Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@11:24:46 GMT

قیمت هر کیلو مرغ ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۵۴۸۱

به گزارش اکوفارس، عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و ۸۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ برای مصرف کننده ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به ازدیاد تقاضا در ایام پایانی هفته پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ با نوسان ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی در بازار روبرو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت درباره آخرین تحولات بازار مرغ در آستانه شب یلدا بیان کرد: با توجه به آنکه تامین مرغ به اندازه کافی صورت گرفته است، از این رو نوسان قیمت در شب یلدا بیش از ۳ درصد نخواهد بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه کماکان قیمت مرغ با نرخ تمام شده تولید فاصله دارد، افزود: با توجه به هزینه‌های تولید، متوسط قیمت مرغ در خرده فروشی باید ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان باشد که فروش با نرخ فعلی بیانگر زیان ۷۰۰ تومانی مرغداران است که انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر به نرخ منطقی خود برسد.

استمرار نظارت دستگاه های مسئول راه حلی مناسب برای کنترل بازار جوجه

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی متوسط قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار تومان در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، طی روز‌های اخیر با ورود دستگاه‌های نظارتی بر بازار قیمت جوجه یکروزه تا حدودی کاهش یافت که با استمرار این روند پیش بینی می‌شود کاهش جوجه ریزی در ۱۰ روز ابتدای آذر جبران شود.

وی از افت چشمگیر جوجه ریزی در ۱۰ روز نخست آذر نسبت به ماه‌های قبل خبر داد و افزود: در ۱۰ روز نخست آذر ۲۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری صورت گرفت گه با توجه به میانگین جوجه ریزی ماه‌های آبان و آذر، میزان جوجه ریزی حدود ۹ میلیون قطعه کاهش یافت که همین امر منجر به ورود و نظارت دستگاه‌های مسئول بر بازار جوجه یکروزه شد.

حجت درباره آینده بازار جوجه یکروزه گفت: طبق روال همه ساله با ورود به ماه دی، قیمت جوجه یکروزه به سبب ازدیاد تقاضا برای جوجه ریزی شب عید با نوساناتی روبرو خواهد شد که با تداوم بحث نظارت دستگاه‌های مسئول، کمبودی برای جوجه ریزی و تامین مرغ شب عید نخواهیم داشت.

جمع آوری روزانه یک هزار تن مرغ از سطح بازار بر کنترل قیمت تاثیر بسزایی دارد

این مقام مسئول با بیان اینکه خرید تضمینی مرغ تا حدودی بر تعادل قیمت در بازار تاثیر گذار است، اظهار کرد: بنابر مکاتبات صورت گرفته، خرید تضمینی مرغ در برخی استان‌ها آغاز شده است که با توجه به نیاز پشتیبانی امور دام برای کنترل بازار شب عید و میزان مازاد مرغ موجود در بازار پیش بینی می‌شود که در صورت خرید روزانه حداقل یک هزار تن مرغ از سطح بازار علاوه بر کنترل قیمت، تولیدکنندگان انگیزه کافی برای ادامه تولید خواهند داشت.

وی ادامه داد: هم اکنون پشتیبانی امور دام هر کیلو مرغ منجمد را طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار با نرخ ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان از سطح بازار جمع آوری می‌کند، در حالیکه ما انتظار داریم به منظور جلوگیری از زیان مرغداران حداقل هر کیلو مرغ با نرخ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری شود.

به گفته این مقام مسئول، مرغدارانی که مرغ در اختیار پشتیبانی امور دام قرار می‌دهند، در مقابل نهاده دریافت می‌کنند که در نهایت این امر موجب شده علاوه بر ذخیره سازی مناسب مرغ منجمد برای ایام پایانی سال، برنامه ریزی مناسبی برای تداوم تولید مرغ گرم اتفاق بیفتد.

شرایط مساعد قیمت نهاده های دامی در بازار

حجت با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی از وضعیت مساعدی برخوردار است، گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو ذرت در بنادر یک هزار و ۳۵۰ تومان و کنجاله سویا ۲ هزار و ۳۵۰ تا ۲ هزار و ۴۵۰ تومان و همچنین قیمت ذرت در انبار‌های استانی یک هزار و ۶۰۰ تومان و کنجاله سویا ۲ هزار و ۵۵۰ تومان است.

