Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@18:09:32 GMT

70 هزار مورد اشتغالزایی در حوزه دام و طیور همدان

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۵۱۲۴

70 هزار مورد اشتغالزایی در حوزه دام و طیور همدان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه گردش مالی قابل توجهی در زمینه فعالیت دام و طیور و زنبور عسل در استان وجود دارد گفت: برای 70 هزار نفر اشتغالزایی مستقیم در حوزه فعالیت‌های دام و طیورایجاد شده است.

محمد نظرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه ارزش ریالی دام، تولیدات و اماکن پرورش دام صنعتی استان حدود ۸۷ هزار میلیارد ریال تعیین شده است اظهار کرد: گردش مالی قابل توجهی در زمینه فعالیت دام و طیور و زنبور عسل وجود دارد که باعث پویایی زیربخش‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم قابل توجهی نیز در این زمینه ایجاد شده است بیان کرد: برای حدود ۷۰ هزار نفر اشتغالزایی مستقیم در حوزه فعالیت‌های دام و طیور در استان ایجاد شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه جمعیت دامی استان حدود ۵ میلیون واحد دامی است تصریح کرد: ۳۷۹ هزار راس گاو و گوساله معادل ۴/۵ درصد از دام سنگین و رتبه هفت کشوری در استان وجود دارد.

وی تأکید کرد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار گوسفند و بره معادل ۲/۸ درصد از دام سبک کشور و ۱۱۰ هزار راس بز و بزغاله معادل ۰/۷ درصد و رتبه ۲۵ کشور در استان موجود است.

نظرپور با بیان اینکه یک‌هزار و ۴۴۵ واحد صنعتی پرورش دام، طیور و سایر ماکیان در استان فعال است افزود: از این تعداد ۷۹۳ واحد پرورش دام سبک و سنگین صنعتی با ظرفیت ۱۲۲ هزار و ۳۹۲ راس فعال است.

وی گفت: ۶۴۰ احد پرورش طیور و سایر ماکیان در استان با ظرفیت پرورش بالغ بر ۱۲ میلیون قطعه در حال فعالیت است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه در هشت ماه گذشته تولید شیرخام ۲۶۲ هزار و ۵۰۷ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است عنوان کرد: تولید گوشت قرمز در این بازه زمانی ۲۲ هزار و ۲۸۴ تن بوده که نسبت به مدت مشابه هشت درصد رشد داشته است.

وی در ادامه به تولید ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ از ابتدایی سال تاکنون اشاره کرد و گفت: این میزان نسبت به هشت ماهه سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

نظرپور با بیان اینکه میزان تولید تخم مرغ نیز در این مدت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن بوده است خاطرنشان کرد: تولید تخم مرغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲۵ درصدی روبرو بوده است.

وی با اشاره به اینکه گوشت بوقلمون به میزان ۶۰۰ تن و گوشت شترمرغ ۲۷ تن در استان تولید شده است ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۴ میلیون ۹۵۸ هزار و ۵۲۵ تن جوجه یک روزه نیز تولید شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه تاکنون ۶۷ درصد تعهدات استان در زمینه تولید مواد پروتئینی انجام شده است افزود: تهعدات تولید مواد پروتئینی در سال ۹۸ بر اساس برنامه ششم توسعه ۵۰۱ هزار و ۱۶ تن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/89033/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان همدان طیور دام سبک و سنگین معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، راضیه عظیمی‌فر افزود: حوزه علمیه خواهران از بین بانوان علاقمند با مدرک دیپلم و بالاتر، در سطح ۲ معادل کارشناسی، سطح ۳ معادل کارشناسی ارشد و سطح ۴ معادل مقطع دکتری طلبه می‌پذیرد که ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر است.

او تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌ توانند تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه به‌صورت حضوری به محل مدارس سراسر استان مراجعه کرده و یا در وبگاه اینترنتی www.whc.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

معاون آموزشی مدیریت حوزه علمیه خواهران همدان با اشاره به اینکه آزمون به‌صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: آزمون شرکت‌کنندگان ۳۱ تیرماه سال‌جاری برگزار می‌شود و سپس پذیرفته شدگان با انجام مصاحبه و تأیید به عنوان طلبه پذیرفته می‌شوند.

دیگر خبرها

  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است