Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناحیه صنعتی «دلی‌بجک» سپیدار بویراحمد به‌دلیل بی‌توجهی متولیان امر صنعت در ۸ سال گذشته هنوز تفاوت چندانی با بیابان ندارد. ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۱ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سال آخر دولت دهم حسین صابری استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد پای خود را در یک کفش کرد که بعد از سال‌ها پای کارخانه‌های شن و ماسه را از گلوی رود زیبا و خروشان «بشار» بردارد و آنها را به سمت تولید شن و ماسه کوهی هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صابری برای تحقق این هدف خود راهی جز تامین زیرساخت‌ها و مقدمات  اولیه نداشت، دستور داد تا در 35 کیلومتری یاسوج در منطقه دلی بجک سپیدار ناحیه صنعتی اختصاصی شن و ماسه را راه اندازی کنند، از آن روز نزدیک به 8 سال می‌گذرد ولی هنوز این ناحیه صنعتی به مثابه یک بیابان می‌ماند.

این ناحیه صنعتی حتی تا قبل از آذرماه امسال حتی فاقد شبکه گاز رسانی بود که کارخانه داران مجبور به استفاده از دیگر سوخت‌ها بودند که این خود صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند.

سید هاشم موسوی 21 مهرماه 97 به عنوان مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد که از همان روز اول مهمترین دغدغه خود را کمک به تامین زیرساخت‌ها و ایجاد مشوق‌های خاص برای سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و البته با اجرای برخی پروژه‌های عمرانی در نواحی و شهرک‌های صنعتی تا حدودی در این مدت کم نشان داده دغدغه کار دارد.

روح الله نجفی سرمایه گذار کارخانه آسفالت مستقر در ناحیه صنعتی دلی بجک می‌گوید: جاده این ناحیه صنعتی مناسب نبوده و نیاز به بهسازی و آسفالت دارد و همچنین به شدت با مشکل کمبود آب روبه رو هستیم زیرا آب چاه پیش بینی شده در تابستان پاسخگو نیست.

رمضانی از کارخانه داران شن و ماسه مستقر در دلی بجک سپیدار از افت ولناژ برق دل پری داشت و گفت: هم اکنون 4 واحد شن و ماسه کوهی و 3 کارخانه آسفالت در این ناحیه صنعتی فعالیت دارند که در واقع با مشکل آب شرب و آب صنعتی روبه رو هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در ابتدای آذرماه امسال 6 پروژه عمرانی با اعتباری افزون بر 17 میلیارد ریال در نواحی و شهرک‌های صنعتی این استان از جمله گازرسانی به ناحیه صنعتی دلی بجک، احداث ایستگاه تقلیل فشار و خط انتقال گاز ناحیه صنعتی دلی بجک، خرید ایستگاه 10000 تی بی اس، خرید لوله و اتصالات مربوط به خط انتقال گاز ناحیه صنعتی دلی بجک افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

سید هاشم موسوی‌جهان آباد بیان کرد: متراژ کل ناحیه صنعتی دلی بجک 22 هکتار بوده که از این میزان 16 هکتار قابل واگذاری است و تاکنون 11 هکتار آن واگذار شده است.

وی مهمترین مشکل کنونی ناحیه صنعتی دلی بجک را تکمیل زیرساخت‌ها دانست و افزود: برای رفع این نواقص و مشکلات 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم که در صورت تامین در کمترین زمان ممکن پروژه‌های مورد نیاز اجرا و تکمیل می‌شوند.

سالانه 5 هزار میلیارد تومان طرح صنعتی در کرمان افتتاح می‌شودصنعت بومی‌سازی قطعات صنعتی در قم رونق می‌گیردطرح ساخت پایلوت نیمه صنعتی تولید نشاسته پلیمری در اردبیل اجرا می‌شود

انتهای پیام/541/ح

R41452/P4001/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۶۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، باران برزه کار با بیان اینکه شاهد افزایش آمار بیماران هموفیلی هستیم، عنوان کرد: با احتساب آمار‌های تازه تشخیص، تعداد بیماران تالاسمی ما به ۶۶ نفر رسید. برزه کار تصریح کرد: به تفکیک شهرستانی، ۲۳ بیمار هموفیلی در بویراحمد، ۶ نفر در گچساران و ۱۶ نفر در دهدشت داریم. برزه کار با اشاره به آمار‌های بیماران هموفیلی برخی از مناطق، اظهار کرد: ۸ بیمار هموفیلی زیر ۱۸ سال در یاسوج و ۳ بیمار زیر ۱۸ سال نیز در گچساران در لیست استعلام‌ها ثبت شد. مدیر دفتر کانون هموفیلی کهگیلویه و بویراحمد به چالش‌های پیش روی فعالیت‌ها، عنوان کرد: ۱۸ بیمار فاکتور ۸ و ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان شناسایی شده که باید در بحث تأمین دارویی و حمایتی اقدامات مطلوب‌تری شکل بگیرد. وی از هدفگذاری‌های آموزشی در این راستا خبر داد و بیان کرد: طی ۶ ماه آینده در کنار فعالیت‌های روتین، برگزاری کلاس آموزشی برای مراکز اورژانس با هدف آشنایی بهتر با بیماران هموفیلی، برگزاری اردو و توزیع پک‌های حمایتی را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • مهار آتش‌سوزی گسترده کارخانه پارافین شهرک صنعتی شکوهیه قم
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در شهرکرد
  • فیلم| آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم
  • ببینید | اولین تصاویر از آتش سوزی یکی از کارخانه های شهرک شکوهیه
  • فیلم/ آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم
  • آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم