Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، سعید نمکی عصر چهارشنبه در نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: مسئولان استانی نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند و استاندار قم قول تامین زمین موردنیاز و یکی از نمایندگان مردم قم در مجلس نیز وعده کمک به تامین بودجه موردنیاز و جلب مشارکت خیران را داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بنده نیز برای تاسیس آن حتما کمک ویژه خواهم کرد.

وی بیان کرد: خدمتگزاری در حوزه سلامت در شهرهایی مانند مشهد، قم و شیراز متفاوت است، چون هم به مردم بومی این مناطق و هم به زائران اهل‌بیت(ع)، خدمات ارائه می‌شود.

نمکی اضافه کرد: خدمت‌رسانی به زائران حضرت معصومه(س) یک کار بزرگ خداپسندانه است و ما هم علاقه‌مندیم در این امر، مشارکت کنیم.

وی بابیان این‌که موضوع سلامت قم مجموعه‌ای از مشکلات خاص خود و متفاوت از سایر مناطق کشور را دارد، خاطرنشان کرد: قم باید به شکل ویژه دیده شود و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز باید به‌طور ویژه و خاص بر روی پدیده حاشیه‌نشینی کار کند.

وی ادامه داد: حاشیه شهر، منفک از هسته مرکزی شهر نیست و تقاضا دارم که همکاران ما در این دانشگاه، نقشه راهی به ما بدهند که چه اقدام‌هایی باید در حوزه کنترل بیماری‌های واگیر، غیر واگیر، مسائل اجتماعی و مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت در حاشیه شهر انجام دهیم تا مشکلات قم، ریشه‌یابی و رفع شود.

وزیر بهداشت بابیان این‌که شاید سال‌های زیادی مسائل و مشکلات قم رها و موجب عقب‌ماندگی‌هایی در این منطقه شده، گفت: به دلایل مختلف هیچ مدیر ارشدی در حوزه سلامت این شهر ثبات و دوام نداشته و نتوانسته برنامه‌ریزی بلندمدتی داشته باشد.

وی افزود: اگر در نظام سلامت خردورزی، منطق، استدلال درست و نگاه و برنامه بلندمدت وجود نداشته باشد، به نتایج درخشان نمی‌رسیم و تقاضا داریم که رییس دانشگاه علوم پزشکی قم برنامه و نقشه راه پنج‌ساله‌ای را در تمام حوزه‌ها ازجمله بیماری‌های واگیر، غیر واگیر، توسعه زیرساخت‌ها، تخت‌های بیمارستانی و توسعه توریسم سلامت آماده کند.

وی یادآور شد: می‌توان از زائران حضرت معصومه(س) برای توسعه زیرساخت‌ها کمک گرفت و از نذورات و موقوفات بر مبنای اولویت‌ها مانند ساخت خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کرد.

نمکی افزود: افراد زیادی علاقه‌مند هستند در شهرهایی مانند مشهد، قم و شیراز درمان شوند و این موضوع می‌طلبد تعدادی از تخت‌های بیمارستانی در قم، برای گردشگری سلامت در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» باهدف جامعه‌محور کردن نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی اجرایی شده و امیدواریم که در استان قم نیز این طرح آغاز شود و بنده نیز از نزدیک بر روند اجرای آن نظارت خواهم کرد.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در سفر به شهر قم، ضمن افتتاح فاز نخست کلینیک ویژه و تخصصی مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی شهید آیت‌الله بهشتی قم و بازدید از بخش‌های مختلف آن، از طرح بیمارستان خیریه و تخصصی ۲۲۰‌ تختخوابی امیرالمؤمنین (ع) که در جنب بیمارستان شهید بهشتی قم در حال احداث است، نیز بازدید کرد.

فاز نخست کلینیک ویژه مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی(ره) در چهار طبقه به متراژ پنج هزار و ۲۶۰ مترمربع بااعتباری بالغ‌بر ۱۰۰میلیارد ریال احداث‌شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 حاشیه نشینی درمان طب سنتی قم وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۴۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، به مناسبت هفته سلامت، سه مرکز جامع سلامت خانواده در همدان با حضور مسئولین استانی کلنگ زنی و افتتاح شد.

محمد ربیع یگانه، در مراسم کلنگ زنی مرکز سلامت خانواده امام سجاد(ع)، اظهار داشت: مرکز خدمات جامع سلام امام سجاد(ع) در سال ۱۴۰۳ و امروز کلنگ زنی شد که عرصه آن سه هزار و ۵۰۰ متر و اعیان این مرکز یک هزار مترمربع خواهد بود.

سرپرست مرکز بهداشت همدان با اشاره به اینکه این مرکز ۱۹ هزار و ۲۶۱ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد، افزود: این مرکز در چهار طبقه احداث خواهد شد و محل تامین اعتبار آن از سفر ریاست جمهور، منابع انسانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعتبار مورد نیاز ۳۰ میلیارد تومان است.

وی همچنین در آیین افتتاحیه مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد سلطانی صحت، بیان کرد: این مرکز از سال ۱۳۹۶ شروع و در اسفند ۱۴۰۲ به متراژ یک هزار ۵۰۰ متر مربع عرصه و ۶۰۰ متر مربع اعیان با جمعیت تحت پوشش ۲۰ هزار نفر به پایان رسید.

ربیع یگانه با اشاره به اینکه برای مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد سلطانی صحت مبلغ ۱۱ و نیم میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: ۵۰۰ میلیون تومان از اعتیار هزینه شده توسط خیر نیک اندیش زنده یاد نعمت الله سلطانی صحت پرداخت و مابقی از سفر ریاست جمهوری، منابع انسانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شده است.

سرپرست مرکز بهداشت همدان همچنین در آیین افتتاحیه مرکز سراج همدان، عنوان کرد: سال شروع ساخت این مرکز در سال ۱۴۰۳ بوده و بیماران دارای اختلال روانپزشکی شهرستان همدان را تحت هدف خود قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مرکز سراج همدان ۵ الی ۷ نفر پرسنل دارد، اظهار داشت: هزینه ساخت این مرکز دو میلیارد تومان و هزینه تجهیزات ۷۰۰میلیون تومان می باشد که از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین اعتیار شده است.

دیگر خبرها

  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد
  • آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد «نعمت الله سلطانی» در همدان 
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی
  • فعالیت‌های سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشریح شد
  • طرح سلامت شهری در استان اصفهان اجرایی می‌شود
  • سلامتی و خوشبختی خانواده‌ها در دست اعضای یک جامعه است