به گفته وی، قیمت کنونی نهاده‌های دامی در بازار آزاد تفاوت چشمگیری با نرخ مصوب ندارد که همین امر موجب شده اکثر کارخانجات از تولید داخل استفاده کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی افزود: باتوجه به نوسان نرخ جوجه یکروزه در هفته‌های اخیر، قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که با استمرار کاهش قیمت جوجه یکروزه بدیهی است که نرخ مرغ در بازار کاهش می‌یابد.

حجت با اشاره به اینکه مرغداران در هفته‌های اخیر با زیان چشمگیری روبرو بودند، بیان کرد: در هفته‌های اخیر، روزانه صنعت مرغ گوشتی از قبل عرضه ۶ هزار تن مرغ رقمی بالغ بر ۹ میلیارد تومان از ناحیه فروش شدند که جبران این میزان زیان امکان پذیر نیست.

عضو هئیت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه نیازی به واردات نداریم، بیان کرد: با استمرار افت قیمت جوجه یکروزه، کمبودی در جوجه ریزی شب عید وجود ندارد که بخواهد بر عرضه و التهاب بازار تاثیر گذار باشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه یک روزه

قیمت جوجه یک روزه عامل مهمی در صنعت مرغداری است. این امر به‌طور مستقیم بر هزینه کلی تولید و در نهایت بر سودآوری مرغداران تاثیر می‌گذارد. - اخبار بازار -

قیمت جوجه‌های یک روزه تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند تقاضا، عرضه، نژاد و کیفیت است. در ادامه مطالب بیشتری می‌خوانیم.

عوامل موثر بر قیمت جوجه یک روزه

همان‌طور که گفته شد برخی عوامل شامل تقاضا، عرضه، نژاد و کیفیت بر قیمت جوجه‌های یک روزه تاثیرگذار هستند که در ادامه شرح داده شده است. لازم به ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جوجه یک روزه و قیمت‌های بروز و دقیق انواع جوجه به وبسایت مجله دام فارم مراجعه کنید و از اطلاعات و قیمت‌های دقیق آگاه شوید.

تاثیر میزان تقاضا و عرضه بر قیمت جوجه

تقاضا برای جوجه‌های یک روزه معمولا زیاد است، به‌ویژه در فصول اوج مصرف که مرغداران در حال تجدید انبار در مرغداری‌های خود هستند. این تقاضای بالا می‌تواند قیمت‌ها را بالا ببرد و خرید جوجه‌ها را برای مرغداری‌ها گران‌تر کند. از سوی دیگر، در فصول کم‌پیک، زمانی که تقاضا کم است، قیمت‌ها احتمالا کاهش پیدا کند.

تاثیر نژاد بر قیمت جوجه

نژاد نیز در تعیین قیمت جوجه یک روزه نقش بسزایی دارد. برخی از نژادها به دلیل ژنتیک برترشان گران‌تر هستند که می‌تواند منجر به نرخ رشد بهتر، تولید تخم مرغ بیشتر یا کیفیت بهتر گوشت شود. صاحبان مرغداری که به دنبال به حداکثر رساندن سود خود هستند ممکن است مایل به پرداخت قیمت بیشتر برای نژادهای باکیفیت باشند.

تاثیر کیفیت بر قیمت جوجه

کیفیت خود می‌تواند بر تعیین قیمت جوجه یک روزه تاثیر بگذارد. جوجه‌هایی که سالم، تغذیه شده و عاری از بیماری هستند برای مرغداران ارزشمندتر هستند زیرا شانس بیشتری برای زنده ماندن و رشد دارند. در نتیجه، تامین کنندگان ممکن است برای جوجه‌هایی که این استانداردهای کیفی را دارند، قیمت بالاتری در نظر بگیرند.

یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی که می‌توانید محصولات مختلف مثل انواع نهاده‌های دامی و جوجه‌های یک روزه در نژادهای مختلف و دیگر محصولات دامی و مرغداری‌ها را خریداری کنید، فروشگاه دام فارم است که محصولاتی باکیفیت و با قیمت به‌صرفه به شما خریداران عرضه می‌کند.

