایندگان پاسخ دهد.

وی، چین و روسیه را در صدر چالش‌های امنیت ملی آمریکا دانست و افزود: ما همچنین باید به تهدیدهایی که از سوی ایران و گروه‌های خشونت‌گرای افراطی همچون داعش وجود دارد، توجه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: استراتژی آمریکا در قبال خاورمیانه این است که این منطقه به پناهگاهی برای تروریست‌ها تبدیل نشود. حضور نظامی آمریکا در منطقه به صورت پویا و منعطف خواهد بود تا هرگونه تهاجمی را متوقف کند و در صورت لزوم به آنها پاسخ دهد.

اسپر راهبرد دفاعی آمریکا در خاورمیانه را به ۶ هدف تقسیم کرد و گفت: تقویت توانایی‌های دفاعی متحدان منطقه‌ای، تبادل نگرانی‌های امنیتی با متحدان منطقه‌ای، حفاظت از آزادی ناوبری، جلوگیری از پناهگاه امن برای تروریست‌ها به منظور تهدید کشور ما و مقابله با تهدیدهای سلاح‌های کشتار جمعی این ۶ هدف را تشکیل می‌دهند.  

وی از داعش و ایران به عنوان ۲ بازیگر بی ثبات کننده منطقه‌ای نام برد و توضیح داد: آمریکا به همراه متحدان خود توانست خلافت فیزیکی داعش را از بین ببرد و ۷.۷ میلیون نفر را که تحت حاکمیت بی رحمانه آن قرار داشتند، آزاد سازد.

رئیس پنتاگون اظهار کرد: این اقدامات شامل عملیات موفق هلاکت ابوبکر البغدادی بنیانگذار و رهبر داعش و همچنین نفر دوم آن می شود. وزارت دفاع آمریکا به همکاری خود با متحدان ادامه می‌دهد تا اطمینان یابد که داعش قدرت بازپروری را ندارد.

اسپر تاکید کرد: امروز نیروهای آمریکایی در سوریه در همکاری کامل با نیروهای دموکراتیک سوری اقدام می کنند.

وی در بخش مربوط به جمهوری اسلامی ایران هم اظهار کرد: در ۱۸ ماه گذشته، وزارت دفاع از کارزار فشارحداکثری اقتصادی و سیاسی علیه ایران حمایت کرده است. این سیاست به دنبال بازگرداندن ایران به میز مذاکره است تا توافقی بهتر و جدید به دست آید تا به همه تهدیدهای ناشی از ایران توجه شود.

وزیر دفاع آمریکا با این ادعا که تهران، تلاش‌های خود را برای بی ثباتی در منطقه افزایش داده است که نمونه آن حمله به عربستان سعودی، اختلال در روند حرکتی کشتی‌ها در تنگه هرمز، سرنگون کردن پهپاد آمریکایی و حمایت از تعدادی گروه‌های نیابت است، گفت: برای توجه به این تهدیدها، نیروی دفاعی خود را تقویت کردیم و توانایی دفاعی متحدانمان را افزایش دادیم.

اسپر که می کوشید تاکید کند این اقدامات به معنای افزایش تنش در منطقه نیست، افزود: از ماه مه تا کنون نزدیک به ۱۴ هزار نیروی نظامی آمریکا به منطقه اعزام شده اند تا به صورت ملموسی تعهدمان را به متحدان و شرکایمان نشان دهند.

وی تصریح کرد این اقدامات ارسال پیام روشنی به ایران بود که جامعه بین المللی آنچه را که او "رفتار مخرب ایران" نامید را  تحمل نخواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا با ادبیاتی تهدیدآمیز اظهار کرد ایران نباید دچار اشتباه شود که خویشتنداری آمریکا در عدم تمایل به پاسخ نظامی به منزله آن است که باید به نیروی نظامی یا منافع ما حمله کند.

برچسب‌ها روسیه سوریه إيران چین خاورمیانه داعش مارک اسپر پنتاگون تنگه هرمز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه سوریه إيران چین خاورمیانه داعش مارک اسپر پنتاگون تنگه هرمز روسیه سوریه إيران چین خاورمیانه داعش مارک اسپر پنتاگون تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن؛ ۸ نفر کشته و ناپدید شدند

«مینورو کیهارا»، وزیر دفاع ژاپن، گفت: «دلیل احتمالی این سانحه، برخورد این دو هلیکوپتر مدل SH-۶۰ K است که هر کدام چهار سرنشین داشتند. این سانحه در جریان رزمایش شبانه ضد زیردریایی در شرق جزیره «توری-شیما» در اقیانوس آرام رخ داد.»

به گزارش ایسنا به نقل از کیودو، وزیر دفاع ژاپن اعلام کرد، ارتش بقایای هلی‌کوپتری را در جریان عملیات تجسس پیدا کرده است. علت دقیق این حادثه در دست بررسی است.

اخیرا وزارت دفاع ژاپن اعلام کرده بود که ارتباط هلیکوپتر SH-۶۰ K در منطقه توری-شیما قطع شد و یک دقیقه بعد، هلیکوپتر یک سیگنال ارسال کرد. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، نیم ساعت بعد هم ارتباط یک هلیکوپتر دیگر از همان منطقه قطع شد.

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • وزیر دفاع فرانسه: ایران یک چالش امنیتی برای اروپا است
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم
  • نصف اعضای داعش خراسان اتباع این کشور هستند
  • مذاکرات السودانی در آمریکا درباره خرید بالگرد و سامانه پهپادی
  • روایت طالبان از اتباع نیمی از اعضای داعش خوراسان
  • وزیر جنگ اسرائیل خطاب به بایدن: متشکریم
  • سقوط ۲ بالگرد نظامی در ژاپن؛ ۸ نفر کشته و ناپدید شدند