Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سید محسن حسینی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب جنوب شهر رشت طی روز جاری اظهار داشت : در اجرای طرحهای فاضلاب نیز تلاش ما بر آن است با جمع آوری و هدایت فاضلاب به تصفیه خانه های فاضلاب استان به کاهش آلودگی محیط زیست  کمک کنیم.

وی با قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در تصویب تبصره ۳ خاطرنشان کرد : از محل مصوبه سه پروژه معرفی و تا دهه فجر افتتاح می شود که خط انتقال فاضلاب جنوبی شهر رشت مهم ترین آنها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لوله گذاری ۵.۶ کیلومتری در پروژه فاضلاب جنوب شهر رشت تصریح کرد : با اجرای این پروژه سه هزار و ۶۰۰ متر مکعب فاضلاب جمع آوری و به تصفیه خانه هدایت می شود.

حسینی اضافه کرد : همچنین علاوه بر احداث ایستگاههای پمپاژ و خط انتقال تحت فشار ۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب فاضلاب از بستر رودخانه جمع آوری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای خط انتقال فاضلاب شهر رشت، پساب حاصل از تصفیه فاضلاب وارد رودخانه زرجوب می شود، گفت : این موضوع به خودپالایی رودخانه و احیاء آن نیز کمک خواهد کرد که البته احداث و راه اندازی تصفیه خانه های دیگری نیز در برنامه های کاری این شرکت قرار دارد.

 وی گفت: در حال حاضر ۹۹.۹۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش آب شرب و ۶۹.۹ درصد جمعیت استان تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند که  تا پایان برنامه پنجم توسعه جمعیت تحت پوشش آب شرب به99.97 درصد و  جمعیت تحت پوشش فاضلاب استان به ۷۳ درصد خواهد رسید.

 حسینی با تأکید بر اجرای هشت  طرح آبرسانی مشترک با شرکت آب منطقه ای گیلان تصریح کرد: با اجرای این طرح ها ۱۱۷ هزار نفر به عنوان مشترک جدید تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب شهری قرار خواهند گرفت که منجر به افزایش کیفیت آب در اکثر شهرستانها می شود.

امروز طی مراسمی با حضور استاندار گیلان، عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب جنوب شهر رشت با استفاده از اعتبارات تبصره ۳ آغاز شد.

رودخانه زرجوب از کوه ‌های کم ارتفاع هزار مرز، نیزه سر، جوکلبندان و کچا در حدود ۲۵ کیلومتری جنوب شهر رشت سرچشمه می‌ گیرد، پس از عبور از منطقه بهدان و چوماچا و پیوستن به رودخانه گوهررود، رودخانه پیربازار را تشکیل می‌دهد، این رودخانه یکی از دو شاخه رودخانه سپیدرود است که از رشت می گذرد، زرجوب در گذشته پر از آب و زیستگاه ماهیان رودخانه ای بود اما امروز آلوده و غیرقابل استفاده شده است. 
رودخانه گوهررود نیز از ارتفاعات ۷۰۰ متری کوه ‌های سراوان سرچشمه می‌ گیرد و پس از اتصال به رودخانه زرجوب، رودخانه پیربازار را تشکیل داده و در نهایت به تالاب انزلی می‌ ریزد، طول این رودخانه ۴۰ کیلومتر است و در گذشته از مکان های دیدنی رشت بود و در آن ماهی گیری انجام می شد، اما امروز در آلودگی غرق شده است. 
رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آب و فاضلاب اعضای شورای اسلامی شهر برنامه پنجم توسعه دهه فجر محیط زیست قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به استان از فردا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ بر همین اساس ناپایداری‌های همرفتی از بعدازظهر جمعه تا عصر شنبه (۳۱ فروردین تا یکم اردیبهشت) نیمه جنوبی و غرب استان را فرا می‌گیرد.


از بعد از ظهر فردا جمعه رگبار باران، رعد و برق، وقوع صاعقه، وزش باد شدید موقتی در مناطق مستعد با گرد و خاک در مناطقی، چون بویین و میان دشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، سمیرم، شهرضا، فریدونشهر، گلپایگان، کبوتر آباد، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز، شهر اصفهان و دهق پیش‌بینی می‌شود.


اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، وقوع تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی هشدار داده و در ادامه توصیه کرده طی ۲۴ ساعت آینده در سفر‌های برون شهری و فعالیت‌های کوهنوردی و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی احتیاط کنند.


اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه بر پرهیز از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در جابجایی عشایر و نیز لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اخذ تمهیدات لازم برای حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.


هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی ایجاد کند.


هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به استان از فردا
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • تصفیه روزانه ۲۸ هزار متر مکعب فاضلاب در شهر خوی
  • جلوگیری از ورود بیش از یک میلیون توریست به ایران توسط آذربایجان + فیلم
  • جلوگیری از ورود بیش از 1 میلیون توریست به ایران توسط آذربایجان + فیلم
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی جدید الاحداث در یزد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد
  • چند پیشنهاد علمی برای جلوگیری از زوال عقل در دوران سالمندی
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه