Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:41:04 GMT

ایسنا اصفهان یکی از دفاتر فعال‌ ایسنای کشور است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۴۸۷۷

ایسنا/اصفهان مدیر اداره استان های خبرگزاری ایسنا گفت: پوشش اخبار مربوط به اسیدپاشی و همچنین سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، توسط ایسنای اصفهان هیچ‌وقت از یادها نخواهد رفت.

زهرا حیدری شامگاه چهارشنبه در جشن بیستمین سالگرد تاسیس خبرگزاری ایسنا در اصفهان، با تبریک آغاز بیست و یکمین سال فعالیت این خبرگزاری، اظهار کرد: خبرگزاری ایسنا آذر سال ۱۳۷۸، در ایران آغاز به کار کرد و توانست در آن شرایط به عنوان اولین خبرگزاری غیردولتی در تاریخ رسانه‌ها جاودانه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سیاست‌های خبری که ایسنا از ابتدای شروع به کار خود پیگیری کرد، باعث شد انحصار خبری‌ که تا پیش از آن وجود داشت، شکسته شود.

مدیر اداره استان های خبرگزاری ایسنا، احترام به قانون اساسی و رعایت اصول نظام جمهوری اسلامی ایران را اولین و آخرین سیاست ایسنا دانست و گفت: این خبرگزاری اکنون ۳۰ دفتر منطقه‌ای دارد که در حالت عادی، روزانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ مطلب منتشر می‌کند و این تعداد، در ایامی مثل انتخابات روزانه تا ۱۰۰۰ مطلب هم می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه دفتر ایسنای اصفهان یکی از اولین دفاتر بعد از تاسیس ایسنای تهران است، خاطرنشان کرد: ایسنای اصفهان یکی از فعال‌ترین دفاتر ایسنای کشوری است که شرایط بسیار خوبی دارد و در سال ۱۳۹۷، تعداد ۱۶۴۴ مطلب منتشر کرده است.

حیدری افزود: از بین ۳۲ هزار و ۳۶۱ خبری که سال ۱۳۹۷ در کل استان‌ها منتشر شده، سهم اصفهان ۱۶۴۴ خبر بوده که این مقدار قابل افزایش است.

وی عملکرد ایسنای اصفهان را در دو برهه زمانی قابل تحسین دانست و گفت: اگر چه اکثر سال‌ها این دفتر فعالیت خوبی داشته، اما پوشش اخبار مربوط به اسیدپاشی و همچنین سقوط هواپیمای تهران یاسوج دو نقطه عطف برای آن محسوب می‌شود که هیچ وقت از یاد نخواهد رفت.

مدیر اداره استان های خبرگزاری ایسنا با اشاره به اینکه بسیاری از خبرنگاران قدیمی ایسنا هم اکنون در سازمان‌ها و نهادها مشغول به کار هستند، اظهار کرد: این اتفاق مایه مباهات ایسناست و رشد همکاران این مجموعه در واقع رشد ایسنا نیز است.

حیدری با اشاره به تعامل ایسنا و جهاد دانشگاهی، گفت: خبرگزاری ایسنا باید برای کمک به جهاد دانشگاهی و پروژه‌هایی که در دست اجرا دارد، ریل‌گذاری کند. جهاد دانشگاهی نیز ایسنا را صرفا به عنوان یک زیرمجموعه ساده محسوب نمی‌کند و ایسنا به عنوان رسانه موثر این نهاد می‌تواند نقش موثری در کمک به آن داشته باشد.

به گزارش ایسنا، مرکز آموزش و پژوهش ایسنا اصفهان شامگاه چهارشنبه با حضور محمود مراثی رئیس جهاد دانشگاهی اصفهان، زهرا حیدری مدیر اداره استان های ایسنا، شیده ناعمی مسئول اخبار استان اصفهان و جمعی از خبرنگاران قدیمی و جدید ایسنا افتتاح شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی فعال انرژی کشور زمینه ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز در شرایط تحریمی شد

سیاست گذاری در راستای توسعه بازارها و تکمیل زنجیره ارزش محصولات طی دو الی سه سال اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است که اقدام مثبتی محسوب می شود. دولت سیزدهم اقدامات خوبی در زمینه دیپلماسی فعال انرژی در حوزه فروش نفت و گاز در شرایط تحریمی انجام داده است. این روند به ما کمک کرد تا سودآوری بیشتری داشته باشیم. تلاش‌های وزارت نفت در این زمینه ثمربخش بود و درنهایت به عملکرد خوب کشور در زمینه فروش نفت در شرایط تحریم منجر شد.

طی سالیان گذشته همواره تحریم ها به عنوان ابزاری نامشروع در دست کشورهای زورگو بوده اند. کشورهای تحت تحریم راه های مختلفی برای مقابله با تحریم ها در پیش می گیرند. کشور ما نیز طی سال های گذشته به آزمایش راهکارهای مختلف پرداخت.

