Web Analytics Made Easy - Statcounter

آگوست ستریندیرگ نویسندگی و صدیق عزیزباوان کارگردانی نمایش باوک را بر عهده دارند که ساعت ۲۱ در سالن آمفی تئاتر سقز اجرا شد و در آن کاراکترهای کاپیتان، لاورا، دکتر، دایه‌ن، قشه، بیرتا، نوید و کارگر نقش بازی کردند.

در این نمایش، نقش اول پدر در تصمیم گیری فرزندان به خوبی به نمایش گذاشته شد، همچنین کارگردان خواست تا نشان دهد، پدر تنها تصمیم گیرنده نهایی در خانواده برای تعین تکلیف فرزندان است و مادر هیچ نقشی در این وسط ندارد، این باعث مشکلات خانوادگی می‌شود و مادر خانواده برای نجات فرزندش از تصمیم‌های نادرست همسرش تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته قابل توجه این نمایش استقبال بی نظیر و پرشور علاقمندان به تئاتر در سالن آمفی تئاتر بود، بلیط فروشی این نمایش از همان اول صبح امروز تمام شده بود و این نشان داد که علاقمندان توجه خاصی به نمایش‌های خارجی دارند.

امسال ۲ اثر خارجی در شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی حضور دارد و نمایش خارجی دیگر که از کشور ترکیه است ساعت ۲۱ امروز پنجشنبه به روی صحنه می رود.

در اولین جشنواره شانزدهم تئاتر کوردی سقز نمایش حه‌سار از بوکان، چاوه روان از سقز، جن و جنوکه از کرمانشاه و قابووسی میروویان از ارومیه اجرا شد.
در دومین روز این جشنواره هم، نمایش ئه‌فسانه‌ی به‌بر از مهاباد، سورانه از بیجار و باوک از سلیمانیه اقلیم کردستان اجرا شد، همچنین نمایش چاوه‌روان سقز در اجرای مجدد به روی صحنه رفت.

در پایان هریک از نمایش های اجرا شده، نشست نقد و بررسی آن با حضور داوران منتقد، هنرمندان و کارگردان نمایش در محل همان اجرا، برگزار می‌شود.

شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی با حضور ۱۱ گروه خارجی و داخلی، روز چهارشنبه ۱۹ آذرماه با نمایش حه‌سار از بوکان آغاز شد و تا روز جمعه ۲۲ آذر در سه سالن آمفی تئاتر، سالن کتابخانه عمومی و پلاتوی سقز برگزار می‌شود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها کردستان تئاتر سقز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان تئاتر سقز کردستان تئاتر سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۶۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳ اثر متفاوت در پردیس تئاتر شهرزاد

به گزارش خبرگزاری مهر، پردیس تئاتر شهرزاد در ماه اردیبهشت میزبان سه نمایش متفاوت است. نمایش‌های «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت»، نمایش موزیکال «بیژن و منیژه» و نمایش«آنها دروغ می‌گویند» در این مجموعه روی صحنه می‌روند.

نخستین دیجیتال تئاتر موزیکال ایران در پردیس شهرزاد

نمایش«آنها دروغ می‌گویند» نخستین تئاتر دیجیتال موزیکال است که به نویسندگی و کارگردانی سهراب حسینی در تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. هومن برق‌نورد، سارا رسول‌زاده و سهیل مستجابیان در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

حسن مصطفوی تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارد و ارکستر موسیقی ۱۵ نفره به آهنگسازی بهزاد عبدی بازیگران را همراهی می‌کنند.

«آن‌ها دروغ می‌گویند» روایت زن و مردی جوان است که پس از آشنایی با هم دست به طراحی یک سرقت می‌زنند و در مسیر این کار فجایعی پیش می‌آید.

این نمایش از اواخر اردیبهشت در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

ابراهیم حقیقی پوستر «بیژن و منیژه» را طراحی کرد

همزمان با شروع اجرای نمایش «بیژن و منیژه» از پوستر این نمایش که توسط ابراهیم حقیقی طراحی شده‌است، رونمایی شد.

نمایش «بیژن و منیژه» به نویسندگی و کارگردانی شکرخدا گودرزی و تهیه کنندگی مهدی بخشیانی از دوم اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۱ در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. پوستر این اثر نمایشی توسط ابراهیم حقیقی طراحی شده است.

قربان نجفی، شهرام نجاتی، رضا عمرانی محسن بهرامی سحر یافتیان، علیرضا عابدی، زهره کدخدازاده، پارمیس هوبخش، اشکان شریعتی سیاوش خادم حسینی، اسد پورحمزه، آیسان نوریان و شکرخدا گودرزیدر این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش که به صورت تمام موزیکال اجرا می شود برداشتی آزاد از شاهنامه فردوسی است و با اجرای زنده یلدا یزدانی و مهدی سبحان پور هر شب ساعت ۲۱ روی صحنه می‌رود.

بهرام افشاری ۶ میلیاردی شد

بهرام افشاری با نمایش «چه کسی جوجه تیغی را کشت» در هفته پیش رو بازهم رکورد شکنی کرد و با فروش بیش از ۱۵ هزار بلیت به فروشی معادل ۶ میلیارد رسید.

این نمایش به تهیه‌کنندگی محمد قدس که از ۱۵ فروردین روی صحنه رفته، در دوره اجرای قبلی هم یکی از نمایش‌های بسیار پرفروش بود و با استقبال بالای تماشاگران روبه‌رو شده بود.

تئاتر«چه کسی جوجه تیغی را کشت» با بازی بهرام افشاری و تینو صالحی هر روز در ۲ سانس در ساعت‌های ۱۸:۱۵ و ۲۰:۱۵ در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه خواهد رفت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: پایان همه چیز خوب است. اگر پایان چیزی بد شد؛ نگران نباش! این پایانش نیست.

از دیگر عوامل این اثر نمایشی می‌توان به مدیر تولید: علی ‌اکباتانی، دستیار کارگردان: حسن خان‌محمدپور، گرافیست: پیمان امدادی و مدیر تبلیغات: آریان امیرخان اشاره کرد.

کد خبر 6084440 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • «یاخته» منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • اجرای ۳ اثر متفاوت در پردیس تئاتر شهرزاد
  • اردیبهشتِ تئاتر شهرزاد با سه نمایش متفاوت
  • یک اردیبهشت بی‌بدیل