پرورش جوجه یک روزه

پرورش جوجه‌ها مستلزم توجه دقیق به نیازهای آن‌ها است تا سلامت و تندرستی آن‌ها تضمین شود. با توجه به اهمیت قیمت جوجه یک روزه، چندین فاکتور کلیدی وجود دارد که باید هنگام مراقبت از جوجه‌های جوان در نظر گرفت:

فراهم کردن محیطی تمیز و گرم برای جوجه‌ها ضروری است. دمای حدود 95 درجه فارنهایت برای هفته اول زندگی آنها ایده‌آل است و به تدریج هر هفته پنج درجه باید کاهش پیدا کند. این را می‌توان با استفاده از یک لامپ حرارتی یا پرورش‌دهنده برای تنظیم درجه حرارت در فضای زندگی آن‌ها به‌دست آورد.جوجه‌ها همچنین به آب تمیز و غذای اولیه با کیفیت بالا نیز نیاز دارند. مهم است که به‌طور مرتب منبع آب آنها را بررسی و دوباره پر کنید تا مطمئن شوید که هیدراته می‌مانند. خوراک استارتر باید به‌طور خاص برای جوجه‌های یک روزه فرموله شود و حاوی تمام مواد مغذی لازم برای رشد و نمو آن‌ها باشد.نظارت بر جوجه‌ها برای هر گونه علائم بیماری یا ناراحتی بسیار مهم است. مشکلات رایجی که باید مراقب آن باشید شامل بیماری پوستی که با تمیز کردن ناحیه آسیب دیده قابل درمان است و مشکلات پا که ممکن است نیاز به تنظیم رژیم غذایی یا محیطی داشته باشد.

قیمت انواع نژاد جوجه یک روزه

قیمت نژادهای مختلف جوجه یک روزه متفاوت است. قیمت جوجه یک روزه در برخی از نژادها ممکن است به دلیل نادر بودن یا ویژگی‌های خاصی که آنها را برای اهداف خاصی مطلوب می‌کند گران‌تر باشد. از سوی دیگر، نژادهای رایج‌تر ممکن است مقرون‌به‌صرفه‌تر و به راحتی در دسترس باشند. پس قیمت جوجه یک روزه تحت تاثیر عوامل مختلفی خواهد بود.

برای خریداران مهم است که در انتخاب نژاد جوجه یک روزه به نیازها و بودجه خاص خود توجه کنند. هنگام تصمیم‌گیری در مورد خرید جوجه یک روزه باید عواملی مانند تولید تخم مرغ، کیفیت گوشت و مزاج را در نظر گرفت. خریداران همچنین باید شهرت پرورش‌دهنده را نیز در نظر بگیرند تا جوجه‌های سالمی را خریداری کنند.

انواع جوجه‌های یک روزه براساس نژاد قیمت‌های مختلفی دارند و شامل موارد زیر می‌شوند:

قیمت جوجه آرین:جوجه یک روزه نژاد آرین  با سرعت کمتری رشد می‌کند و بنابراین قیمت کمتری هم دارد.قیمت جوجه راس: جوجه راس معمولا قیمت بالاتری از دیگر نژادها دارد و این امر احتمالا به دلیل تفاوت در شرایط پرورش و واکسیناسیون جوجه‌ها است.قیمت جوجه کاب: قیمت جوجه یک روزه نژاد کاب از آرین بالاتر و از دیگر نژادها پایین‌تر است. این جوجه‌ها فروش خوبی در بازار دارند.قیمت جوجه پلاس: جوجه یک روزه  نژاد پلاس دارای ویژگی‌های خاص و در نتیجه قیمت بالاتری هم دارند. ویژگی‌های این جوجه‌ها باعث رشد سریع‌تر و عملکرد بهتر آن‌ها می‌شود.

 

جمع‌بندی

قیمت جوجه یک روزه موضوع پیچیده‌ای است که تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. مرغداری‌ها باید هنگام خرید جوجه‌ها این عوامل را به دقت در نظر بگیرند تا مطمئن شوند که بهترین ارزش را برای پول خود دارند. صاحبان مرغداری با درک پویایی بازار و تصمیم‌گیری آگاهانه می‌توانند هزینه‌های تولید خود را بهینه کنند و در نهایت سودآوری خود را بهبود بخشند.

منابع

https://dam.farm/mag/arian-and-iranian-chickens/

"این مطلب تبلیغاتی است"

دیگر خبرها

  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • جوجه یک روزه
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!