Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@10:53:05 GMT

طرح قاضی مدرسه در نهاوند اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۵۰۷۵

طرح قاضی مدرسه در نهاوند اجرا می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند گفت: باهدف ارائه مسائل حقوقی وقوع جرم و راهکارهای پیشگیری از آن طرح قاضی مدرسه در مدارس شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، پیش از ظهر امروز هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند، با حضور امام‌جمعه، فرمانده سپاه، دادستان، معاون فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان نهاوند برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید هادی مصطفوی، دادستان نهاوند، در این جلسه با بیان اینکه دانش آموزان به‌عنوان جوانان و نسل آینده‌ساز کشور باید هرچه بیشتر با مسائل حقوقی و قضایی آشنا شوند گفت: با توجه به‌ضرورت آشنایی و آگاه‌سازی دانش آموزان نسبت به موضوعات حقوقی و قانونی و اطلاع از تکالیف قانونی در نظام اجتماعی و محدودیت‌ها و آزادی‌های مشروع طرح قاضی مدرسه در مدارس این شهرستان اجرایی می‌شود.

وی، با تاکید براینکه باید راهکارهای جلوگیری از وقوع جرم برای دانش آموزان بیان شود افزود: در این طرح مسائل مرتبط با امنیت و نظم عمومی، فضای مجازی و نحوه ارتباطات اجتماعی، رعایت حقوق الله و حقوق الناس، سلامت اجتماعی، پوشش اسلامی و بسیاری موضوعات حقوقی دیگر برای دانش آموزان بیان می‌شود.

دادستان نهاوند ادامه داد: طرح قاضی مدرسه  در راستای کاهش جرم و خودکنترلی اجتماعی و طبق توافق به‌عمل‌آمده با آموزش‌وپرورش جلسات مربوطه در مدارس با حضور قضات مجرب برگزار خواهد شد.

مصطفوی، با اشاره براینکه هرچقدر بتوانیم به دانش آموزان آگاهی بخشی داشته باشیم در میزان کاهش معضلات اجتماعی مؤثر خواهد بود یادآور شد: این طرح باهدف استفاده از ظرفیت متخصصان خبره، قاضیان دادگستری و کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس متوسطه دوره اول و دوم نهاوند اجرا می‌شود.

دادستان نهاوند اجرای مناسب این طرح را ضروری دانست و اظهار کرد: این طرح همراه با برکات است و آثار خود را در اجتماع نشان خواهد داد و قضات دادگستری و کارشناسان نیروی انتظامی با حضور در مدارس و ایراد سخنرانی در خصوص مسائل حقوقی وقوع جرم و راهکارهای پیشگیری از آن، اطلاعات و تجربیات مفیدی را به دانش آموزان، اولیاء و کارکنان انتقال می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود

هاشم ناظمی جلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش را ایجاد امکانات ورزشی عادلانه عنوان و اظهار کرد: این زمین فوتسال سومین چمن مصنوعی (درون مدرسه‌ای) مدارس استثنایی استان است که تحول شگرفی را در فضای ورزشی این مدرسه به همراه خواهد داشت.

ناظمی جلال گفت: این طرح ورزشی با تخصیص ۳ میلیارد ریالی از محل فصل پنجم اعتبارات معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش پرورش استان در مساحت ۵۰۰ متر برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه به بهره برداری می‌رسد تا بتوانند در فضای ایمن تر به ورزش بپردازند.

وی عنوان کرد: ۵۷ دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های مختلف تحصیلی آمادگی، ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه، پیش حرفه‌ای و کاردانش خاص در مدرسه احیا از آموزش و پرورش استثنایی خدمات آموزشی، پرورشی توانبخشی و حمایتی دریافت می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه را ارزشمند و دارای برکات معنوی زیادی دانست و افزود: دانش آموزانی در گروه‌های معلولیت نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، چند معلولیتی، جسمی حرکتی و طیف اتیسم در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

احداث زمین چمن مصنوعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر است

ناظمی جلال یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه جاری این زمین فوتسال در قالب طرح شهید سلیمانی وبا هدف ترویج ورزش دانش‌آموزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان تأکید کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

ناظمی جلال با بیان اینکه سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌ها و ساحت‌های مختلفی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تأکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.

کد خبر 6085445

دیگر خبرها

  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • حدادعادل: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام جدا ندانند
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق 
  • نواختن زنگ سلامت در مدارس لرستان
  • چوب معلم گل نیست | تنبیه بدنی تا کی؟