Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@12:30:03 GMT

افزایش ۱۵ درصدی اعتبار بهداشت و درمان در بودجه ۹۹

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۵۱۸۹

افزایش ۱۵ درصدی اعتبار بهداشت و درمان در بودجه ۹۹

دکتر محمدحسین قربانی، روز چهارشنبه در نشست اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با مدیران دانشکده علوم پزشکی اسفراین اظهار داشت: افزایش بودجه بخش بهداشت و درمان، آن هم در این شرایط مالی کشور، نشان دهنده نگاه مثبت دولت به نظام سلامت و طرح تحول سلامت است که گامی بسیار مثبت است.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۹، به دلیل شرایط سخت اقتصادی و تحریم های ظالمانه، انقباضی تر بسته شده و کمترین وابستگی را به نفت دارد، افزود: تلاش خواهیم کرد تا در کمیسیون تلفیق،  سهم بهداشت و درمان از اعتبارات بودجه را افزایش دهیم که می توان از افزایش مالیات بر دخانیات سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد نصیب کشور کرده و بخشی از آنرا به حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، اعتبارات بند «و»  را از مشکلات بخش بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی دانست و گفت: این اعتبارات که می تواند یاری گر دانشگاه های علوم پزشکی در برون سپاری خدمات و تامین هزینه پرسنل باشد از محل منابع عمومی دولت است که این امکان تحقق بسیار پایینی دارد و این امر از چالش های بزرگ برای دانشگاه های علوم پزشکی است.
قربانی اعتبارات درآمدهای متوازن را از دیگر منابع اعتباری ذکر کرد که به دلیل موانع قانونی،  بخش بهداشت و درمان نمی تواند از آن بهره کافی ببرد و باید از طریق مجلس برای حل آن اقدام کرد.
سفر وزیر بهداشت به خراسان شمالی 
نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان خراسان شمالی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: لازم است مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان، قبل از این سفر، توسط مدیران این حوزه در نشستی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور معاونان وزارت بهداشت و درمان بررسی شود تا سفر وزیر به استان دستاوردهای بیشتری داشته و به حل مشکلات زیرساختی این حوزه منجر شود.
به گزارش ایرنا اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،  عصر چهارشنبه در سفر به اسفراین از زیرساخت های بهداشتی و درمانی این شهرستان از جمله بیمارستان امام خمینی (ره) و بیمارستان تک تخصصی در حال ساخت آن بازدید کردند.
شهرستان اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 بهداشت و درمان بیمارستان علوم پزشکی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر درباره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص کمبود دارو گفت: علاوه بر جلسات صحن علنی مجلس برای بررسی علل کمبود دارو بنده نیز جلسات جداگانه‌ای با بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان داشتم.

بنابر گزارش ایسنا، وی ادامه داد: بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان درباره دارو مسئولیت دارند. بانک مرکزی برای اختصاص ارز دارو در اواخر بهار و ابتدای تابستان اشکالاتی داشت که باعث ایجاد مشکلاتی در توزیع دارو شد منتها در پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند.

حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۲۳۴ در تذکری بیان کرد: مجلس شورای اسلامی چهار جلسه نظارتی درباره دارو برگزار کرد اما هنوز مشکل گرانی و کمبود دارو حل نشده است. آخرین جلسه در ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ بود که فرصت دو ماهه‌ای به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه داده شد.

وی اضافه کرد: بنا بود ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد را بیمار بپردازد که این اتفاق رخ نداده و تقریبا پرداختی از جیب بیمه و بیمار نصف نصف است. بیشترین اشکال هم به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه بر می‌گردد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بانک مرکزی منابع ارزی را برای دارو تامین نکرد. سازمان برنامه و بودجه هم ۷۰ همت طلب دارو را پرداخت نکرده، سازمان تامین اجتماعی هم طلب دانشگاه علوم پزشکی را نپرداخته است؛ علی‌رغم اقدام معقول مجلس شورای اسلامی همچنان مشکلات مردم حل نشده و باید چاره‌ای اندیشید.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898545

دیگر خبرها

  • مشکل تامین ارز دارو داریم؛ اما وعده درمان سرطان رایگان می دهند! بودجه 1403 برای تامین دارو چه می گوید؟
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی