Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@17:50:00 GMT

چهار عادت اشتباه که موجب آکنه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۵۴۳۷

متخصصان پوست می‌گویند که مواردی مانند آکنه و جوش‌ اغلب به دلیل رفتار نامناسب با پوست صورت‌مان به وجود می‌آیند. بسیاری از عادت‌های اشتباه روزانه نیز می‌تواند منجر به آکنه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛از لمس کردن بیش از اندازه صورت خود گرفته تا استفاده از محصولات اشتباه؛ این‌ها دلایلی برای افزایش آکنه در پوست صورت می‌دانند اما متخصصان پوست، به غیر از این موارد، دلایل دیگری را هم که منجر به زدن آکنه روی صورت می‌شود، برشمرده‌اند که در زیر می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عدم استفاده از محصولات مناسب با سن: بسیاری از مردم در طول زندگی خود از این قبیل محصولات استفاده می‌کنند. پزشکان، استفاده از محصولات متناسب با سن را ضروری می‌دانند و اظهار می‌کنند که تنها از محصولات توصیه شده توسط پزشکان استفاده شود.

استفاده از صابون: یکی از متخصصان پوست می‌گوید: «صابون‌های مخصوص صورت، شیمیایی و سخت هستند و به هیچ وجه به عنوان پاک‌کننده صورت عمل نمی‌کنند. مهم ترین عامل بروز بیماری‌های پوستی، سطح PH پوست است. صابون‌های تجاری معمولا PH بین ۹ تا ۱۱ دارند که همین امر موجب بالا رفتن PH پوست صورت می‌شود و مشکلاتی را برای پوست به وجود می‌آورد.» پزشکان هشدار می‌دهند که استفاده از صابون‌های صورت، می‌تواند باعث خشکی و تحریک پوست و در نهایت آکنه شود.

تلفن همراه شما: یک دکتر زیبایی در این باره می‌گوید: «تماس با تلفن همراه می‌تواند مشکلاتی را برای پوست شما به وجود بیاورد. باکتری‌های زیادی روی صفحه تلفن و پشت آن جمع می‌شود که در صورت تماس با پوست، می‌تواند باعث ایجاد لکه و آکنه شود.»

لمس صورت: گاهی پیش می‌آید که ما با انگشتان نجس و آلوده صورت خود را لمس می‌کنیم. این دکتر زیبایی همچنین اضافه می‌کند: «این کار باعث می‌شود که چربی، کثیفی و میکروب بیشتری به پوست ما وارد شود. محصولات مراقبت از مو نیز می‌توانند منافذ پوست را بسته و باعث ایجاد لکه روی پوست شوند.»

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای رئیس لالیگا: تکنولوژی گل هم خطا دارد!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی و دوم لالیگا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو روبروی رئال مادرید به میدان رفت و در یک بازی حساس و جنجالی و پر گل با نتیجه 2-3 برابر این حریف قدیمی شکست خورد. 

بازیکنان این تیم و همچنین ژاوی به شدت به تصمیمات داوری در این بازی اعتراض داشتند و اوج اعتراض آنها روی توپی بود که باور داشتند از خط دروازه عبور کرده و آندری لونین از درون دروازه آن را دفع کرده اما نظر داور وسط و کمک داور ویدیویی چیز دیگری بود. 

این اتفاق باعث شد که اعتراض بسیاری از سوی بازیکنان و همچنین کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این موضوع صورت بگیرد که لالیگا هنوز از تکنولوژی خط دروازه یا گل که باعث می‌شود در صورت عبور کامل توپ از خط دروازه، داور با دریافت سیگنالی متوجه این اتفاق شود استفاده نمی‌کند. 

تباس در واکنش به این اعتراض‌ها با انتشار چند مقاله در صفحه رسمی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به این موضوع اشاره کرد که حتی این تکنولوژی هم ممکن است در مواردی اشتباه کند و به این شکل پاسخ اعتراض‌های شدیدی که مطرح شده بود را داد. 

در این مقالات به چهار اشتباه تکنولوژی خط دروازه در سال 2016 در ایتالیا، در سال آلمان، در لیگ برتر انگلیس در سال 2021 و همچنین لیگ یک فرانسه اشاره شده و تاکیدش روی این بود که بهترین همراه و کمک کننده در واقع کمک داور ویدیویی است.

دیگر خبرها

  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • طوفان الاقصی و چهار اشتباه راهبردی رژیم صهیونیستی
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • آکنه نوزادی چیست؟
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • راهبرد بانک مرکزی اشتباه است / زایش چهار درصد تورم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت دلار
  • ادعای رئیس لالیگا: تکنولوژی گل هم خطا دارد!
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • یک ترکیب رویایی برای پوست
  • تداخلات چهار پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی قم رفع شد