Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، مسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی در کشور همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی که طی روز‌های گذشته وارد کشور شده است، بارش برف در مناطق سردسیر و بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق و تگرگ در مناطق جنوبی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امروز سامانه بارشی در شمال شرق و جنوب کشور همچنان فعال و ماندگار است، افزود: طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق جنوب، جنوب غرب، جنوب کشور و استان‌های حاشیه خلیج فارس و غرب دریای عمان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد و همواره به نظر می‌رسد تا روز پنج شنبه در برخی مناطق کشور بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

حقیقت از وقوع بارش برف طی روز پنج شنبه در نواحی شمال شرق خبر داد و گفت: براین اساس در نیمه شرقی کشور، دما بین ۴ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه‌ای به گلخانه داران بیان کرد: با توجه به کاهش دما به گلخانه داران جنوب کشور بویژه استان‌های هرمزگان، بوشهر و بخشی از سیستان و بلوچستان توصیه می‌شود که با برقراری تهویه و سوخت مناسب در صبح هنگام مراقب کاهش دما باشند تا محصولات گلخانه‌ای دچار آسیب نشود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقلیمی به سیب زمینی کاران و پیاز کاران جنوب استان توصیه می‌شود که مراقب کاهش دمای صبح هنگام باشند.

عشایر از رفتن به ارتفاعات اجتناب کنند

حقیقت در توصیه‌ای دیگر به عشایر گفت: عشایر مناطق نیمه شرقی، مرکز و بویژه مناطق جنوبی‌تر توصیه می‌شود که به دلیل احتمال رعد و برق و برخورد صاعقه از رفتن به ارتفاعات اجتناب کنند.

به گفته این مقام مسئول، پسته کاران نیمه جنوبی کشور همچنان یخ آب زمستانه را انجام دهند و در صورت نبود بارش کافی، اقدام به آبیاری کنند تا یخ آب با آفات و امراض درخت پسته مقابله کند.

وی وضعیت بارش تا پایان آذر در بسیاری از مناطق را مطلوب دانست و گفت: با توجه به شرایط مساعد بارندگی و وضعیت مطلوب آب، کشاورزان تاکنون مشکلی در آبیاری مزارع و باغات خود ندارند.

مدیر کل شبکه هواشناسی کشاورزی در پایان تصریح کرد: اگرچه میزان بارش در پاییز امسال نرمال و فراتر از نرمال است، اما با مدت مشابه سال قبل به هیچ عنوان قابل قیاس نیست، به همین خاطر از کشاورزان تقاضا داریم که همچنان در مصرف منابع آبی صرفه جویی کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و خاک شدید در این مناطق | رانندگان مواظب باشند 

کارشناس سازمان هواشناسی کشور در گفت و گو با همشهری آنلاین تاکید کرد که وزش باد شدید علاوه بر این مناطق در نوار غربی و جنوب و جنوب غرب کشور نیز رخ داده است. امین حسین نقشینه به همشهری گفت: «از آنجا که بادهای شدید از کشورهای عراق و عربستان به سمت نوار غربی و جنوبی کشور می‌وزد، گرد و خاک در امیدیه و بهبهان استان خوزستان، دو گنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد، جزیره خارک و بوشهر بوشهر نیز تحت تاثیر گرد و خاک قرار گرفته‌اند.» در این شرایط ممکن است افق دید کاهش پیدا کند. از این رو لازم است رانندگان توجه داشته باشند که حتما با سرعت مطمئنه، یعنی سرعتی که در آن امکان کنترل وسیله نقلیه به راحتی وجود دارد، رانندگی کنند.

بیشتر بخوانید:
امروز کدام استان‌ها بارانی است؟ | جزئیات سامانه بارشی جدید ؛ تهران سرد می شود

کد خبر 840774 برچسب‌ها آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي گرد و خاک

دیگر خبرها

  • گزارش بارش‌ها طی امروز و فردا در این استان‌ها/ از تردد در این جاده‌ها خودداری کنید
  • بارش‌های پراکنده همچنان ادامه دارد
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور | از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور
  • چگونه لپ تاپ گیمینگ خود را خنک نگه داریم؟
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • گرد و خاک شدید در این مناطق | رانندگان مواظب باشند 
  • بارش‌ها تا پایان هفته همچنان ادامه دارد
  • گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و بورل
  • تولید بذر هیبرید انواع فلفل گلخانه‌ای در جیرفت