Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@05:46:20 GMT

فروش آبزیان حرام گوشت در سطح شهر ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۶۶۶۲۶

فروش آبزیان حرام گوشت در سطح شهر ممنوع است

حجت الاسلام حسنی گفت: فروش آبزیان حرام گوشت در سطح شهر قزوین ممنوع است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان قزوین، حجت الاسلام «یوسف حسنی» بیان کرد:  در روایتی آمده است که حضرت علی (ع) در بازار مردم را از خوردن و فروش ماهی های بدون پولک منع می کردند.

 

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی قزوین ادامه داد: با توجه به دستور شارع مقدس و فتاوای مراجع معظم تقلید در بین آبزیان فقط ماهیان فلس دار (پولک دار)، میگو (ملخ دریایی) و گیاهان دریایی در مذهب شیعه اثنی عشری حلال و قابل خوردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی عنوان کرد: یکی از وظایف دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی نظارت بر بازار مسلمین است که در همین خصوص با افراد سود جو که آبزیان حرام گوشت مانند خرچنگ، هشت پا، صدف دریایی، کوسه و ماهیان حرام گوشت (بدون پولک - غضروفی) را در معرض فروش می گذارند برخورد خواهد شد.

 

حجت الاسلام حسنی خاطر نشان کرد: بازرسان دامپزشکی با حرام فروشی برخورد و شخص خاطی را به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد و در همین راستا از مردم شریف و مومن استان تقاضامندیم در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به اداره کل دامپزشکی استان گزارش دهند.

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد سامانه فهما کانون های مساجد فعالیت های مسجدی قرآن کریم انتخابات کانون های مساجد آبزیان حرام گوشت نظارت دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۶۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد

هواشناسی مازندران با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از امروز (دوشنبه) تا اواخر وقت فردا ناامن اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران اعلام کرد که با شمالی شدن جریان هوا همراه با عبور موج از تراز میانی جو، دریای خزر با وزش باد شدید، مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با اعلام اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد اضافه کرد که بیشینه سرعت وزش باد نیز تا ۱۲ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل‌گیری امواج در مناطق ساحل تا یک و سه دهم و در فراساحل نیز تا یک و هشت دهم متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

خطر غرق شدن قایق های سبک و تفریحی، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال غرق شدن شناورهای صید کیلکا و اختلال در فعالیت‌های بندری تخلیه و بارگیری و اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر، اثر مخاطره این سامانه ناپایدار دریایی عنوان شده است.

در این اخطاریه علاوه بر توصیه به رعایت جوانب احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل و اتخاذ تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت در حوزه های مختلف، تردد قایق ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی و همچنین صید پره و کیلکا نیز ممنوع اعلام شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • آموزش‌های مرتبط با آبزیان در استان بوشهر گسترش می‌یابد
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • ضبط ۷۰۰ کیلوگرم لاشه گوشت مرغ در کرمانشاه
  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است