Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: با کمک بخش دولتی برای رشته مدیریت مصرف آب بیش از ۷۰۰ میلیون تومان تجهیزات خریداری و ۶۰ نفر در این زمینه آموزش دیدند و نیاز است بنگاه‌های اقتصادی استان در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان شامگاه چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان با رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: بر کسی در ضرورت بحث مهارت‌آموزی هیچ شک و تردیدی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه امروزه یکی از دغدغه‌های جامعه اشتغالزایی است، افزود: مهارت‌آموزی مقدمه اشتغالزایی است و درصد بالایی از بیکاران جامعه فاقد مهارت هستند.

وی بیان کرد: طبق مطالعات و تحقبقات انجام شده یافتن شغل برای فردی که یک مهارت شغلی داشته باشد، ۲۲ درصد بیشتر از فردی است که مهارت ندارد‌ و به نظر می‌رسد فقدان مهارت در جامعه بیداد می‌کند و نظام آموزشی ما به سمتی رفته که آموزش‌های بدون مهارت می‌دهد.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه باید مهارت را از زنان خانه‌دار شروع کنیم، گفت: استان کرمان با بحران آب مواجه است  امروز بحث صرفه‌جویی آب باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد و بهره‌وری یک مهارتی است که باید همه افراد جامعه آن را آموزش ببینند.

وی بیان کرد: ارزش واقعی قیمت انرژی مصرفی ۴۰ تومان است که تنها ۴ هزار میلیارد تومان آن با فروش به‌دست می‌آید و ۳۶ هزار میلیارد تومان اتلاف انرژی در سطح استان داریم.

طبیب‌زاده ادامه داد: استان کرمان با توجه به اینکه دچار خشکسالی و کمیود آب است دومین استان پرمصرف آب بعد از خوزستان چه در زمینه شرب و کشاورزی قرار دارد.

وی افزود: کشور نیاز به سند ملی مهارت دارد اگر تهیه نشده ما در کرمان این سند را تهیه و به سازمان فنی و حرفه‌ای ارائه کنیم.

آموزش 60 نفر در زمینه مدیریت مصرف آب در کرمان

محمدرضا جهانگیری مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان اظهار داشت: شعار ما در فنی و حرفه‌ای استان کرمان این است که سعی می‌کنیم هیچ آموزشی را شروع نکنیم و یا ادانه ندهیم مگر اینکه یک شریک داشته باشیم.

وی گفت: بزرگترین شریک ما بنگاه‌های بخش خصوصی است و نهادهای دولتی با همکاری ما یکسری کارهایی برای افراد تحت پوشش خود انجام می‌دهند و هدف‌گذاری ما آموزش و ارتقاء افرادی است که به صورت مستقیم با بنگاه‌داران در ارتباط هستند و در آینده به شما ملحق می‌شوند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ا‌ی استان کرمان تصریح کرد: ما سعی کرده‌ایم آموزش‌های خود را در فنی و حرفه‌ای به سمت مورد تقاضای بازار کار ببریم.

جهانگیری با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل استان آب است، عنوان کرد: با کمک بخش دولتی برای رشته مدیریت مصرف آب بیش از ۷۰۰ میلیون تومان تجهیزات خریداری شد و ۶۰ نفر در این زمینه آموزش دیدند و این تعداد جوابگوی استان نیست و ما نیاز داریم بنگاه‌های اقتصادی استان در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

۴۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار/نبود نیروی ماهر در بنگاه‌های اقتصادی

عباس جبالبارزی رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی استان کرمان اظهار داشت: چیزی که همه ما در بخش خصوصی با آن درگیر هستیم کمبود نیروی ماهر است.

وی افزود: خیلی از بنگاه‌های اقتصادی خودشان بالاجبار باید نیروهای خود را در بخش‌های مورد نیاز آموزش دهند که این یک هزینه مضاعفی برای بنگاه‌های خصوصی است.

جبالبارزی گفت: ما در بحث اموزش‌های عالی خوب کار کرده‌ایم اما در زمینه مهارت کاری انجام نداده‌ایم، برخی از آمارها می گوید ۴۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند و بر عکس خیلی از بنگاه‌های اقتصادی در زمینه داشتن نیروهای ماهر دچار مشکل هستند.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی استان کرمان عنوان کرد: ما در زمینه مهارت‌آموزی و تربیت تکنیسین در لایه‌های میانی مشکل داریم، برخی افراد که در رشته‌های مهندسی تحصیل کرده‌اند فکر می‌کنند اگر به  مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند و یک مهارت را بیاموزند برای آنها افت است.

جبالبارزی تصریح کرد: مهم‌ترین کاری که باید در کشور انجام دهیم این است که مسئله مهارت را به یک فرهنگ تبدیل کنیم و اگر سازمان فنی و حرفه‌ای  یک شعار انتخاب کند به عنوان اینکه هر جوان یک مهارت و روی آن کار کند شاید خروجی بهتری داشته باشیم.

انتهای پیام/80018/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش کرمان مهارت آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد

‌به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای تحقق شعار سال و اجرای اولویت‌های چهارگانه سازمان زندان‌ها در سال جدید، به همت اداره اشتغال و حرفه آموزی اداره کل زندان‌های البرز، قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه با هدف برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در حین خدمت در ندامتگاه فردیس تشکیل شد.

اصغر فتحی، سرپرست اداره کل زندان‌های استان البرز طی حکمی سید حسین شمس زاده علوی، مسؤول اشتغال و حرفه آموزی ندامتگاه فردیس را به عنوان مسؤول این قرارگاه منصوب کرد.

این قرارگاه در سال گذشته به‌صورت آزمایشی با همکاری اداره کل‌های فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با آموزش ۲۰۰ سرباز وظیفه به آنان گواهینامه معتبر اعطا کرد.

کد خبر 6081377

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • قرارگاه مهارت آموزی سربازان وظیفه در ندامتگاه فردیس راه اندازی شد
  • فرآیند مهارت‌آموزی در مهدیشهر با عنایت اعتباری دولت سیزدهم تکمیل می‌شود
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • رشد ۱۲ برابری صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای
  • صدور بیش از ۳ میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم