Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران ، مطالعه نشان می دهد مصرف سه بار یا بیشتر آسپرین در هفته با کاهش ریسک مرگ ناشی از سرطان و همچنین مرگ به هر دلیل دیگری مرتبط است.

نتایج نشان می دهد تاثیر حفاظتی آسپرین در افراد دارای اضافه وزن با شاخص توده بدنی ۲۵ تا ۲۹.۹، به مراتب مشهودتر است.

این مطالعه شامل حضور بیش از ۱۴۶ هزار نفر در آزمایش غربالگری سرطان بین سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۸ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دریافتند آسپرین با دوز پایین موجب کاهش ریسک مرگ ناشی از سرطان تا ۱۵ درصد و مرگ به هر دلیلی تا ۱۹ درصد شد.

«هولی لومنز کروپ»، سرپرست تیم تحقیق از موسسه ملی سرطان آمریکا، در این باره می گوید: «تمرکز اولیه ما بر سرطان کلورکتال بود، چراکه شواهد زیادی نشان می دهد مصرف آسپرین ریسک مرگ ناشی از سرطان های دستگاه گوارش را کاهش می دهد.»

این نتایج از توصیه سازمان خدمات پیشگیرانه آمریکا حمایت می کند که اعلام کرده افراد ۵۰ تا ۵۹ ساله که با مشکل خونریزی مواجه نیستند بهتر است به منظور پیشگیری از سرطان روده بزرگ، آسپرین با دوز پایین مصرف نمایند.

هنوز کسی علت تاثیر حفاظتی آسپرین را در این مورد نمی داند، اما به گفته لومنز کروپ، «شواهد حاکی از عملکرد ضدالتهابی این دارو است.»

به نوشته مهر وی در ادامه می افزاید: «سرطان های دستگاه گوارش، سرطان های به شدت مرتبط با التهاب هستند و از اینرو، آسپرین هم بیشترین تاثیر را بر سرطان های این ناحیه از بدن دارد.»

به گفته محققان، مصرف آسپرین تنها روش یا بهترین راه کاهش ریسک سرطان کلورکتال نیست، بلکه حفظ وزن سالم، تحرک فیزیکی، ترک سیگار و مصرف کمتر گوشت قرمز هم می تواند به کاهش این ریسک کمک کند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران سلامت سرطان آسپرین فواید آسپرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۶۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند

دکتر محمود آل بویه در گفت و گو با قدس آنلاین می افزاید: چند دهه است که برای مصرف نوشابه های گازدار رژیمی، تبلیغات گسترده ای برای کاهش وزن انجام و ادعا می شود به جای قند، در تولید نوشابه های رژیمی از شیرین کننده های طبیعی و یا مصنوعی استفاده شده است که فاقد کالری می باشند بنابراین موجب افزایش وزن نمی شوند.

دکتر محمود آل بویه ،سرپرست اداره کل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو

آل بویه ادامه می دهد: همه شیرین کننده ها مانند آسپارتام و ... دارای حد مجاز مصرف روزانه (میلی گرم در کیلوگرم وزن بدن) می باشند و مصرف بیش از آن در روز، احتمال ابتلا به انواع سرطان و ناباروری را در انسان افزایش می دهد.

سرپرست اداره کل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بیان می کند: آسپارتام پس از تجزیه در بدن به دو اسید آمینه اسید آسپارتیک و دی فنیل آلانین و متانول تبدیل می شود که در بیماران (ارثی) فنیل کتونوری (pku)، آنزیم فنیل آلانین هیدروکسیلاز، به دلیل جهش ارثی، غیرفعال می باشد، لذا قادر به تجزیه اسید آمینه دی فنیل آلانین در بدن نمی باشند و اسید آمینه مذکور در بدن تجمع یافته و منجر به آسیب مغزی و در نتیجه تأثیر بر عملکرد شناختی می شود. بنابراین روی  برچسب نوشابه های گازدار بدون قند، حاوی شیرین کننده مصنوعی آسپارتام، باید هشدار مربوط به ممنوعیت مصرف برای بیماران (ارثی) فنیل کتونوری درج شود.

عفت زارع

دیگر خبرها

  • نوشابه های بدون قند رژیمی سرطان زا هستند؟/ شیرین کننده هایی که سبب ناباروری می شوند
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟
  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • کاهش قند خون و التهاب از مزایای مصرف روزانه زنجبیل
  • کاهش قیمت دلار در پی پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • ۶ غذای ناسالم که کبد شما را نابود می‌کند
  • قیمت نفت کاهش یافت