Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@10:49:35 GMT

مسکن سیل‌زدگان تا قبل از عید تحویل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۵۲۶۴

مسکن سیل‌زدگان تا قبل از عید تحویل می‌شود

علیرضا تابش روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روستای سیل‌زده کلاته چنار شهرستان مانه و سملقان در خراسان شمالی، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین پیشرفت ساخت واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل در استان های لرستان، گلستان و کردستان به ۵۹ درصد رسیده است که در تلاش هستیم که تا دو ماه قبل از عید منازل مسکونی بازسازی شده را به مردم تحویل دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جریان بارندگی های سیل آسای فروردین امسال ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز در استان خراسان شمالی دچار خسارت شد که از این تعداد برای بازسازی ۵ هزار واحد عقد قرارداد شده است.

وی با اشاره به برخی موانع برای عقد قرارداد و مشکلات بانکی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از سیل، گفت: با برگزاری یک جلسه، مشکلات این بخش را در استان بررسی و برطرف کرده ایم و به زودی برای بازسازی ۸۰۰ واحدی که عقد قرارداد نشده بود، نیز اقدام خواهد شد.

تابش، هدف بنیاد مسکن را نوسازی کلیه بافت های فرسوده روستایی کشور تا ۲ سال آینده دانست و افزود: ایجاد مسکن استاندارد با فضای بهداشتی، امید به زندگی را در روستاییان تقویت کرده و آنان را به آینده امیدوارتر می سازد.

وی بیان کرد: به دنبال آن هستیم تا با همکاری بسیج سازندگی و پیگیری مسوولان، فضاهای دامی آسیب دیده از سیل در مناطق روستایی را نیز نوسازی و یا تعمیر کنیم تا روستاییان بتوانند به کار و اشتغال خود برسند.

پرداخت تسهیلات برای نوسازی ۲۰۰ هزار واحد فرسوده 

رییس بنیاد مسکن با بیان اینکه سالانه تسهیلات لازم برای نوسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده کشور پرداخت می‌شود، افزود: مردم باید از وام های نوسازی و بهسازی مسکن حداکثر بهره را ببرند.

وی در خصوص سهمیه تعمیراتی مسکن نیز گفت: امسال ۷۰ هزار سهمیه برای تعمیرات داشته ایم که تاکنون بیش از ۸۵ هزار واحد تعمیر شده و در بخش نوسازی نیز ۶۵ هزار واحد به بانک معرفی شده است.  

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز پس از بازدید از مناطق سیلزده شهرستان مانه و سملقان در غرب استان خراسان شمالی، یک واحد نوسازی شده را در روستای کلاته چنار این شهرستان افتتاح کرد.

برچسب‌ها ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مناطق سیل زده خراسان شمالی علیرضا تابش مانه وسملقان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناطق سیل زده خراسان شمالی علیرضا تابش مانه وسملقان مناطق سیل زده خراسان شمالی علیرضا تابش مانه وسملقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  اجرا و نوسازی بافت های فرسوده نقش بسیاری در بهبود و تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن  دارد گفت: در صورتی که همکاری  دستگاه ها و بانک ها در پرداخت تسهیلات تقویت شود به طور قطع شاهد آن خواهیم بود که  حضور مردم و بخش خصوصی در این زمینه افزایش می یابد.

وی افزود: نوسازی بافت های فرسوده نقش موثری در تقویت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و با توجه به آنکه بخش زیادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حوزه نوسازی بافت های فرسوده است بنابراین تنها راهکار برای آنکه متقاضیان به این بخش ورود کنند پرداخت تسهیلات ساخت و تخصیص زمین است.

آیینی یادآور شد: دولت باید برای ورود به این بخش و تقویت آن از تمامی ظرفیت های مردمی در این حوزه استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • معاون استاندار هرمزگان: ۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تحویل مردم شده است
  • اختصاص ۶۰ هکتار زمین به ملی مسکن در شهرستان بستان آباد
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی
  • تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • تکمیل و تحویل ۲۴۱ هزار و ۵۲۵ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن
  • تکمیل و تحویل ۲۴۱ هزار و ۵۲۵ واحد روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی