Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان اسدآباد گفت: بر اساس امار انجمن آسیب‌های اجتماعی بیشترین افرادی که در فضای مجازی هستند، متأهل هستند و این یک آسیب بالقوه است که بعضاً موجب بسیاری از روابط نامشروع می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، حمیدرضا رجبی صبح امروز در نشست تخصصی با موضوع « بررسی عوامل بروز خشونت در خانواده‌ها و آسیب‌های آن» که در سالن اجتماعات بهزیستی شهرستان اسدآباد برگزار شد، با بیان اینکه آسیب اجتماعی ریشه‌کن نمی‌شوند اما می تواند کنترل شود، گفت: خودکشی، اعتیاد و طلاق از جمله های آسیبهای اجتماعی آشکار است که امروزه در شهرستان اسدآباد رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره براینکه برخی از آسیبهای اجتماعی به صورت پنهان هستند و تأثیرات منفی زیادی بر جامعه دارد که نمونه آن خشنونت‌هاست تصریح کرد: متاسفانه ۲۵ درصد همسرآزاری و خشونت خانگی بالا رفته است‌ و خشونت خانگی را باید کنترل کرد.

کارشناس اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان اسدآباد، افزود: براساس امار انجمن آسیبهای اجتماعی بیشترین افرادی که در فضای مجازی هستند، متأهل هستند و این یک آسیب بالقوه است که گاها موجب بسیاری از روابط نامشروع می‌شود.

وی، با بیان اینکه ۸۸ درصد از جمعیت ایران سوتغذیه دارند و سالی ۱۱ هزار میلیارد تومان صرف فست فود می‌شود، افزود: امروز می بینم که آشپزخانه ها تعطیل شده اند و زنان به جای آشپزی به سمت خیابان‌ها کشیده شدند، البته منظور زنان شاغل نیست.

رجبی، با اشاره براینکه متأسفانه به آسیب اجتماعی به صورت زنجیره‌وار نگاه نمی کنیم و خشنونت روانی ،فیزیکی، جنسی، اقتصادی، عاطفی و فیزیکی به صورت زنجیر وار به وجود می آید، گفت: از هر سه زن یک نفر مورد خشونت قرار می‌گیرد و جراحتی که خشونت روانی بر زنان می‌گذارد، بالاتر از دیگر خشونت است.

کارشناس اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان اسدآباد، تأکید کرد: امروز باید ارگان‌های و نهادهای فرهنگی برای پیشگیری و آموزش از جمله سپاه، آموزش وپرورش، بهزیستی، کمیته امداد، نیروی انتظامی به کمک هم بیایند و یکپارچه فعالیت داشته باشند.

اکبر احمدی‌منش، رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسد آباد نیز در ادامه با اشاره به فعالیت‌های اورژانس اجتماعی، اظهار کرد: طرح اجتماع‌محور در ۲۳ محیط به اجرا درآمده است که در این طرح هزار و ۹۰۰ نفر آموزش پیشگیری از اعتیاد و آموزش قبل از ازدواج قرار گرفتند.

وی در پایان تصریح کرد: در راستای اهداف اورژانس اجتماعی بیش از ۷۰۰ تماس از سوی مردم برای مشاوره و راهنمایی داشته‌ایم.

انتهای پیام/ن

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان از دستگیری ۶ متهم فضای مجازی در اردستان خبر داد و گفت: ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند. - اخبار استانها -

سرهنگ مصطفی صادق‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان، ضمن اشاره به عملکرد پلیس فتا این شهرستان، اظهار داشت: در این راستا تعداد 80 فقره پرونده قضایی شامل کلاهبرداری‌های رایانه‌ای، برداشت‌های غیرمجاز اینترنتی، مزاحمت‌های اینترنتی، تهدید و اخاذی در فضای مجازی کشف شد.

وی با بیان اینکه در این راستا تعداد شش نفر دستگیری و 41 نفر شناسایی در سایر استان‌ها و معرفی به دادسرا صورت پذیرفته است، افزود: در خصوص پرونده‌های کلاهبرداری رایانه‌ای و برداشت غیرمجاز در مجموع بیش از 99 میلیارد ریال به شاکیان عودت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان ابراز داشت: پلیس فتا در راستای پیشگیری از وقوع جرائم سایبری و فرهنگ رسانه اقدام به برگزاری بیش از 15 جلسه و کارگاه آموزشی در سطح شهرستان اردستان و انتشار بیش از 150 محتوای هشداردهنده و آموزشی در فضای مجازی شهرستان اردستان کرده است.

صادق‌زاده ضمن اشاره به دیگرر خدمات پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان افرود: خدمت‌رسانی و مشاوره به بیش از 350 نفر از مراجعه کنندگان به صورت حضوری و بازدید مستمر از صنوف مرتبط با رایانه و خدمات اینترنتی در سطح شهرستان اردستان از دیگر اقدامات بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان ابراز داشت: پلیس شهرستان اردستان جهت پیشگیری از جرائم سایبری، به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کند و موفقیت ما مستلزم همکاری و افزایش روز افزون سواد رسانه‌ای مردم خواهد بود.

وی تصریح کرد: از همشهریان خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه جرائم در فضای مجازی،گزارش موارد مشکوک و مشاوره در حوزه فضای مجازی با شماره 096380 به صورت شبانه‌روزی تماس بگیرند.

انتهای پیام/802/

دیگر خبرها

  • ببینید | حرف‌های جنجالی یک روحانی درباره فضای مجازی؛ این افراد خوارج هستند اگر...
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • ارائه خدمات رایگان به آسیب دیدگان در مراکز بهزیستی
  • ریشه بیشتر آسیب‌های اجتماعی در استان اعتیاد و مشکلات معیشتی است
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند
  • رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی در دادگستری آذربایجان غربی
  • پلیس فتا: احراز هویت دو مرحله ای را در فضای مجازی جدی بگیرید
  • ۱۰ گروه عجیب و غریب فضای مجازی ایران را تسخیر کرده‌اند