Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ‌می‌توان گفت تقریبا نقشه راه پیش‌رو تمامی شرکت‌های تولید کننده تلفن هوشمند مشخص است، سامسونگ و هوآوی به ساخت مدل‌های میان‌رده و پرچمدار خود مشغول‌اند و شیائومی نیز با گوشی‌های خلاقانه و جذاب خود تلاش دارد به سه شرکت برتر این صنعت نزدیک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با توجه به تغییرات اخیر بخش موبایل اپل، آینده آیفون‌های این شرکت کمی مبهم است. اپل تا چندی پیش پرچمداران خود را در دو نسخه اصلی و نسخه بالا‌رده با پسوند S تولید می‌کرد. از دو سال پیش همزمان با تولید آیفون 8 و 8S، خبری از آیفون ۹ نبود، اما آیفون X به عنوان آیفون ۱۰ وارد بازار شد. سپس آیفون XS، XS مکس و XR و بعد از آن آیفون ۱۱ همراه با دو نسخه پیشرفته‌تر آیفون ۱۱ پرو و پرومکس معرفی شدند و حالا اپل می‌خواهد یک مدل میان‌رده با نام آیفون ۹ را روانه بازار کند.

بیشتر بخوانید: خبری غیرمنتظره از شرکت اپل، آیفون ۹ در راه است؟

با این وجود در نیمه انتهایی سال ۲۰۲۰، سری بعدی طبیعتا باید با نام آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرومکس معرفی شوند. در نیمه ابتدایی سال نیز آیفون ۹ وارد بازار می‌شود. در این حالت باید با پسوند S در تلفن‌های هوشمند اپل خداحافظی کنیم. اما با این وجود، وضعیت پرچمداران سال ۲۰۲۱ اپل به چه صورت است؟

آیفون ۱۳، آیفون نحس؟

تجربه نشان‌داده شرکت‌های تولید کننده موبایل مایل هستند از اعداد زوج به عنوان برند تجاری یک محصول استفاده کنند، البته پرچمدار با برند تجاری عدد فرد مانند آیفون ۵، آیفون ۷ یا گلکسی نوت ۷ کم نبوده، اما مدل‌هایی با اعداد فرد فروش کمتری نسبت به پرچمداران با عدد زوج داشتند. همچنین آیفون در ادامه راه به عدد ۱۳ می‌رسد که در همه‌جای دنیا یک عدد نحس محسوب می‌شود، تا حدی که بسیاری از ساختمان‌ها طبقه سیزدهم ندارند.

مانند عدد ۷ که آن هم در بسیاری از مناطق خوش یمن نیست و کره‌ای‌ها انفجار گوشی‌های نوت ۷ و فروش پایین این مدل را برای اثبات این موضوع مثال می‌زنند. البته شاید این مسائل خرافه باشد، اما بر اساس برخی گزارشات، اصلی‌ترین دلیلی که اپل از آیفون ۸ به آیفون X رسید آن است که تلفظ عدد ۹ انگلیسی با یک کلمه ژاپنی هم معنی درد و خشونت و شکنجه یکسان است. از این رو اپل که ۵۰ درصد بازار تلفن هوشمند در ژاپن را در اختیار دارد، برای از دست ندادن محبوبیتش میان چشم بادامی‌ها مستقیا به سراغ آیفون X رفت. از جهتی دیگر آیفون ۷، ۸، ۹، X و حتی ۱۱ همگی نام‌های کوتاه خوش آوایی داشتند، اما تصور عرضه یک پرچمدار با نام آیفون ۱۳ پرو مکس دشوار است. روند ادامه اعداد تا ۱۳، ۱۴، ۱۵ و بیشتر خوشایند نیست و از نظر برندسازی و تبلیغات هم اپل را دچار مشکل می‌کند.

شروعی دوباره؟

شاید بهتر باشد اپل به طور کلی نامگذاری آیفون‌های خود را تغییر دهد، به عنوان مثال در سال ۲۰۲۱ پرچمدار خود را با نام آیفون ۱ تولید کند، در آن زمان حداقل ۱۴ سال از معرفی آیفون ۱ اصلی گذشته و کسی این دو محصول را با یک دیگر اشتباه نخواهد گرفت یا نام آیفون A یا آیفون X1 نیز گزینه‌های مناسبی هستند. در هر صورت مانند هوآوی که با رسیدن به مدل P10، نام پرچمداران بعدی خود را P20 و P30 انتخاب کرد، شاید بهتر باشد سامسونگ و اپل نیز برای ادامه نام‌گذاری محصولات خود، تجدیدنظر کنند و از یک نام تجاری جدید استفاده نمایند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایفون آیفون 12 آیفون 13 آیفون 9

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان کل کشور : طرح «نور» فراجا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد / بیشتر افراد با یک تذکر بازگشته‌اند و با تنبه و تعهد مرخص شده‌اند

دادستان کل کشور گفت: طرح نور یک یک اقدام مقدم و موثر است و استمرار این طرح نقشه دشمن را خنثی خواهد کرد.
 
به گزارش ایسنا؛ محمدکاظم موحدی آزاد در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به موضوع ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی و کشف حجاب اشاره کرد و گفت: طی هفته گذشته به همت فراجا طرحی با عنوان طرح «نور» در کشور اجرایی شده است و خوشبختانه در برخی از مراکز وضعیت بهتر شده و این اقدام یک اقدام مقدم و موثری است.
 
وی ادامه داد: دادستانی از اقدام قانونی فراجا حمایت می‌کند و این اقدام باید مستمر باشد و نباید مقطعی انجام شود و با برنامه ریزی های صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد و باید از طریق احسان با این اشخاصی که مورد فریب دشمن قرار گرفته‌اند برخورد کنیم.
 
دادستان کل کشور در پایان بیان کرد: بیشتر این افراد با یک تذکر بازگشته‌اند و با تنبه و تعهد مرخص شده‌اند و همکاری خوبی با فراجا و دادستانی داشته‌اند و استمرار این طرح نقشه دشمن را خنثی خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه
  • دادستان کل کشور: طرح «نور» فراجا ادامه پیدا خواهد کرد
  • جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان پیدا شد/تحقیقات تکمیلی ادامه دارد
  • دادستان کل کشور : طرح «نور» فراجا با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد / بیشتر افراد با یک تذکر بازگشته‌اند و با تنبه و تعهد مرخص شده‌اند
  • زلفی گل: بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟/ شوخی وزیر علوم با بسیج دانشجویی + فیلم
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • جنایت مرد ایرانی در ترکیه بخاطر کرایه تاکسی
  • تعداد خدام کاروان حج امسال هم کاهش پیدا کرد
  • تیاگو سیلوا: کمتر بازیکنی را می‌توانید پیدا کنید که در ۳۹ سالگی، هم‌چنان در بالاترین سطح بازی کند
  • راننده تاکسی ترکیه ای طلب۲۰۰دلار کرایه کرد؛ مسافر ایرانی او را کشت، پولهایش را برداشت و با ماشین او فرار کرد