Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران اکبرترکان  با بیان اینکه کاهش مصرف بنزین در نهایت به نفع اقتصاد کشور است، اظهار کرد: ادامه افزایش مصرف بنزین موقعیتی را رقم می زند که در پی آن ناچار به ساخت یک پالایشگاه دیگر خواهیم شد.

به گفته وی، جامعه در خطر فقر غذایی قرار دارد و باید تلاش کرد این مقوله را به بهترین شکل ممکن با پرداخت بن های الکترونیکی مواد غذایی مدیریت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ترکان با اشاره به اینکه توزیع بسته های حمایتی به صورت بن مواد غذایی یکی از بهترین شیوه های حمایتی از اقشار آسیب پذیر جامعه است، ابراز کرد: این شیوه مسیر گسترش فقر غذایی را کُند و حتی متوقف می کند. فراموش نکنید که اولین آسیب حاصل از فقر نه تنها در ایران بلکه در دیگر نکات دنیا نیز گرسنگی است. این روند باید با بیشترین سرعت ممکن کنترل شود.

وی با تاکید بر اینکه فقر غذایی منجر به گسترش افت تحصیلی، افت سلامت عمومی در جامعه و آسیب های اجتماعی بعدی می شود، خاطرنشان کرد: باید گروه های نیازمند را شناسایی کرد و با شناسایی این گروه ها در پی رفع نیازهای این گروه ها گام برداشت. پاسخ دادن به نیازهای این گروه ها شرایطی را فراهم می کند که خسارت های ناشی از فقر در جامعه کنترل شود.

این کارشناس اقتصادی، سازمان بهزیستی و کمیته امداد را بهترین مراجع در راستای دسترسی به اطلاعات شفاف اعلام و اظهار کرد: کمیته امداد و سازمان بهزیستی در طول سال ها فعالیت خود اطلاعاتی شفاف از گروه های واقعا نیازمند در اختیار دارند و این اطلاعات از کمترین میزان خطا برخوردار است. روشن است افرادی که تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد قرار دارند نیاز جدی به بسته های حمایتی غذایی دارند.

به گفته ترکان، پرداخت یارانه های نقدی بی حاصل بوده و باید یارانه ها به صورت بسته های حمایتی پرداخت شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی مختلف در بین خانواده ها گفت: این مهم را باید پذیرفت که خانواده ها خلاء های نقدی بسیاری دارند و پرداخت نقدی یارانه نیز در مسیر همین خلاء ها هزینه شده است.

ترکان کاهش ۲۰ میلیون لیتری در مصرف روزانه بنزین را نیز موضوعی مثبت و قابل تامل دانست و افزود: اضافه مصرف بنزین در کشور بسیار جدی و خطرناک است. از همین رو باید راهکارهای مختلف را به کار بست تا مصرف بنزین به طور جدی کاهش پیدا کند.

به نوشته ایسنا، بنزین از بامداد جمعه ۲۴ آبانماه امسال سهمیه بندی و قیمت آن اصلاح شد. بر این اساس هر لیتر بنزین سهمیه ای برای خودروهای شخصی ۱۵۰۰ تومان، بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان و بنزین سوپر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است. قرار است مابه التفاوت مبلغ بنزین (۳۰ هزار میلیارد تومان در سال) به حساب یارانه حدود ۱۸ میلیون سرپرست خانوار (شامل ۶۰ میلیون نفر) واریز شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران اکبر ترکان یارانه نقدی فقر غذایی اقشار آسیب پذیر جامعه سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۶۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات فراخوان طراحی کیت ارزیابی کیفیت مواد غذایی اعلام شد

یکصدوهشتادوهفتمین فراخوان پژوهشی با عنوان «کیت تشخیص مبتنی بر نانوذرات نقره و کربن دات‌های سنتزشده با پروتئین‌های گیاهی برای ارزیابی کیفیت مواد غذایی» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک شرکت دانش‌بنیان منتشر شد.

به گزارش ایسنا، اطمینان از سلامت مواد غذایی، یکی از دغدغه‌های اصلی برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است. به منظور سنجش کیفیت مواد غذایی، پارامترهایی همچون تقلب، وجود افزودنی‌های غیرمجاز و فساد ناشی از رشد باکتری‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. امروزه به طور عمده از روش‌های وزن‌سنجی، حجم‌سنجی و دستگاهی برای ارزیابی کیفیت مواد غذایی استفاده می‌شود که هزینه بالا یا زمان طولانی برای انجام ارزیابی‌ها، پژوهشگران را بر آن داشته تا روش‌هایی جایگزین را ارائه دهند.

هدف این طرح پژوهشی، توسعه یک کیت تشخیص بر پایه آرایه حسگر از نوع رنگ‌سنجی به جهت تشخیص ترکیبات فرار مواد غذایی پروتئینی گوشتی است. از گروه مجری انتظار می‌رود در گام اول، کتابخانه‌ای از ترکیبات فرار ناشی از مواد غذایی مدنظر را تهیه کرده و بر اساس آن، آرایه حسگر بر پایه نانوذرات نقره و کربن دات‌های سنتز شده را در قالب یک کیت قابل حمل ارائه دهد.

در گام دوم، گروه پژوهشی باید اپلیکیشنی را طراحی کند تا تغییرات رنگی آرایه حسگر را با کمک ابزار پردازش تصویر، تجزیه و تحلیل کرده و داده‌های به دست آمده را با بهره‌گیری از هوش مصنوعی با داده‌های موجود در کتابخانه مقایسه و در نهایت، نتیجه کیفیت‌سنجی ماده غذایی را ارائه کند. کیت تشخیصی ارائه‌شده باید ارزان، کوچک، با قابلیت گزینش‌پذیری بالای ۹۵ درصد، دارای امکان اندازه‌گیری آنالیت‌ها در بخار نمونه در حد ppb و سرعت پاسخ زیر ۱۰ دقیقه به فاکتورهای ذکر شده باشد. 

شرکت در این فراخوان پژوهشی و ارائه پروپوزال در قالب انفرادی، گروهی، شرکتی و سازمانی مجاز است. پروپوزالی که بیشترین تناسب را با الزام‌های این نیاز پژوهشی داشته باشد، انتخاب و به عنوان مجری به شرکت دانش‌بنیان معرفی خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، گروه‌های پژوهشی تا روز سه‌شنبه، ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ فرصت دارند پروپوزال‌های خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی ghazal.inif.ir ارسال کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی با افزایش ۱۵ درصدی
  • یارانه فروردین یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان می شود؟
  • تغذیه صحیح به هنگام سحر و افطار
  • جزئیات فراخوان طراحی کیت ارزیابی کیفیت مواد غذایی اعلام شد
  • عوارض خوردن خوراکی و نوشیدنی‌های صنعتی بجای وعده غذایی
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید
  • مواد غذایی مفید برای آسم و تنگی نفس
  • تغذیه سالم در سفر‌های نوروزی
  • توصیه‌هایی برای جلوگیری از مسمومیت کودکان در سفر
  • ۳ عدد خرما برای افطار کافی است