Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی - رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از طرفی مرگ بر آمریکا می‌گوییم ولی در عمل عاشق کارهای آمریکا هستیم. ضمن اینکه به آمریکا فحش می‌دهیم، شیفته این هستیم که لباس تن ما آمریکایی باشد. نمادهای شهری ما در کل کشور و بازارهای مدرنی که ساخته می شود در تمام آنها غرب شیفتگی ما ایرانی ها به کالای غربی در سطح شهر موج می زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حسن بنیانیان، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی، عصر روز چهارشنبه، 20 آذرماه در نشست تخصصی نقش شهرداری‌ها در تحقق گام دوم انقلاب در بستر فرهنگی و اجتماعی در تبریز، گفت: در حوزه علوم انسانی دچار عقب افتادگی هستیم که برای جبران آن، گام نخست ایجاد تواضع در استاد دانشگاه، روحانیت و مدیران اجرایی است.

وی با بیان اینکه از طرفی به کشور آمریکا حمله می‌کنیم ولی در عمل عاشق کارهای آمریکا هستیم، گفت: ضمن اینکه به آمریکا فحش می‌دهیم شیفته این هستیم که لباس تن ما آمریکایی باشد. نمادهای شهری ما در کل کشور و بازارهای مدرنی که ساخته می شود در تمام آنها غرب شیفتگی ما ایرانی ها به کالای غربی در سطح شهر موج می زند.

بنیانیان تصریح کرد: ته ذهن ما این است که دین خدا علم نیست و وحی را علم نمی دانیم. ما نیاز به علم غرب و یافته های آنها داریم مشروط بر اینکه آن علم و تجربه را بومی کنیم و از فیلتر مبانی دینی خود عبور دهیم و بعد از آن استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در بخشی از بحث‌ها در کشور در مرز دنیا قرار داریم، افزود: در پزشکی تقریبا در مرز قرار داریم. بهترین پزشکان دنیا را در اختیار داریم و برای تحصیلات بیشتر آنها را به خارج از کشور هم فرستاده ایم. یکی از پیامدهای آن این است که در موضوعات پیجیده تر مثل علوم انسانی که اساسا اینها باید جامعه را مدیریت کنند، به اندازه کافی استعداد نداریم. حتی این تعداد هم که برای تحصیل به خارج از کشور رفته و برگشته اند، دور خود می چرخند.

بنیانیان ادامه داد: چرخیدن اینها تقصیر ما مدیران اجرایی است که تقاضایی از علم آنها نداریم. اگر تقاضا روی علم نباشد این علم مدام در جا می‌زند. اگر تقاضا باشد یک استاد دانشگاه وقتی می‌خواهد علم خود را کاربردی کند متوجه می شود با اینجا انطباق ندارد و باید مطالعات جدیدی انجام دهد.

وی یادآور شد: حالا که شهرداری تبریز حرکت جدیدی را آغاز کرده باید به راستی گام دوم را در مدیریت شهری ترجمه کنید، مستند کنید، کتاب تولید کنید. در واقع باید این حرف کلی را به عملیات میدانی برسانید.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: این عملیات میدانی مورد نیاز است. وقتی مقرر شده بیانیه گام دوم به کار میدانی و اجرایی تبدیل شود خلاء داریم. این خلاء را کارشناسان خوش ذوق که در میدان عمل هستند می توانند ایده پردازی کنند که چطور در مدرسه و میدان های شهر تجربه کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنای آذربایجان شرقی خبرگزاری بین المللی قرآن فرهنگی حسن بنیانیان شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش ها، واشنگتن یک هیئت کوچک از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی ایالات متحده در آفریقا را برای شرکت در مذاکرات فرستاده است، چند روز پس از آن که چاد آخرین کشور آفریقایی شد که خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی شد.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند تا در مورد آن در دولت بحث شود.

پیش از این گزارش شد ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • یاناس ویچیچ:میلیون‌ها ایرانی عاشق والیبال هستند
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد