Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-20@03:25:07 GMT

شرایط انتقال سوابق بیمه‌ای چگونه است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۶۱۱۵

صراط:

مهدی شکوری مشاور معاونت بیمه‌ سازمان تامین اجتماعی درباره انتقال سوابق بیمه‌ای، اظهار کرد: انتقال سوابق بیمه تا سال ۶۵ در قانون نبوده است و اگر فردی در دستگاه‌های مختلف خدمت می‌کرد و بعد خدمت آن تمام می‌شد، انتقال سابقه صورت نمی‌گرفت.

به گزارش صدا و سیما شکوری بیان کرد: از سال ۶۵ قانون‌گذار شرایط انتقال سوابق از سایر صندوق‌های بیمه‌ای به سازمان تأمین اجتماعی همچنین بر عکس آن را تصویب کرد و حتی افرادی که قراردادی بوده‌اند و بعد به صورت رسمی درآمدند هم می‌توانند سابقه خود را منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شرط انتقال سوابق این است که فرد بازخرید، استعفا و اخراج از محل خدمت شده باشد و حالا بخواهد بیمه خود را از صندوق‌های دیگر به تأمین اجتماعی منتقل کند، ابتدا باید کسور بازنشستگی در صندوق قبلی را تسویه نکرده باشد و با در دست داشتن حکم اخراج و یا استعفا به شعبه‌های بیمه جدید مراجعه کرده و درخواست خود را ارائه دهد.

مشاور معاونت بیمه‌ تامین اجتماعی افزود: بعد از اینکه حق‌بیمه فرد به صندوق بیمه جدید یا سازمان تأمین اجتماعی واریز شد پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه بر عهده فرد است، به عنوان مثال اگر فرد ۲۰ سال سابقه در صندوق دیگر داشته باشد همان مبلغ حق بیمه پرداختی به صندوق جدید واریز می‌شود.

شکوری تصریح کرد: گاهی افراد ۲۰ سال سابقه دارند و به صورت قراردادی خدمت کردند و بعد که کارمند رسمی می‌شوند، می‌خواهند سابقه بیمه خود را از سازمان تأمین اجتماعی به صندوق بیمه دیگر منتقل کنند که هزینه زیادی برای آن‌ها دارد، اما بر اساس ماده ۱۰۱ قانون مدیریت خدمات کشوری اگر یک کارمند قراردادش رسمی شد می‌تواند صندوق بیمه خود را انتخاب کند و اعلام کند که در همان صندوق بیمه قبلی باقی بماند و حق بیمه واریز کند تا هزینه زیادی برای انتقال سابقه پرداخت نکند.

وی اضافه کرد: هنگامی که فردی سابقه بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی منتقل می‌کند برای بهره‌مندی از مزایای بازنشستگی باید حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه در تأمین اجتماعی داشته باشد تا بتواند از شرایط بازنشستگی سازمان بهره‌مند شود.

مشاور معاونت بیمه‌ تامین اجتماعی ادامه داد: اگر فرد در این مدت فوت کند و یا از کار افتاده کامل شود لازم نیست که حتماً ۱۰ سال سابقه در بیمه تأمین اجتماعی داشته باشد بلکه سابقه او در صندوق دیگر با مدت زمان که در تأمین اجتماعی بوده است حساب شده و مجموع آن سابقه برای برخورداری از مستمری برای خانواده کفایت می‌کند.

شکوری بیان کرد: بر عکس انتقال سوابق بیمه هم وجود دارد؛ اگر فردی در سازمان تأمین اجتماعی سابقه دارد و می‌خواهد عضو صندوق بیمه دیگر شود مدت سابقه در تأمین اجتماعی به صندوق جدید پرداخت می‌شود.

وی گفت: فردی که در بخش خصوصی کار کرده و بیمه تأمین اجتماعی هم بوده و بعد در دستگاه دولتی مشغول می‌شود، دستگاه دولتی سابقه او را محاسبه نمی‌کند؛ تنها اگر فرد در بخش دولتی بیمه‌پرداز تأمین اجتماعی بوده و بعد در دستگاه دولتی دیگر بیمه‌پرداز صندوق دیگر شود می‌تواند سابقه خود را حساب کند و این از اشکالات قانونی است.

