Web Analytics Made Easy - Statcounter

​​​​​​​معلم فداکار بوشهری که برای نجات جان دانش‌آموزان تا پای مرگ پیش رفت بعد از بهبودی نسبی در میان استقبال بچه‌های مدرسه به کلاس بازگشت. محمد ابراهیم‌زاده معلم مقطع ابتدایی مدرسه شهید امیری بخش آب پخش بوشهر سرمشق فداکاری را با همه وجود به دانش‌آموزان آموخت و لحظه‌ای که شعله‌های آتش فضای آزمایشگاه را دربرگرفت با به خطر انداختن جان خود همه دانش‌آموزان را نجات داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این پنج شنبه برنا همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ این معلم 34 ساله که ریه‌هایش در این سانحه آسیب دیده و به سختی نفس می‌کشید تأکید کرد اگر بازهم در این شرایط قرار بگیرد نجات جان دانش‌آموزان را بر جان خودش اولویت خواهد داد. او گفت: از کودکی علاقه زیادی به معلمی داشتم واز آنجا که پدرم معلم بود همیشه دوست داشتم جای پدرم باشم و به بچه‌ها درس بدهم.

پدر الگوی من بود و هر روز علاقه‌ام به معلمی بیشتر می‌شد. سال 89 در آزمون سراسری پذیرفته شدم و به‌عنوان معلم در روستاهای بوشهر شروع به فعالیت کردم. حضور در کنار دانش‌آموزان محروم روستایی همیشه برایم خاطره ساز بود و دو سال در روستا تدریس کردم.

بعد از دوسال به شهر آب پخش که در 65 کیلومتری بوشهر قرار دارد و 35 کیلومترهم تا دریا فاصله دارد منتقل شدم. معلم پایه ابتدایی شدم و سعی می‌کردم درس را به شکل عملی به دانش‌آموزان یاد بدهم تا خوب بیاموزند.

ابراهیم‌زاده از روز حادثه و اتفاق وحشتناکی که او را تا پای مرگ پیش برد این گونه گفت: «در پایه دوم سرفصل یکی از درس‌ها دود است و می‌خواستم به بچه‌ها مبحث دود را با شمع آزمایشگاهی نشان بدهم. همراه با 28 دانش‌آموز کلاس به آزمایشگاه کوچک مدرسه رفتیم.

شمع آزمایشگاهی شامل فیتیله و مخزن الکل است و من آن را روی میز و کنار کیت‌های آزمایشگاهی قرار دادم. مشغول توضیح دادن به بچه‌ها بودم که یکی از دانش‌آموزان که به‌دلیل مشکل جسمی کنترل ادرار ندارد و هر لحظه که خواست باید از کلاس بیرون برود بسرعت از پشت میز بلند شد و به طرف درخروجی دوید.

در همین لحظه با برخورد به میز شمع روی یونولیت‌هایی که کنار میز بود افتاد و آتش گرفت. سعی کردم آتش را خاموش کنم اما با ریخته شدن الکل شعله‌های آن هر لحظه بیشتر شدند. تصمیم گرفتم بچه‌ها را از آزمایشگاه خارج کنم. بسرعت بچه‌ها را از آزمایشگاه بیرون بردم. دود زیادی همه جا را گرفته بود. دوباره به داخل برگشتم و تصور می‌کردم آن دانش‌آموز که قرار بود از آزمایشگاه بیرون برود هنوز داخل است.

چشمانم جایی را نمی‌دید ولی با این حال همه جا را جست‌و‌جو کردم ولی یک لحظه چشمانم سیاهی رفت و دیگری چیزی نفهمیدم. این معلم فداکار ادامه داد: وقتی چشم باز کردم متوجه شدم یک شبانه روز در کما بودم و درجه هوشیاری من تا ضریب 6 کاهش پیدا کرده بود و زنده ماندن من یک معجزه بود. این دعای خیر بچه‌ها بود که دوباره به زندگی بازگشتم.

متأسفانه به دلیل استنشاق دود مواد شیمیایی ریه هایم آسیب دیده و دچار نفس تنگی شده‌ام ولی بعداز 4 روز وقتی از بیمارستان مرخص شدم به دیدار دانش‌آموزانم که با شاخه‌های گل منتظرم بودند رفتم. از اینکه همه آنها در سلامت بودند خوشحالم و اگر بازهم در این شرایط قرار بگیرم برای نجات دانش‌آموزانم دست به هرکاری خواهم زد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمارستان دانش آموزان مدرسه مرگ برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۶۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف معلم بلاگرها روشن شد!

 به گزارش تابناک، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: موسی‌الرضا کفاش معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت ارائه آموزش از طريق فضای مجازی در دوران کرونا گفت: یکی از موضوعات ‌حائز اهمیت‌ در دوران کرونا و روی آوردن الزامی مدارس به روش آموزش ‌غیر‌حضوری و مجازی دانش آموزان استفاده هوشمندانه و آگاهانه از فضای مجازی بود. 

وی تصريح كرد: این اقدام تا حدودی توانست به تحقق عدالت آموزشی، تقويت فرآیند یاددهی - یادگیری و ارتقای سطح تربیت فناورانه دانش‌آموزان كمك كند.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ‌افزود: موضوعی که اخیراً در برخی رسانه‌ها مطرح شده‌ و جامعه آموزش و پرورش را به خود حساس کرده، استفاده نامطلوب برخی از افراد از فضاي مجازي و پخش كليپ هایی كه حریم شخصی و اجتماعی دانش‌آموزان را مورد تعرض قرار داده است.

دیگر خبرها

  • خانم معلمی که کلاس درسش را در بیمارستان بر پا کرد
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • هدیه ۲۰۰ میلیون ریالی معلم قزوینی برای بازسازی سالن اجتماعات مدرسه
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • تکلیف معلم بلاگرها روشن شد!
  • سرانجام معلم بلاگرها چه شد؟
  • خط و نشان آموزش و پرورش برای معلم بلاگرها