در ابتدا سیاستمداران در صدد برآمدند تا تحریم ها را لغو کنند. پس از تلاش های فراوان به این نتیجه رسیدیم که طرف مقابل سر سازگاری ندارد و نمی خواهد از تحریم ها کوتاه بیاید. در مرحله بعدی، به فکر دور زدن تحریم ها افتادیم. این روش نیز پاسخگو نبود. در نهایت دولت سیزدهم تصمیم گرفت به خنثی سازی تحریم ها بپردازد.

به منظور خنثی سازی تحریم ها، سیاست گذاری هایی لازم بود. یکی از مهم ترین سیاست هایی که به اجرا گذاشته شد، در پیش گرفتن یک دیپلماسی فعال انرژی بود. وزارت نفت با جدیت به دنبال رفع تنش ها با کشورهای همسایه برآمد و بستری برای فروش بیش از پیش نفت و گاز کشور به وجود آورد.

متقاعد کردن پاکستان به از سر گیری احداث خط لوله صلح، آغاز دوباره سوآپ گاز از ترکمنستان و حفظ عراق به عنوان مشتری گازی کشور بر اثر به اجرا گذاشتن دیپلماسی انرژی فعال در دولت سیزدهم به دست آمد.

پیگیری یک دیپلماسی انرژی فعال به منظور حل و فصل مشکلات با همسایگان

به زعم کارشناسان، فروش نفت و گاز در شرایط تحریم اقتضاهای خاص خودش را دارد. نظرات حمیدرضا شکوهی، کارشناس انرژی را در خصوص دیپلماسی فعال انرژی کشور در شرایط تحریم برای فروش نفت در ادامه می خوانید.

شکوهی با اشاره به این موضوع که پیگیری یک دیپلماسی انرژی فعال به منظور حل و فصل مشکلات با همسایگان و بهبود روابط مثبت ارزیابی می شود، تصریح کرد: در ارتباط با عراق دیپلماسی فعالی را به اجرا گذاشتیم و توانستیم به احیای روابط بپردازیم. به نحوی به بهبود روابط با این کشور اقدام کردیم که در نهایت صادرات گاز به این کشور را افزایش دادیم و بیشتر از قبل پیش بردیم. این نکته مثبتی است.

وی ادامه داد: واقعیت این است که ما برای دریافت درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز با مشکل مواجه هستیم. در ارتباط با عراق تلاش کردیم که از طریق تهاتر عمل کنیم. در شرایط تحریم، روش درستی به حساب می آید. هر چقدر بتوانیم درآمدهای حاصل از فروش نفت را به صورت ارزی دریافت کنیم، به نفع کشور است. می توانیم به جای دلار، دینار دریافت کنیم.

لزوم به اجرا گذاشتن سیاست هایی در راستای توسعه زنجیره ارزش محصولات

این کارشناس انرژی توضیح داد: در حال حاضر، به صادرات مواد اولیه پتروشیمیایی می پردازیم. به اجرا گذاشتن سیاست هایی در راستای توسعه زنجیره ارزش این محصولات می تواند سودآوری بالایی را برایمان رقم بزند.

شکوهی گفت: سیاست گذاری در راستای توسعه بازارها و تکمیل زنجیره ارزش محصولات طی دو الی سه سال اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است که اقدام مثبتی محسوب می شود. دولت سیزدهم اقدامات خوبی در زمینه دیپلماسی فعال انرژی در حوزه فروش نفت و گاز در شرایط تحریمی انجام داده است. این روند به ما کمک می کند که سودآوری بیشتری داشته باشیم. تلاش های وزارت نفت در این زمینه ثمربخش بود و در نهایت به عملکرد خوب کشور در زمینه فروش نفت و گاز در شرایط تحریم منجر شد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند
  • دریاچه ارومیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • دریاچه ارمیه اینطور زنده شد | آمار رهاسازی آب به دریاچه ارومیه از ۴ سد بزرگ
  • یوزها در مسیر قهرمانی ؛ صعود بی‌دردسر ملی‌پوشان فوتسال به دور حذفی جام ملت‌های آسیا
  • گل‌محمدی با تراکتور توافق کرد
  • برگزاری جلسه هم اندیشی دفاتر انرژی بلوک ۱ کشور
  • دیپلماسی فعال انرژی کشور زمینه ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز در شرایط تحریمی شد
  • انجام بیش از ۳۶ هزار استعلام بانک و دفترخانه توسط دفاتر پیشخوان طرف قرارداد شهرداری اصفهان
  • ارائه تجربیات بازآفرینی شهری در اصفهان از سوی دفاتر مشارکت و بازآفرینی
  • هشدار زرد برای این استان ها | سامانه بارشی تا چه زمانی فعال است؟ + فیلم