Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رزم‌حسینی روز چهارشنبه در نشست ستاد راهبردی طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) که با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی و مدیران استانی برگزار شد افزود: طرح بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی دارای پیشینه ۲۵ ساله است و در روند اجرای آن، برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری با وجود ایجاد حقوق مکتسبه، مشکلات ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی موافقت‌نامه‌ای که اخیرا با و وزیر راه و شهرسازی به امضا رسید، تمام مباحث مربوط به طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی از جمله نقطه نظرات تولیت آستان قدس رضوی، طرح‌های تفصیلی قبلی و حقوق مکتسبه سرمایه‌گذاران مدنظر قرار گرفت.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی به صورت جدی از این طرح حمایت می‌کند گفت: افرادی که در گذشته پیرامون این طرح حقوق مکتسبه‌ای به آن‌ها تعلق گرفته، مورد حمایت دستگاه قضایی هستند.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده درباره حریم منظری حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: باید سعی کنیم با نظر مثبت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مسائل مربوط به پروژه‌های سرمایه‌گذاری پیرامون حرم مطهر رضوی را حل و فصل کنیم.

رزم حسینی با اشاره به گزارش‌های ارایه شده به شورای تامین استان با موضوع‌های تخلف، بزهکاری، وجود معتادین متجاهر و آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: به دلیل اینکه بافت قدیمی محدوده ثامن سال‌هاست تعیین تکلیف نشده است، با چنین موضوعاتی روبرو شده‌ایم.

وی با بیان اینکه همدلی و تعامل خوبی میان بخش‌های مختلف درزمینه طرح ثامن وجود دارد گفت: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در خراسان رضوی باعث کاهش نرخ بیکاری، کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود شاخص‌های فرهنگی خواهد شد.

در این نشست جمع بندی کمیته حقوقی ذیل ستاد راهبردی طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی متشکل از نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، استانداری خراسان رضوی، دادگستری استان، شهرداری مشهد و شرکت عمران و مسکن سازان ثامن، با موضوع شاخص های کلی حقوق مکتسبه مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید. 

همچنین مقرر شد پیش از ابلاغ شاخص های یاد شده برای تعیین مصادیق حقوق مکتسبه، نظر آستان قدس رضوی هم اخذ و در مصوبه اعمال شود.

طرح نوسازی و بازسازی بافت فرسوده منطقه ثامن با ۱۳ هزار پلاک از سال ۷۱ در دستور کار است و هنگام آغاز طرح ۷۰ درصد ساختمان های مسکونی این بافت بیش از ۲۰ سال قدمت داشت که با گذشت دو دهه از آغاز اجرای نوسازی این بافت، این طرح هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طبق مصوبه ۱۹ تیر ماه سال ۹۶ شورای عالی معماری و شهرسازی به منظور جلوگیری از تداوم اقدامات مخالف با حفاظت از حیثیت مکان و ارزش های ملموس و ناملموس بافت تاریخی - فرهنگی پیرامون حرم مطهر رضوی از آن تاریخ طرح نوسازی و بهسازی حرم مطهر رضوی مصوب سال ۱۳۸۷ لغو و اجرای آن متوقف شد.

اما آبان ماه امسال استاندار خراسان رضوی اعلام کرد که نقشه راه بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی مورد توافق وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مشهد قرار گرفته‌ و وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مشهد به صورت مشترک تا پایان امسال نسبت به تهیه طرح تفصیلی جدید با در نظر گرفتن مبانی شهرسازی و دغدغه های موجود در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی اقدام و آن را در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب می‌رسانند.

اجرای ۵۰ درصد طرح نوسازی و بهسازی این بافت بر عهده شهرداری و اجرای ۵۰ درصد دیگر آن از طریق شرکت بازآفرینی بافت های فرسوده برعهده دولت است.

برچسب‌ها حرم امام رضا استانداری خراسان رضوی ایرنا وزارت راه و شهرسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حرم امام رضا استانداری خراسان رضوی ایرنا وزارت راه و شهرسازی حرم امام رضا استانداری خراسان رضوی ایرنا وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوبعلی نظری عصر چهارشنبه با حضور در آسایشگاه جانبازان امام خمینی (ره) واقع در پارک ملت مشهد اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال را برای بازسازی آن اختصاص داد.

استاندار خراسان رضوی طی این دیدار چهره به چهره پای درد و دل جانبازان این آسایشگاه نشست و در خصوص برخی از مشکلات مطرح شده دستورات لازم را صادر کرد.

در جلسه‌ای که در حاشیه این بازدید و با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، جمعی از مدیران و جانبازان برگزار شد؛ استاندار خراسان رضوی در خصوص بازسازی این آسایشگاه قول مساعد داد.

کد خبر 6081556

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان
  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • سند تحقق شعار سال تا یک ماه آینده تدوین شود
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد