Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@18:18:06 GMT

موشک ۶۵ متری ناسا در ۲۰۲۰ آزمایش می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۵۸۲۹

بالاخره ساخت موشک بزرگ ناسا که قرار است فضانوردان آمریکایی را به ماه ببرد، تکمیل شد. 

اخبار بین‌الملل- جیم بریدنستاین مدیر ناسا با اعلام این مطلب گفت: سیستم SLS در ۲۰۲۴ میلادی و در ماموریت آرتمیس۳، نخستین زن فضانورد و فضانوردان مرد دیگر را به ماه می برد.

اما قبل از انجام این ماموریت، موشک مذکور چند پرواز بدون سرنشین انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین پرواز بدون سرنشین مذکور قرار است در ژوئن ۲۰۲۰ میلادی انجام شود. 

SLS بزرگترین موشک ساخته شده تا به امروز است و ارتفاع آن به ۶۵ متر یا یک ساختمان ۲۰طبقه می رسد. همچنین این قدرتمندترین موشک طراحی شده است که سرعت آن قبل از جدا شدن قسمت اول موشک و کپسول اوریون، به ۲۳ ماخ( ۱۷ هزار و۶۴۷.۲ مایل برساعت) می رسد.

بریدنستاین به نیواورلئانز رفت تا از نخستین  قسمت مرکزی موشک SLS را در تاسیسات Michoud Assembly Center بازدید کند. 

در قسمت مرکزی موشک سوخت هیدروژن مایع، اکسیژن مایع و همچنین رایانه های پرواز و تجهیزات اصلی برای کنترل پرواز موشک قرار می گیرند.

این موشک که با هزینه ۸ میلیارد دلار ساخته می شود از سال ۲۰۱۱ میلادی در حال توسعه است.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ناسا موشک ناسا موشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابداع نخستین اکوپرینت روی سفال جهان در یزد

یک هنرمند صنایع دستی و رنگرزی استان یزد موفق شده نخستین طرح‌های اکوپرینت جهان را روی سفال اجرایی و صنایع دستی جدیدی را به جهانیان معرفی کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، استان یزد یکی از نقاط مهم کشور در عرصه صنایع دستی و گردشگری است و علاوه بر آثار باستانی و شیرینی‌های این شهر، صنایع دستی آن هم شهره خاص و عام است.

حال در میان حجم بسیار زیادی از صنایع دستی‌های شناخته شده، یکی از هنرمندان صنایع دستی و رنگرزی یزد به ابداع روش جدیدی از اکوپرینت و صنایع دستی اقدام کرده و اکوپرینت را روی سفال آورده است.

هانیه آرمون؛ مبدع این روش در ارتباط با این هنر جدید به خبرنگار تسنیم در یزد گفت: علاقه من به مد و لباس و طبیعت باعث شد به سمتی حرکت کنم که بتوانم این دو موضوع را با یکدیگر تلفیق کنم.

وی افزود: در دانشگاه یزد زیست شناسی خواندم و دوست داشتم که این درس را به کارم وارد کنم و به همین دلیل با تهیه لوازم آزمایشگاهی و به وسیله فرمول‌های شیمی که در دانشگاه آموزش دیده‌ بودم، رنگرزی سنتی قدیمی و اصیل را با علم تلفیق کردم و این باعث شد که رشته رنگرزی را خیلی آسانتر، راحت‌تر و با مصرف آب و انرژی کمتر اجرا کنم.

این هنرمند صنایع دستی و رنگرزی یزد گفت: چهار سال اولی که این کار را انجام می‌دادم، تمام وقت روی الیاف طبیعی، پروتئینی، پارچه‌های پشمی و پارچه‌های سلولوزی کار رنگرزی را پیگیری می‌کردم و باز به خاطر علاقه‌ای که به یزد داشتم، تصمیم گرفتم کاری را انجام دهم که شهر یزد را نمایان کند و یزد در کارم مشخص باشد.

آرمون تصریح کرد: بالاخره پس از مدت‌ها فکر و بررسی، تصمیم گرفتم رنگرزی را به همان حالت علمی روی سفال، خشت یا سنگ اجرا کنم و در نهایت این کار را روی سفال اجرا کردم، زیرا سفال هم یکی از صنایع دستی‌های اصیل یزد به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح نیز نزدیک به هفت تا هشتم ماه تحقیق کردم تا بتوانم هم کار را روی سفال انجام دهم و هم فرسایش نوری و شست‌وشویی نداشته باشد و بتواند کاربردی باشد.

مدرس رنگرزی یزد با بیان اینکه بحث اشتغالزایی این موضوع هم مد نظر بود افزود: پس از چند ماه به انجام این کار موفق شدم و اسم این کار را هم فسیل گذاشتم. یکی از ویژگی‌های این کار آن است که هیچ یک از این طرح‌ها را نمی‌توان از قبل تصور کرد که چه شکل خواهد بود و خداوند در تمام این مسیر قدرت خودش را به ما نشان می‌دهد.

آرمون گفت: هر دفعه که این کار را با همان مواد و همان برگها انجام می‌دهیم، به هیچ عنوان قرار نیست که بتوانیم شبیه به طرح قبلی کار را انجام دهیم و در واقع این یک ویژگی برجسته اکوپرینت است که هر کار منحصر به خود همان کار است.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • تولید نخستین آنتن ۶۰ گیگاهرتزی جهان/ مسیر توسعه «سیکس جی» هموار شد
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • ابداع نخستین اکوپرینت روی سفال جهان در یزد
  • سالانه ۵۰۰ میلیون تست در آزمایشگاه‌های کشور انجام می‌شود
  • مأموریت اوریون در محیط خلا شبیه‌سازی می‌شود
  • چین گام جدیدی را برای پیشرفت موشک قابل استفاده مجدد خود برداشت
  • نخستین تصاویر ماهواره‌ای از برخورد موشک‌های ایران
  • کلنگ زنی ساخت تقاطع غیر همسطح امام رضا در خرم‌آباد
  • فیلم| نخستین تصاویر از اصابت موشک‌های ایرانی به سرزمین‌های اشغالی
  • پرش جوجه پنگوئن‌ها از کوه یخی ۱۵ متری برای نخستین بار (فیلم)