مشاور معاونت بیمه‌ تامین اجتماعی تاکید کرد: افراد به محض اینکه با محل کارشان قطع ارتباط کردند، برای انتقال سابقه فوراً اقدام کنند تا در پرداخت مابه‌التفاوت با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: طرحی در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است تا نرخ پرداخت حق بیمه صندوق مبدا به مقصد به روز شده و بعد واریز شود.

مشاور معاونت بیمه‌ تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: بر اساس بند الف ماده ۶ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور که مصوب سال ۹۵ مدرسه شورای اسلامی است اگر فردی بازخرید یا اخراج و... شد و در دستگاه دیگر مشغول به خدمت نشد، می‌تواند بیمه خود را از نوع اجباری به اختیاری تغییر دهد و تا پایان بازنشستگی حق بیمه را واریز کند و بعد از آن بازنشسته شده و از مزایای بازنشستگی سازمان تأمین اجتماعی برخوردار شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: انتقال سوابق بیمه ای مهدی شکوری شرایط انتقال سوابق بیمه ای صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی گفت: ۶۵۰ مادر روستایی و عشایر این استان تاکنون در طرح بیمه رایگان این صندوق ثبت‌نام کرده‌اند و تنها سه روز دیگر برای ثبت‌نام این طرح فرصت باقی است.

محمد هاشمی فر روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: این طرح در راستای ماده ۲۱ قانون حمایت از جوانی جمعیت است که از ۲۲ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۳۱ فروردین‌ماه جاری ادامه دارد و دارای مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی، نقل و انتقالات سوابق بیمه و مستعمری بازماندگان است.

وی با بیان اینکه، هدفگذاری این طرح در کشور برای ۵۰۰ هزار مادر روستایی و عشایری است، عنوان کرد: مادران مشمول این طرح باید در رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال باشند و فرزند سوم این مادران حداقل باید متولد اول فروردین‌ماه ۱۳۹۶ به بعد باشد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی ادامه داد: مادران روستایی و عشایری که بیش از سه فرزند داشته باشند، به ازای هر فرزند، ۲ سال سابقه بیمه برای آنها لحاظ می‌شود.

هاشمی فر اظهار کرد: مادران مشمول طرح می‌توانند در فرصت باقی مانده از طریق https://www.roostaa.ir و یا مراجعه به ۳۱ کارگذار سراسر استان مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: همه اقشار روستایی و عشایری می‌توانند با پرداخت حق بیمه توسط این صندوق از مزایای بیمه بهره‌مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی اضافه کرد: هشت سطح درآمدی برای صندوق تعریف شده که از ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال تا ۳۹ میلیون ریال است.

هاشمی فر بیان کرد: ۲ سوم حق بیمه این افراد توسط دولت و یک سوم توسط متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی گفت: ۷۸ هزار و ۶۰۶ نفر تاکنون در استان مرکزی تحت پوشش صندوق بیمه روستایی و عشایری درآمده و هم‌اکنون تعداد بیمه شده فعال ۴۵ هزار نفر است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مرکزی افزود: ۱۱ هزار و ۵۷۷ مستمری بگیر بازنشسته، فوتی و از کار افتاده نیز در استان وجود دارد.

هاشمی فر گفت: سال گذشته توسط این صندوق سه هزار و ۷۷۰ نفر نیز جذب شدند.

۳۱ دفتر کارگذاری صندوق بیمه روستایی و عشایری در استان مرکزی وجود دارد که بیشتر خدمات آن نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

منبع: برنا

tags # بیمه سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • سرمایه‌گذاری عظیم برای انتقال آب به شهرک‌های صنعتی
  • افزایش قبولی دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری با تاثیر سوابق
  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • چقدر برای نرخ بیمه و درمان از فیش حقوقی هر کارمند کسر می‌شود؟
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند