Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@06:51:52 GMT

هراس از آزمایش، مهم‌ترین چالش مبتلایان به ایدز است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۶۴۴۰

هراس از آزمایش، مهم‌ترین چالش مبتلایان به ایدز است

کارشناس ارشد روانشناس بالینی گفت: ترس از اتهام‌زنی در خصوص بیماری ایدز موجب شده است افراد از آزمایش دادن و گام بعدی از درمان هراس داشته باشند.

رضا باد‌پروا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجن در خصوص بیماری ایدز، گفت: در گذشته کسی که اعتیاد داشت در جامعه با محدودیت‌های زیادی مواجه بود و محدودیت‌های بسیاری برایش ایجاد می‌شد درحالی که در سال‌های اخیر فرد معتاد به عنوان یک بیمار در جامعه شناخته می‌شود، در خصوص بیماری ایدز هم باید همین اتفاق رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس ارشد روانشناس بالینی با اشاره به اتهام‌زنی به مبتلایان به ویروس ایدز، بیان کرد: چیزی که موجب اتهام‌زنی به افراد می‌شود، باورها و نگرش‌های ما است و ترس از اتهام‌زنی در خصوص بیماری ایدز موجب شده است افراد از آزمایش دادن و گام بعدی از درمان هراس داشته باشند و اگر هم درمانی شروع شود پایبندی به درمان شکل نگیرد و حتی برخی با اطلاع داشتن از بیماری خود به دلیل برچسب‌زنی‌ها موضوع بیماری خود را مطرح نکنند.

بیماران مبتلا به ایدز را بپذیریم

وی با اشاره به پیامدهای منفی اتهام‌زنی به افراد، اظهار کرد: بیمار به دلیل باورهای غلط افراد جامعه اول از خانواده و سپس از جامعه طرد می‌شود، محدودیت در معاشرت، در شغل و طرد از محیط کاری، به دلیل باورهای غلط ما است، از همه مهمتر اینکه، برچسب‌زنی‌ها مشکل افسردگی، اضطراب، خودکشی را برای افراد مبتلایان به وجود می‌آورد.

بادپروا گفت: اولین گام برای از بین بردن برچسب‌ها، پذیرش بیماران مبتلا به ایدز است، در مرحله بعد مشوق گفتگوها باشیم؛ متاسفانه در رابطه با این مسائل بسیار کم صحبت می‌شود و یا حتی صحبتی نمی‌شود و فکر می‌کنیم این بیماری‌ها مربوط به ما نیستند؛ باید همه ما در آگاه‌سازی عمومی فعال‌تر عمل کنیم.

انتهای پیام/۶۸۰۳۰/م

منبع: فارس

کلیدواژه: بیماری ترس اعتیاد درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با حضور جمعی از متخصصان برجسته داخل و خارج کشور، روزهای ۵ الی ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در حال برگزاری است.

در این کنگره که با حضور یوسف پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی، محمدرضا میرزاآقایی رئیس کنگره، محمدعلی یوسف نیا نایب رئیس کنگره، علیرضا علیزاده قویدل دبیر علمی کنگره، فرشاد جلیلی دبیر اجرایی کنگره و دیگر اساتید برجسته قلب و عروق همراه بود، آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه بیماری‌های قلبی و عروقی به اشتراک گذاشته شد.

فریدون نوحی رئیس انستیتو قلب و عروق شهید رجایی در سخنرانی افتتاحیه این کنگره، ضمن ابراز خرسندی از حضور متخصصان برجسته این رشته در این رویداد علمی، گفت: بیماری‌های قلبی عروقی به عنوان یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میر در جهان، چالشی بزرگ برای نظام‌های بهداشتی در سراسر دنیا به شمار می آیند.

وی افزود: برگزاری این کنگره فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی عروقی فراهم می‌کند و امیدواریم بتوانیم با هم افزایی و همکاری یکدیگر، گام‌های مؤثری در جهت ارتقای سلامت قلب و عروق مردم کشور برداریم.

در ادامه این کنگره، سخنرانی‌های علمی متعددی توسط اساتید برجسته داخلی و خارجی با محوریت موضوعات مختلفی از جمله بیماری‌های عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی های قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای قلب، فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت و رشته‌های تخصصی مرتبط با قلب و عروق برگزار می‌شود.

همچنین، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متنوعی نیز در این راستا تدارک دیده شده بود.

نهمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با استقبال گسترده متخصصان این رشته همراه شد و به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای علمی در این حوزه در سطح کشور شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص