Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بعد از انقلاب در مسیر دانش حرکت کردیم و فرصت‌های برابر ایجاد شد اما با جابه‌جایی ارزش‌ها روبه‌رو شدیم و تمام ارزش‌ها را در حوزه علم و برخورداری از مدرک و فارغ‌التحصیلی معطوف کردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی اوسط‌هاشمی شامگاه جهارشنبه در جمع مدیران بنگاه‌های اقتصادی استان اظهار داشت: استعداد آدمی اگر به خوبی مورد توجه قرار گیرد و فرد به داشته‌های خود  پی ببرد مطمئنا می‌تواند در یک موضع ارزشمند برای ایفای نقش استقرار بیابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: قبل و بعد از  انقلاب در اوایل خیلی گرایش به دانش در جامعه عمومیت پیدا نکرده بود و در  بسیاری از مناطق کشور دیپلم پیدا نمی‌شد که بتوانیم به عنوان فرماندار و یا بخشدار منصوب کنیم.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب خوشبختانه در مسیر دانش حرکت کردیم و یک فرصت‌های برابر ایجاد شد که با جابه‌جایی ارزش‌ها روبه‌رو شدیم و تمام ارزش‌ها را در حوزه علم و برخورداری از مدرک و فارغ‌التحصیلی معطوف کردیم.

اوسط‌هاشمی گفت: به‌گونه‌ای این مسئله را در نگاه‌ها وسعت بخشیدیم که دانشگاه آزاد جای خالی دانشگاه دولتی را در سراسر کشور و حتی بخش‌ها پر کرد و چنین روزی را برآورد نکرد که با چنین بحرانی روبه‌رو شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان داشت: امروز در نشریات، پذیرش دانشجو بدون کنکور و با اعطای تسهیلات تبلیغ می‌شود و عاقبت این کار معلوم است که چه می‌شود، پایان‌نامه رسما می‌فروشند و نیاز نیست به دنبال دانش و جستجوی آن باشیم و این مسئله در رسانه‌ها مطرح شد اما تاکنون جمع نشده و در آینده هم جمع نخواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم امروز بر اساس آمار نگاه کنیم این آمار نگران کننده است و این سبک از پذیرش دانشجو این نگرانی را بیشتر می‌کند، تصریح کرد: یک تعداد بریده‌اند و به هیچ طریقی در خود توانایی و تمکن نمی‌بینند که بدیهی‌ترین حقوقشان را به‌دست بیاورند، من و شما در سن ۲۱ سالگی به‌دست آوردیم اما برای جوانان امروز تا سن ۳۱ تا ۳۵ سالگی حتی فراهم نیست.

اوسط‌هاشمی ابراز داشت‌: خیلی راحت همدیگر را اکنون با عنوان‌ها ارتقاء می‌دهیم و این مسئله نمی‌تواند جوابگوی کشور باشد زیرا ارزش‌ها با عنوان‌ها نیست بلکه با صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها، خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها است و ما به این مسائل کمتر فکر کرده‌ایم.

وی افزود: یک ورزشکار قهرمان اثر اجتماعی بیشتری نسبت به یک مدال‌آور المپیاد مهارتی و یک نخبه علمی دارد و این یک نوع جابه‌جایی ارزش‌ها است، چه‌قدر رسانه‌ها و مطبوعات، سمن‌ها، اصناف حتی اتاق بازرگانی به نخبه‌های علمی و مهارتی توجه کرده‌اند، اما ببینید سلبریتی‌ها چه هنری و ورزشی در چه موقعیت اجتماعی قرار دارند و متاسفانه همه به آن دامن می‌زنند.

انتهای پیام/80018/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: ارزش ها علم آموزش دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون‌های المپیاد‌های علمی دانش‌آموزی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، آزمون‌های مرحله دوم از ساعت ۸ صبح امروز شنبه ۲۵ فروردین به طور رسمی آغاز می‌شود.
المپیاد‌های علمی دانش آموزی در ۱۴ رشته ریاضی، ادبی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، کامپیوتر، نجوم و اختر فیزیک، جغرافیا، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی، پژوهشی، علوم و فناوری نانو و علوم زمین برگزار می‌شوند.
جدول زمان بندی آزمون‌های مرحله دوم المپیاد‌های علمی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پیشتر در سایت باشگاه دانش‌پژوهان جوان به نشانی https://ysc.medu.ir به اطلاع شرکت‌کنندگان رسیده است.
داوطلبان برای شرکت در آزمون علاوه بر کارت ورود به جلسه باید کارت ملی و یا شناسنامه خود را به همراه داشته باشند و نیازی به مهر کردن کارت ورود به جلسه نیست.

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • آخرین وضعیت معلولان در تهران | ۴ هزار نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی در بین معلولان داریم | لزوم ایجاد یک پارک ویژه برای این شهروندان
  • ارسال پستی دانشنامه دانش‌آموختگان علمی کاربردی
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشور‌های منطقه
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشورهای منطقه
  • دکتر طهرانچی: صدور مدرک فارغ‌التحصیلان سرعت می‌یابد / توجه به حوزه معیشتی کارکنان و اعضای هیأت علمی
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • صدور مدرک فارغ‌التحصیلان سرعت می‌یابد / توجه به حوزه معیشتی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد
  • برنامه ویژه معاونت علمی برای حضور دانش‌بنیان‌ها در رویدادهای معتبر بین‌المللی
  • آغاز آزمون‌های المپیاد‌های علمی دانش‌آموزی کشور