Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@20:06:51 GMT

کانادا هم از فولکس‌واگن شاکی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۵۳۲۸

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، شرکت فولکس واگن آلمان که به دلیل دستکاری عمدی در آلایندگی خودروهای خود در حدود 50 کشور جهان تحت تعقیب قضایی قرار گرفت این‌بار در کانادا باید پای میز محاکمه برود.

این شرکت در کانادا با اتهام 58 مورد تخلف از قوانین محیط زیست و 2 مورد تخلف در ازائه اطلاعات ناردست به مقامات دولتی روبرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فولکس واگن بین سال‌های 2008 تا 2015 حدود 128 هزار دستگاه خودروی خود را در کانادا به فروش رسانده است که قوانین محیط زیستی را در این کشور نقض کرده است.

 شرکت فولکس واگن اعلام کرده است که در این زمینه با مقامات کانادایی همکاری کامل خواهد داشت و در تلاش است تا پیش از برگزاری نخستین جلسه دادگاه به قصور خود اعتراف کرده و به سمت مصالحه با مقامات کاناددا برود.

فولکس واگن متهم است که در خودروهای خود نرم افزاری نصب کرده که در زمان تست آلایندگی خودروها، نرم افزار فعال می‌شد و میزان آلایندگی این خودروها را پایین‌تر از میزان واقعی نشان می‌داد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 بندر ماهشهر عبدالحمید ریگی جشنواره سینماحقیقت لیلا واثقی پایتخت 6 امیرحسین فتحی کانادا فولکس واگن راشاتودی انتخابات مجلس یازدهم آنفلوانزا استان تهران جنوبی بودجه 99 بندر ماهشهر عبدالحمید ریگی جشنواره سینماحقیقت لیلا واثقی پایتخت 6 امیرحسین فتحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است

استفان پریزنر (Stefan Priesner) هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران­، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با قدردانی از دانشگاه صنعتی شریف برای برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی گفت: انرژی یک موتور و عامل محرک برای دستگاه‌های مختلف است؛ بنابراین انرژی تجدیدپذیر هم فوق‌العاده در رابطه با اقتصاد اهمیت دارد.

وی با اشاره به آلایندگی انرژی‌های فسیلی افزود: برای کاهش این مشکل و آلایندگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی در محیط زیست، باید از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر تفاهم کشور‌های عضو سازمان ملل برای کاهش آلایندگی و افزایش ۱.۵ درجه‌ای دمای کره زمین، بیان کرد: سازمان ملل متحدد به دولت‌های عضو این سازمان کمک می‌کند تا بتوانند آلاینده‌های کربنی را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به نقش مهم دانشگاه صنعتی شریف برای دستیابی به این هدف،  اضافه کرد: می‌توانیم شبکه‌ای از دانشگاه‌های مختلف جهان با مشارکت دانشگاه صنعتی شریف ایجاد کنیم تا به هدف کاهش آلاینده‌ها برسیم.

­پریزنر ادامه داد: برای رسیدن به این هدف باید از فناوری‌های مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کنیم.  کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه برای رسیدن به این هدف به ما کمک می‌کنند؛ کشور‌ها برای تحقق به این هدف باید در مسئله تأمین مالی به یکدیگر کمک کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که سازمان ملل برای کمک به ایران در حوزه تأمین مالی طرح‌های توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و کاهش آلایندگی، چه اقدامات مؤثری انجام داده؟،  اظهار کرد: سازمان ملل متحد تأیید می‌کند که تحریم‌های اعمال شده علیه کشور ایران، یکطرفه هستند و ما در سازمان ملل متحد به دنبال راه‌هایی هستیم که به ایران کمک کنیم؛ به ویژه در زمینه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی که به راحتی وارد ایران شوند.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران افزود: تأیید می‌کنیم که ایران تحریم‌ها بر سلامت و بهداشت انسان‌ها تأثیر سوء دارد و سعی می‌کنیم که اینها را به حداقل برسانیم.

وی تأکید کرد: فجایعی مثل طوفان‌های شن، سیلاب‌ها و چنین فجایع طبیعی، بر انسان‌ها تأثیرات سوء دارند و به عنوان سازمان ملل متحد تلاش می‌کنیم برای انجام رسالتمان، راه‌هایی را برای رهایی از این مشکل فراهم کنیم.

پریزنر در ادامه درباره همکاری با دانشگاه صنعت شریف تصریح کرد: در ابتدا هدفمان شناسایی مسائلی است که سازمان ملل می‌تواند برای ایران انجام دهد؛ قبل از برگزاری این رویداد بین‌المللی نیز نشست‌هایی را با افراد ذیربط داشتیم که حداقل از نظر فناوری و ارائه راه حل‌ها به شما کمک کنیم.

وی گفت: تأکید می‌کنم که اکنون به یک زمان خیلی بحرانی رسیده‌ایم و اگر نتوانیم جلوی گرمایش ۱.۵ درجه‌ای کره زمین را بگیریم، فجایای فوق‌العاده اقلیمی و انسانی ایجاد می‌شود. باید به میزان گرمایش قبل از دوران صنعتی شدن برسیم و محدودیت‌هایی را برای کشور‌های مختلف ایجاد کنیم تا میزان آلایندگی خود را به حداقل برسانند.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران در پایان اظهار کرد: مجددا تأیید می‌کنم که تحریم‌ها علیه ایران یکطرفه هستند و از سمت سازمان ملل متحد نیستند و این سازمان سعی می‌کند که حداقل، تأثیرات انسانی این تحریم‌ها را خنثی کند.

مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) برگزار شد؛ این کنفرانس تا دوم اردیبهشت در تهران ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران | کدام شرکت هدف قرار گرفت؟
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضاییه خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور/ با مسدودسازی کد ملی، زندگی فرد را فلج می‌کنیم!/ انتقاد از وثیقه‌های سنگینی که با جرم متناسب نیست/ افراد در فرودگاه متوجه نشوند که ممنوع‌الخروج هستند/ به دریافت عوارض آلایندگی اهتم
  • سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است
  • فولکس‌واگن‌های ارزان‌قیمت آماده ورود به بازار
  • برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند
  • شرکت پرتغالی: گروه کارکنان کشتی توقیف‌شده در امن و امان هستند
  • پیکاپ نظامی جدید کانادا با کمک دانشمندان ایرانی به میدان آمد (+ عکس)
  • شورای شهر شاکی؛ «های‌وب» در کرمان چه می‌کند؟
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی ۸۵ درصد